Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Kukolová Název : VY_52_INOVACE_25_Listnaté stromy(lípa,dub,buk,bříza) Sada: Přírodověda pro 4. a 5. ročník Téma:Listnaté stromy(lípa,dub,buk,bříza) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1437
Anotace 4. ročník – přírodověda Prezentace určená k zopakování učiva o listnatých stromech nebo jako vyhledávání a třídění informací. Lze použít jako skupinovou práci Inovace – aktivní zopakování učiva, samostatnost, třídění informací
Ke každému listnáči přiřaď informace očíslované 1. – 4 Ke každému listnáči přiřaď informace očíslované 1. – 4. Zvýrazněná písmena si zapisuj, použiješ je v tajence.
1. pilovitÝ okraj listů Dub letní hladKá šedá kůrA Lípa srdčitá Žalud Bříza bělokorá srdíčkoVité listy Buk lesní
2. laloČnaté listy Dub letní odvar na vlasY Lípa srdčitá tvrdé nAčervenalé dřevo Bříza bělokorá měkKé dřevo - tužky Buk lesní
3. bukvice Dub letní odolná znečištěnému proStředí Lípa srdčitá Bříza bělokorá tvRdé dřevo – nábytek Buk lesní čaj - kAšel
4. vejčiTé listy Dub letní pomAlý růst (až 1000 let) Lípa srdčitá Bříza bělokorá národní strom Buk lesní bílá kůra – lze odlOupnout
Nebýt stromů, neměli bychom _ _ _ _ _ _ _ _ Nebýt stromů, neměli bychom _ _ _ _ _ _ _ _. Ze severoamerického stromu _ CH _ _ _ Z _ P _ _ A se získává mléčná šťáva potřebná k jejich výrobě.
Řešení 1. Žalud 1. srdíčkoVité listy 1. pilovitÝ okraj listů 1. hladKá šedá kůrA a) 2. laloČnaté listy b) 2. měkKé dřevo – tužky c) 2. odvar – na vlasY d) 2. tvrdé nAčervenalé dřevo
Řešení 3. tvRdé dřevo – nábytek 3. čaj – kAšel 3. odolná znečištěnému proStředí a) 4. pomAlý růst (až 1000 let) b) 4. národní strom 3. bukvice c) 4. bílá kůra – lze odlOupnout d) 4. vejčiTé listy
ŽVÝKAČKY ACHRAS ZAPOTA