Prezentace výsledků průzkumu Bezpečná nemocnice Nemocnice Boskovice BN a kolektiv s.r.o. www.bnakolektiv.cz
Celkové počty vyplněných a odeslaných dotazníků ke srovnávacím hodnocením 307 hospitalizovaných (je třeba min. 250) 121 zaměstnanců (je třeba min. 100). 289 ambulantních (je třeba min. 250).
Průzkum spokojenosti pacientů Ambulantní a hospitalizovaní pacienti
Rozložení dotazovaných podle ambulancí
Důvěryhodnost nemocnice pro hospitalizované
Na základě čeho jste se rozhodl/a pro tuto nemocnici?
Rozbor doby čekání na ambulancích a kde je čekání delší jak 30 minut
Důvody dlouhého čekání mi byly vysvětleny
Čekání ve srovnání s příjmem pacienta
Informovanost ambulantních pacientů lékaři Jak hodnotíte přístup lékaře k Vaší osobě? % dotázaných 1 69% 2 46% 3 5% 4 0% 5 1% Informace předané lékařem byly % dotázaných velmi dobře srozumitelné 89% částečně srozumitelné 9% nedostatečně srozumitelné 1%
Informovanost ambulantních pacientů sestrami Jak hodnotíte přístup sestry k Vaší osobě? % dotázaných 1 86% 2 21% 3 1% 4 5 0% Informace předané zdravotní sestrou byly % dotázaných velmi dobře srozumitelné 95% částečně srozumitelné 4% nedostatečně srozumitelné 0%
Další faktory spokojenosti s ošetřením Měl/a jste (během vyšetření či předání informací) pocit soukromí? % dotázaných ano 97% ne 2% Pokud jste pociťoval/a bolest, bylo na ni ze strany personálu účinně a včas reagováno? 44% 3% neměl jsem bolesti 52% Jak jste byl/a spokojen/a s celkovou úrovní ošetření? velmi spokojen/a 83% s výhradami spokojen/a 15% nespokojen 1%
Čistota a prostředí Jak na Vás působilo prostředí čekárny (čistota, vybavení, velikost čekárny)? % dotázaných čistě, příjemně 73% čistě, ne příjemně 26%
Přehled hodnocení pracovišť působících čistě, ne však příjemně
Jak hodnotíte komunikaci s Vaší zdravotní pojišťovnou? Hodnocení pojišťoven Jak hodnotíte komunikaci s Vaší zdravotní pojišťovnou? Jak hodnotíte nabídku preventivních programů Vaší zdravotní pojišťovny? číslo pojišťovny % dotázaných průměrné známky (1 až 5) 111 71% 1,39 1,55 201 1% 1 205 2% 207 0% 2 211 25% 1,35 213
Náměty na zlepšení komunikace s pojišťovnou číslo pojišťovny Náměty na zlepšení komunikace s pojišťovnou % dotázaných 111 komunikace (elektronická, telefonická, písemná, reakční doba) 17% nabídka preventivních programů (očkování, preventivní ošetření 12% podpora léčby šetrnější pro pacienty 28% 42% 211 18% 40%
Průzkum spokojenosti zaměstnanců Reprezentativní vzorek – jak to vypadá?
Základní údaje o průzkumu Pracovníci podle pracovišť oddělení % gynekologicko-porodní 17% interna 21% novorozenecké 2% ortopedie 19% chirurgie rehabilitační aro - jip jiné Pracovníci podle zařazení % lékař 13% zdravotník nelékař 74% jiný odborný pracovník 4% jiné 9%
Spokojenost, bezpečnost a komunikace Otázka % Jaká je Vaše celková spokojenost jako zaměstnance této nemocnice? 59% Jak jste spokojen/a s úrovní vybavení Vašeho pracoviště? 69% Jak hodnotíte vzájemnou spolupráci s Vaším nadřízeným? 77% Jak se cítíte v současném pracovním kolektivu? 89% Jak hodnotíte vzájemnou spolupráci mezi Vámi a Vašimi kolegy? Jak hodnotíte vzájemnou spolupráci lékař x lékař 80% Jak hodnotíte vzájemnou spolupráci lékař x sestra? Jak hodnotíte vzájemnou spolupráci sestra x sestra? 87% Jak hodnotíte spokojenost pacientů na Vašem oddělení? 88% Jak hodnotíte bezpečnost pacientů na Vašem oddělení? (kvalita zákroku, předané ifnoramce, podávání léků, …) 93% Jak hodnotíte úroveň bezpečnosti Vás a Vašich kolegů při výkonu práce na Vašem oddělení? 83% Jak hodnotíte hospodárnost provozu na Vašem pracovišti? Jak hodnotíte komunikaci s Vaší zdravotní pojišťovnou? (e-mail, telefon, dopis) 76% Jak hodnotíte nabídku preventivních programů Vaší zdravotní pojišťovny? 73%
Zátěžové faktory Co konkrétně považujete za nejnáročnější na svém povolání po psychické stránce? % administrativa 45% časová tíseň komunikace/jednání s pacienty a jejich rodinami 23% kontakt s nemocnými/umírajícími pacienty 17% nevhodná motivace 26% práce přesčas 15% směnný provoz stres 70% vztahy s kolegy na pracovišti 11% zodpovědnost 55%
Co konkrétně doporučujete udělat pro zlepšení spokojenosti Vašich pacientů? % jednání s pacienty 15% kvalita a dostupnost WC/sprchy 13% kvalita stravy lepší organizace práce méně administrativy 4% rekonstrukce budovy/pokojů 23% speciální vybavení pokojů (polohovací lůžka, ...) 28% úprava doby buzení/vstávání více pracovníků, méně administrativy 81% zvýšení kvality lékařských a ošetřovatelských výkonů
Vyhodnocení rizik a bezpečnosti Co konkrétně doporučujete udělat pro zvýšení bezpečnosti Vás a Vašich kolegů při výkonu práce na Vašem oddělení? % dodržování bezpečnostních standardů 15% dodržování zákoníku práce dostatek ochranných pracovních pomůcek 26% lepší organizace práce 4% očkování personálu proti infekčním virovým onemocněním (např. chřipka, žloutenka) 28% omezení práce přesčas 51% pravidelná profesní a odborná školení 17% prevence syndromu vyhoření 60% zabezpečit dostatečný počet pracovníků 72% zvýšení kvality ochranných pracovních pomůcek 11% Jaké riziko z pohledu bezpečnosti personálu nemocnice považujete za největší? % agresivita pacientů a jejich příbuzných 72% nepoužívání ochranných pracovních pomůcek 8% poranění ostrými předměty 33% potřísnění biologickým materiálem 53% profesionální nákazy 25% syndrom vyhoření 64%
Atraktivita nemocnice jako zaměstnavatele Důvody, pro které byste se rozhodl/a odejít z Vaší nemocnice? % fyzická zátěž 23% nespokojenost s platem 72% psychické zatížení 49% rodinné důvody směnný provoz 4% vztahy s vedením 15% vztahy se spolupracovníky zdravotní důvody 19% změna bydliště 36% žádná perspektiva osobního růstu 17% O jaké nefinanční motivační odměny byste měl/a největší zájem? % dovolená navíc 86% kulturní akce 19% nemocniční školka 11% penzijní pojištění 44% placené studijní volno podpora sportování 22% podpora vzdělávání 31% wellness programy 56% závodní stravování 8% životní pojištění 25%
Přejeme mnoho úspěchů v porovnání s jinými nemocnicemi. Děkujeme za pozornost Přejeme mnoho úspěchů v porovnání s jinými nemocnicemi. BN a kolektiv s.r.o.