MŠ Dvouletky, Praha 10 v projektu SRP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzkum efektivnosti fungování veřejné správy Interní grant VŠP Jihlava Měrtlová - Nečadová - Kovář.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Zefektivnění řízení příspěvkových organizací zřizovatelem Aktivita č. 2 v rámci projektu KVALITA 09 Jihlava Porada ředitelů středních škol.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Hodnocení pedagogických pracovníků manažerská dovednost = účinný nástroj manažerská dovednost = účinný nástroj řízení a kontroly pracovníků řízení a kontroly.
Plánovací část projektu Cíl projektu - vychází z řešení z prognostické části, - odpovídá na otázku, čeho má být dosaženo? - představuje slovní popis účelu.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
1. WORKSHOP.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Plánování ve školní tělesné výchově
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Podpůrná opatření prvního stupně
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Zpráva o činnosti za rok 2007
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Příprava programového období 2014–2020
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Gymnasium Jižní Město Praha
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
Marketingová komunikace ve vybrané společnosti
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
Centralizované rozvojové projekty 2017
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Strategické řízení a plánování ve školách
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Model intenzivní podpory
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
MŠ Dvouletky, Praha 10 v projektu SRP
Model intenzivní podpory
Vzdělávací program pro širší vedení škol
Klíčové aktivity projektu
Intenzivní podpora školám - SRP
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Intenzivní podpora školám - SRP
Vzdělávací program pro širší vedení škol
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
(Zasedací místnost MAS Království – Jestřebí hory, o.p.s., Úpice)
Transkript prezentace:

MŠ Dvouletky, Praha 10 v projektu SRP Jana Bezděková CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283

Představení školy Naše škola Založena 29. ledna 1956 Lokalita školy – Praha 10, starší bytová zástavba řadových rodinných domků (ze 60. let) Kapacita školy – 112 dětí Počet tříd – 4 Počet zaměstnanců – 16; z toho 8 pedagogů a 1 asistent pedagoga Věkové složení zaměstnanců – 49,75 průměrný věk pedagogů; 54,67 průměrný věk ostatních zaměstnanců Kvalifikační složení pedagogů – 3 VŠ, 5 SŠ, asistent SŠ Ředitelka ve funkci 2 roky Zřizovatelem školy je MČ Praha 10

Vstup do projektu – PROČ? Vlastní pohled Nabídka mně oslovila Výzva, něco nového Příslib odborné pomoci konzultanta rozvoje školy (KRŠ) – oblast managementu, řízení Efektivita vedení školy

Vlastní zkušenosti Prvotní pocity ředitelky Reakce zaměstnanců na vstup do projektu – jejich postoje Hierarchie úkolů Změna stylu uvažování – nadhled, přehlednost Plánování jednotlivých kroků Dělení cílů – krátkodobé… Delegování - nejtěžší

Co mi to přinese? Příležitost naučit se: Přemýšlet dopředu a s nadhledem Způsob jak se nenechat zahltit povinnostmi Rozlišovat důležité, méně důležité od nedůležitého – přehlednost Vnímat CO a v JAKÉ MÍŘE je nutné a důležité: - pro děti, zaměstnance, rodiče/zákonné zástupce - pro další rozvoj školy, aby směřovala k tzv. „dobré škole“ Řešit co je nezbytné pro školu jako organizaci

Vstup do projektu Příprava na vstup do projektu a první kroky Získání dostatku informací o projektu Být přesvědčen o přínosu a významu projektu Spolupráce s KRŠ Seznámení zaměstnanců se záměrem vstupu do projektu Na větších školách zvolení skupiny pedagogů, kteří budou prostředníky ostatních – užší spolupráce s ředitelem Analýza kultury školy, její tradice SWOT analýza – silné, slabé stránky, příležitosti, hrozby Seznámení zaměstnanců s výsledky šetření Výstižné pojmenování úkolu, problému, posunu

