Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STEREOMETRIE. = prostorová geometrie, geometrie v prostoru  část M zkoumající vlastnosti prostor. útvarů  vychází z tzv. axiómů, využívá věty Axióm.
Advertisements

Stereometrie Odchylky přímek VY_32_INOVACE_M3r0114 Mgr. Jakub Němec.
Vyvození a procvičení učiva
Vzájemná poloha dvou geometrických útvarů – procvičování
PODOBNOST MATEMATIKA 9. ROČNÍK ZŠ výklad a cvičení.
Anotace Jehlan: Prezentace je věnována jehlanům. Seznamuje žáky s vlastnostmi jehlanů a učí je počítat povrch a objem jehlanu. Předpokládá se využívání.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Tomáš Rachůnek Název prezentace (DUMu): Komolá tělesa Tematická oblast: Povrchy a objemy těles Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Změny skupenství látky TÉMATICKÝ CELEK:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Násobení mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Polohové vlastnosti – určenost roviny
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Popis kvádru:. Popis kvádru: Vlastnosti kvádru: Kvádr má 8 stěn. Kvádr má 8 vrcholů. Kvádr má 12 hran. Kvádr má 1 dolní podstavu. Kvádr má 1 horní.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Pohybová energie tělesa TÉMATICKÝ CELEK:
Tělesa –čtyřboký hranol
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Lom světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Vznik a vývoj písma TÉMATICKÝ CELEK:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Krychle NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_293_Krychle Téma: Geometrie.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Vztlaková síla.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a v prostoru,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Využití slunečního záření TÉMATICKÝ CELEK:
Čtverec, obdélník NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_290_Čtverec, obdélník.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
MATEMATIKA PRO 1. ROČNÍK Geometrické tvary
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Transkript prezentace:

Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jiří Šmíd NÁZEV: VY_42_INOVACE_20_Krychle_vlastnosti_užití TÉMATICKÝ CELEK: Geometrie v rovině a prostoru ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0882 1

Anotace Výukový materiál je určen pro žáky druhého stupně základní školy. Žáci se seznámí se základními vlastnostmi krychle a jejím využití v praxi.

Krychle Vlastnosti a využití

Využití v praxi Stavebnictví Domácnost Škola Kancelář

Zobrazení krychle Zobrazení krychle Popis krychle geometrické těleso 12 hran 6 čtvercových stěn 8 vrcholů A … H – vrcholy a – délka hran H G E F a D C a a B A

Hrany krychle 1) velikost Všechny hrany stejně dlouhé |AB|=|BC|=|BF|= a 2) rovnoběžnost AB || CD || EF || GH AD || BC || EH || FG AE || BF || CG || DH 3) kolmost |AB|  |BC|  |BF| H G a E F D C a a B A

Stěny krychle mají stejný tvar – čtverec jsou stejně velké, tj. mají stejný obsah H G a E F a a D C a S = a · a A a B

Úhlopříčky krychle stěnová úhlopříčka spojuje dva protilehlé vrcholy jedné stěny, např. us = BD, us = BG, us = BE tělesová úhlopříčka spojuje dva vrcholy, které neleží v téže stěně, např. ut = BH, ut = AG ut > us H G E F ut us D C A B

Použitá literatura a zdroje informací Odvárko – Kadleček: Matematika pro 6. ročník základní školy, 1.,3. díl; Prometheus 1997 Odvárko – Kadleček: Pracovní sešit z matematiky pro 6.ročník základní školy;