Kritické myšlení v mateřské škole

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zdravá strava- básnička
Advertisements

“English Time“ – Angličtina s rodilým mluvčím v MŠ U Plavecké haly
Zuby - test Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
…začíná experiment Jana Marie Havigerová experiment = součást projektu Informační chování nadaných dětí v pregramotném období.
Klíčová aktivita 03 l Tuzemské a zahraniční stáže vedoucích pracovníků a učitelů mateřských škol Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
Fyzikální projekt První soukromá základní škola v Hradci Králové, s. r
Základní škola Planá nad Lužnicí Hana Vellánová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Recept na perník.
Kurz: Asistentka v předškolní péči … reflexe aneb jak bylo a co bude Zdravotnické zařízení MČ Praha 4, Kotorská 1590/40, Praha 4, IČO:
Projekt Asistentky v předškolní péči Marcela Machačková Osobní výpověď o absolvování kurzu a praxi v obecních MŠ.
Základní škola a Mateřská škola Janovice Školu navštěvuje 196 žáků v deseti třídách Učí na ní šestnáct učitelů I.a II.stupně Dále pak dvě vychovatelky.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Jak psát texty ke kombinované formě studia Projekt Rozvoj e-learningu v oblasti vzdělávání pedagogů v Moravskoslezském kraji.
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
P. P Cílem projektu je na základě zkušeností zahraničních partnerů a odborných znalostí našich expertů připravit inovativní vzdělávací program Asistent.
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
Kritické myšlení - základní vymezení, ukázková lekce
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Kritické myšlení Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2010.
Základní škola a Mateřská škola Koněšín, příspěvková organizace.
PROFESNÍ ROZVOJ PEDAGOGŮ PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ,,MATEŘINKY‘‘ CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je financován ESF a státním rozpočtem ČR.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Rozhovor s paní učitelkou Pavlou Jemelíkovou. 1.Na naší školu jste nastoupila teprve nedávno. Představte se nám, prosím. Bydlím v Krupce, učím 7. rokem,
ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA CHOTÝŠANY „KAŽDÝ JE JEDINEČNÝ“
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Dagmar Matúšů ZŠ a MŠ Nedašov. Anotace tento výukový materiál obsahuje pracovní postup výroby krabičky na pastelky formou prezentace Autor Dagmar Matúšů.
Podstatná jména látková. Látková podstatná jména mají zpravidla jen tvary jednotného čísla a označují se jimi jak část, tak i celek, tedy látku samu bez.
Teorie a metodika výchovy Lekce 4: Pedagogika volného času a zážitková pedagogika Mgr. Katřina Lojdová
Setkání s aktéry projektu „MAP ORP Karlovy Vary“
ZŠ A MŠ KUNÍN ZAŘÍZENÍ MATEŘSKÁ ŠKOLA
Třída KUŘÁTKA PROJEKT MALÝ ZAHRADNÍK Dílčí projekt: KULIHRÁŠEK
Projekt Podpora práce učitelů - PPUČ
Šablony OP VVV a podpora nadání
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
MISKA NA SLADKOSTI vy_32_Inovace_07MD-2
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_04_Odčítání od čísla 12
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Ph látek VY_32_INOVACE_1A_17 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Cíle, vize a obsah projektu PPUČ
Hrozby a příležitosti pro vzdělávání v pražském prstenci
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
3 ROKY ZKUŠENOSTÍ NA ŠKOLÁCH
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Cukrářské technologie – pevná těsta a linecké těsto třené
Vylučovací soustava člověka.
Práva dítěte Výchova k občanství
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Pedagogická diagnostika Možnosti a typy diagnostiky
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ZDRAVÁ VÝŽIVA VLIV VÝŽIVY NA ZDRAVOTNÍ STAV LIDÍ
Š A B L O N Y II.
Centrum kolegiální podpory CKP
MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSKÉ ČINNOSTI V MATEŘSKÉ ŠKOLE MGR
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Druhý stupeň malotřídně
Transkript prezentace:

Kritické myšlení v mateřské škole Mgr. Renáta Štastná ZŠ a MŠ Kunín, zařízení Mateřská škola stastna.renat@zskunin.cz

PODĚKOVÁNÍ ORGANIZÁTORŮM ZA SETKÁNÍ 4 STUPŇŮ ŠKOL ZA MOŽNOST SDÍLET A PREZENTOVAT, ŽE KAŽDÝ STUPEŇ VZDĚLÁVÁNÍ JE DŮLEŽITÝ

PROŽITKOVÉ UČENÍ V MŠ? PRVKY BADATELSTVÍ? PROŽITKOVÉ UČENÍ S PRVKY BADATELSTVÍ UČÍME DĚTI KONKRÉTNÍMI ČINNOSTMI? NECHÁME JE PROŽÍVAT? UČÍME JE ZKUŠENOSTÍ? DĚKUJME, POKUD SE TAK V MŠ DĚJE UMÍME PŘIPRAVIT ČINNOSTI TAK, ABY V NICH DĚTI BÁDALY? ABY TVOŘILY HYPOTÉZY? KLADLY SI OTÁZKY? JAK TO ASI DOPADNE? CO SE ASI STANE? CO SE STANE KDYŽ?

