CZ.1.07/1.1.05/ Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kyslík Mgr. Helena Roubalová
Advertisements

Deriváty uhlovodíků sloučeniny odvozené od uhlovodíků náhradou vodíkových atomů jinými prvky nebo skupinami halogenderiváty kyslíkaté deriváty dusíkaté.
Ozonová díra & Skleníkové plyny
Ozónová vrstva Dagmar Trhlínová.
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
Nekovy DOPORUČENÁ STRÁNKA:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_52_INOVACE_02/1/18_Chemie
Ozonová díra.
OZON.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál objasňuje žákům pojem deriváty uhlovodíků, blíže.
Kyslík – prvek nezbytný pro život
Ozon – ochránce a zabiják
Ozon a vše kolem něho Jan Bajaja.
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Kyslík Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
Alternativní zdroje energie
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Vypracovala: Nikola Mináriková kvinta A
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
KYSLÍK.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_135_Kyslík AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8.,
ATMOSFÉRA.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
 člověk vypouští zplodiny do ovzduší, ty potom brání odchodu slunečního záření a působí jako skleník, pokud by se znečištění nesnížilo, tak hrozí oteplení.
Zástupci prvků skupin RZ
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
HALOGENDERIVÁTY H halogenem (F, Cl, Br, I) alkylhalogenidy
Atmosféra Filip Bordovský.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Ozónová vrstva Země Předmět: Biologie Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar
ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Kyslík.
Halogeny. Jsou to prvky VII.A skupiny Patří k nim: fluor F, chlor Cl, brom Br, jod I Kolik mají valenčních elektronů?
Vypracoval: Adam Olejníček Obor: Technické lyceumTřída: 2.L Předmět: BiologieŠkolní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Kašpar LudvíkDatum vypracování:
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : duben 2012 Název :VY_52_INOVACE_5.2.3.
Vlastnosti plynů Pohyb je základní vlastnost všech těles ve vesmíru. Toto tvrzení platí pro celý vesmír – pro hvězdy, planety, komety, pro celé galaxie.
je to elektromagnetické vlnění s vlnovou délkou kratší než světlo fialové barvy nejkratší vlnové délky zasahují do oblasti rentgenového záření přirozeným.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_09_Kyslík Téma: Chemie.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CH03 Název školy Církevní střední odborná škola Bojkovice Husova 537, Bojkovice
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o kyslíku. Klíčová slova: kyslík, výskyt,
VY_32_INOVACE_Slo_I_08 Ozon ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Ovzduší – teplotní inverze Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_34_KYSLÍK TÉMA: KYSLÍK ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Zástupci prvků skupin RZ
UV ZÁŘENÍ našlo cestu - - OZONOVÉ DÍRY
Výskyt, příprava, vlastnosti, užití
VY_32_INOVACE_ Atmosféra Autor Mgr. Renáta Hořejšková
ATMOSFÉRA atmosféra a její vlastnosti
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
PLYNY- TECHNICKÉ PLYNY
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NASYCENÉ UHLOVODÍKY – alkany, cykloalkany
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
VY_52_INOVACE_06 Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod cz. 1.07/1.4.00/ „Blíže k přírodním vědám“ Mgr. Markéta Ulrychová VÝZNAMNÉ.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Problémy Ozónové vrstvy.
KRAJINNÁ SFÉRA PŘÍRODNÍ SLOŽKA ČLOVĚKEM TVOŘENÁ SLOŽKA
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Kristián Petr Šulista, Jan Stejskal, Šimon Kubeš
Transkript prezentace:

CZ.1.07/1.1.05/04.0031 Rozvoj interaktivních způsobů výuky ve škole Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice, okres Náchod Mgr. Markéta Ulrychová PLYNY - OZÓN

Ozón Je tříatomová molekula kyslíku O3 Je to nestálý plyn, snadno se rozkládá: O3 → O2 + O Velmi reaktivní Usmrcuje mikroorganismy Ve vyšší koncentraci působí jako nervový jed

Ozón Vzniká působením ultrafialového záření nebo účinkem blesků na molekuly kyslíku Použití: 1) k dezinfekci vody (ozonizace) 2) jako součást raketových paliv

Ozonosféra Ve vysokých vrstvách atmosféry je ozónu více, nejvíc ho je v ozonosféře Je ve výšce 25 km nad Zemí Chrání život na Zemi před škodlivým ultrafialovým zářením ze Slunce Ať se nespálíš!

Ozónová díra Vznikla úbytkem ozónu v atmosféře Dochází k tomu účinkem látek obsahujících molekuly fluoru a chloru - nejznámější je plyn FREON (chladící kapaliny do lednic, hnací plyny ve sprejích) !!! KATASTROFA – nutnost omezit užívání freonů – dnes již výrobky mají označení „bez freonů“