VY_32_INOVACE_VO.9.A.05-10 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.05_Opakovací testík Název: Opakovací testík Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku, slouží k opakování probraného učiva Datum: 21.11. 2011 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
c) forma organizace zvířat, která sdružuje medvědy 1. Co je stát? a) forma politické organizace lidské společnosti, která sdružuje obyvatele určitého území v právní celek b) je závislé území c) forma organizace zvířat, která sdružuje medvědy
2. KOLIK NEZÁVISLÝCH STÁTŮ EXISTUJE V SOUČASNÉ DOBĚ? a) asi 250 b) cca 300 c) cca 200
3. Co znamená autokratická forma státu? a) vládnou tu jen aristokraté b) vládne jen úzký okruh osob nebo jedinec; lidská práva a svobody potlačovány c) na správě a řízení se podílejí všichni občané státu
4. Do jakého typu republiky byste zařadili ČR? a) prezidentská b) kancléřská c) parlamentní
5. Co je byrokracie? a) vláda nejschopnějších b) vláda bohatých c) vláda úředníků
6. Co je státní občanství? a) občanský průkaz b) plnoprávné členství jedince v daném státním útvaru na území státu c) právo jedince
7. JAK LZE NABÝT STÁTNÍ OBČANSTVÍ? a) nalezením na území ČR b) prací na území ČR c) smrtí
8. Která lidská rasa je nejhodnotnější? a) europoidní b) všechny jsou si rovny c) negroidní
9. Odkdy platí Ústava v rámci samostatné ČR? a) od roku 1948 b) od roku 2000 c) od roku 1993
10. Kolik obsahuje Ústava hlav a článků? a) 8 hlav – 115 článků b) 8 hlav – 113 článků c) 5 hlav – 113 článků
POUŽITÉ ZDROJE http://www.ceskatelevize.cz/specialy/nejvetsicech/historie_11 http://neviditelnypes.lidovky.cz/polemika-ktery-stat-vlastne- selhal-ceskoslovensko-rozhodne-ne-pvx- /p_spolecnost.asp?c=A091229_210900_p_spolecnost_wag http://santroch.blog.idnes.cz/c/159675/Vzpominacek-15-rijna- Mata-Hari-a-Diktator.html http://www.icm.cz/simulace-jednani-evropskeho-parlamentu-a- rady-eu http://odveci2.wordpress.com/tag/byrokracie/ http://www.mzv.cz/chicago/cz/konzularni_informace/statni_obca nstvi/index.html http://www.gamepark.cz/lidske_rasy_88627.htm http://www.artforum.sk/catalog/kolektiv-autorov:ustava- cr/?mod=catalog&detail=10649 http://m6k3.bloguje.cz/805979-o-mem-nedelnim-bezecko- cyklisticko-cumilskem-trojboji-nedele-23-srpna-2009.php
metodika Nejprve položíme dětem testové otázky a dáme jim čas na zodpovězení. Potom můžeme test vybrat a opravit nebo zvolit společné opravení (děti si prohodí test ve dvojici a společně opravují). Kontrolu provádíme za pomoci prezentace.