V MŠ - PROŽITKOVÉ UČENÍ? PEČEME S DĚTMI Z TĚSTA? Samy ho uhnětou, vyválejí, vykrajují? RADUJEME SE Z VÝSLEDKU? TO JE DOBŘE

V MŠ SOUČASNĚ PROŽITEK I BÁDÁNÍ? PŘÍKLAD: CO SE STANE KDYŽ? DO TĚSTA NEPŘIDÁME TEKUTINU? DO TĚSTA NEPŘIDÁME PRÁŠEK DO PEČIVA? DO TĚSTA DÁME MÉNĚ MOUKY? CO KDYŽ DÁME VYKROJENÉ KOUSKY NA PLECH TĚSNĚ VEDLE SEBE?

BADATELSTVÍ POTŘEBUJE TY, KDO PŘEMÝŠLÍ KLADOU SI OTÁZKY VYTVÁŘEJÍ HYPOTÉZY POTŘEBUJE TY KDO OVĚŘUJE POCHYBNOSTI JDOU VÍCE CESTAMI PŘI ŘEŠENÍ UMÍME DÁVAT OTEVŘENÉ OTÁZKY? UČÍ SE JE DĚTI OD NÁS? NECHÁME DĚTI PROŽÍT NEZDAR? ZKUŠENOST? NUTÍME JIM NAŠE POSTUPY?

BADATELSTVÍ NAJÍT TÉMATA, CO CHCEME ŘEŠIT NAVRHNOUT DOMNĚNKY OVĚŘIT NAŠE PŘEDPOKLÁDÁNÍ, ZDA JSME MĚLI PRAVDU FORMULOVAT, JAK ZJIŠTĚNÍ MŮŽEME VYUŽÍT ZACHYTIT POSTUPY, ŘÍCI O TOM OSTATNÍM (INFORMOVAT)

CO SI DĚTI PŘEDSTAVÍTE, NA CO SI VZPOMENETE, KDYŽ SE ZEPTÁM, CO JE TEKUTÉ? JAKÁ BUDE VAŠE HYPOTÉZA, PŘEDPOKLÁDÁNÍ, KOLIK VĚCÍ DĚTI VYJMENOVALY? VĚKOVÁ SKUPINA 3-7 LET, 19 DĚTÍ ?

PŘÍKLAD SDÍLENÍ K OTÁZCE CO JE TEKUTÉ SLUNÍČKA LEDEN 2017 64 ODPOVĚDÍ, ROZDĚLENY DO OKRUHŮ - TÝDNŮ: 1. OKRUH – VODA 2. OKRUH – JÍDLO A PITÍ tekutiny k pití (čaj, džus, mléko…) tekutiny k jídlu (polévky, omáčky…) 3. OKRUH – TEKUTINY V LIDSKÉM TĚLE krev, moč, sliny, průjem, „rýma“ 4. OKRUH TEKUTINY PRO POHON DOPRAVNÍCH PROSTŘEDKŮ nafta, benzin….

PŘÍKLAD SDÍLENÍ K OTÁZCE CO JE TEKUTÉ SLUNÍČKA LEDEN 2017 64 ODPOVĚDÍ, ROZDĚLENY DO OKRUHŮ: 5. OKRUH – CO JE TEKUTÉ, KDYŽ SE TO ROZPUSTÍ TEPLEM? voda z ledu, láva v sopce, čokoláda, med, vosk….. 6. OKRUH – TEKUTINY V POHÁDKÁCH O neposlušných kůzlátkách O kohoutkovi a slepičce O koblížkovi Hrnečku vař…..

PŘÍKLAD BÁDÁNÍ CO NAJDEME TEKUTÉHO VE TŘÍDĚ?

PŘI BÁDÁNÍ POTŘEBUJEME ZJISTIT, CO UŽ VÍME, ZJISTIT, CO SE CHCEME DOZVĚDĚT, SHRNOUT, CO JSME SE DOZVĚDĚLI

KRITICKÉ MYŠLENÍ V MŠ? TŘEBA METODA E-U-R? EVOKACE CO UŽ VÍME? CO SE CHCEME DOZVĚDĚT? UVĚDOMĚNÍ UČENÍ, NEJLÉPE PROŽITKOVÉ, ZKUŠENOSTNÍ, S PRVKY BÁDÁNÍ REFLEXE CO JSME ZJISTILI? JAK TO VYUŽIJEME?

MÁME UČIT TO, NA CO JSME NEBYLI PŘIPRAVOVÁNI? KDE ZÍSKÁME INFORMACE? KDO NÁS NAUČÍ INOVATIVNÍ METODY? KRITICKÉ MYŠLENÍ V MŠ- NEPŘEDPOKLÁDÁ SE, ŽE SE ROZVÍJÍ V MŠ? UČITELÉ MŠ NEJSOU CÍLOVOU SKUPINOU

INFORMATORIUM ŠKOLY MATEŘSKÉ PODĚKOVÁNÍ ZA VZDĚLÁVÁNÍ V PROJEKTECH, KDE JSEM SE MOHLA JAKO PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOG O KRITICKÉM MYŠLENÍ V MŠ UČIT INFORMATORIUM ŠKOLY MATEŘSKÉ reg. č.CZ.1.07/1.3.00/14.0074 SPIRÁLA reg. č. CZ.1.07/1.3.00/48.0046 CESTA reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000569

DOBRÁ ZPRÁVA: I UČITELÉ MŠ MOHOU U DĚTÍ ROZVÍJET KRITICKÉ MYŠLENÍ