Struktura a harmonogram projektu Projekt rozvržen do 2 školních let a dále členěn na 4 části 1. rok: 1. pololetí – definování potřeb školy, analýza vnitřního a vnějšího prostředí 2. pololetí – plán rozvoje školy 2. rok: 1. pololetí – implementace navržených opatření do života školy 2. pololetí – pokračování implementace, evaluace podpory a posunu školy

Soubor strategických cílů (SC) – členění podle časového určení Krátkodobé (KD) – 1 rok Střednědobé (SD) – 2-3 roky Dlouhodobé (DD) – 5 let Průběžné (PR) – přesah přes časová rozhraní Obsah strategických cílů Výstižné pojmenování cíle Delegování úkolů Očekávaný termín splnění Stupeň důležitosti

Jak jsme postupovali Povinné kroky: Od začátku s konzultantem rozvoje školy (KRŠ) - první kontaktní rozhovory s ředitelkou MŠ jako školním koordinátorem rozvoje (ŠKR) Povinné kroky: Potvrzení o zapojení školy do projektu OP VVV, K02 Memorandum – zřizovatel spolu s NIDV Průběžné vzdělávání ŠKR – VP 48 hodin

Další kroky v projektu Seznamování s metodickými materiály a dokumenty - orientace v nich Definování souboru postupných kroků Novelizace a doplnění vnitřních dokumentů školy Postupné zpracování Záznamového archu (ZA) – kritéria relevance 3, následně 2 a 1 Zpracování dokumentu „Rozvojové potřeby školy“ – dílčí výstupní dokument s termínem 31. 1. Příprava a realizace SWOT analýzy Příprava a realizace zjištění Kultury školy

Strategický plán rozvoje školy (SPRŠ) Stanovení MISE – postup Stanovení VIZE – postup Soubor strategických cílů (SC) Výchozí zdroje Záznamový arch SWOT analýza – výstupy a jejich interpretace Kultura školy – výstupy a jejich interpretace Formulace strategických cílů (SC)

Školní akční plán (ŠAP) Nedílná součást SPRŠ Strategické cíle – splnění v aktuálním školním roce (1. rok projektu) Rozpracování strategických cílů s definováním souboru postupných kroků: - termíny splnění - určení odpovědnosti za jednotlivé kroky (škola, zřizovatel, pedagogický sbor, nepedagogičtí zaměstnanci) Průběžné strategické cíle (PR) Stručný bodový popis jejich obsahu Následné rozpracování souboru postupných kroků

Postup při implementování cílů plánování SC by měl ředitel stanovovat přibližně na jedno volební období (5 – 6 let) Metoda SMART – cíl musí být specifikovaný, měřitelný, akceptovatelný, realizovatelný, termínovaný) Kladení otázek: - CO a PROČ (pojmenování cíle a zdůvodnění důležitosti řešení úkolu) - KDO (angažovanost a delegování zaměstnanců v konkrétním úkolu) - KDY (reálný termín plnění) - JAK (soubor postupných kroků vedoucích k dosahování stanoveného cíle) Vytvoření strategické matice – sestavování dle předešlých kroků včetně evaluace

Hodnocení projektu po absolvování 1. vlny podpory Plán evaluace Dosahování míry a kvality naplňování jednotlivých SC Frekvence – 1 x za ½ roku nebo za 1 rok Plán seznamování se strategií a její propagace Hodnocení projektu po absolvování 1. vlny podpory Po zkušenostech mohu vstup do SRP doporučit – Jedná se o plánování rozvoje školy tzv. na míru a přitom se neodklání od původní vize školy Naplňování vize a mise školy Rozlišování důležitosti úkolů – jejich hierarchie Přehlednost Hospodaření s časem Efektivní vedení

Následující ukázky Soubor strategických cílů s časovým určením Strategický cíl rozpracovaný do souboru postupných kroků s termíny plnění Strategický cíl průběžný se specifikací možného obsahu

Děkuji za pozornost CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283