INDIRECT SPEECH I. NEPŘÍMÁ ŘEČ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Advertisements

AJ - přítomný čas Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Cvičení 3: Přítomný čas prostý a přítomný čas průběhový
OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Grammar – Verb „to be“ Střední odborná škola Otrokovice
Vypracovala:Mgr.Silvie Reitharová
Osobní a přivlastňovací zájmena
Sloveso BÝT – přítomný čas
Číslo: VY_32_INOVACE_15_07 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
NEPŘÍMÁ ŘEČ Vypracovala: Mgr.Silvie Reitharová
Past simple & past continuous
Present Continuous positive Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Svatava Mazurová. Materiál zpracován v rámci projektu.
Sloveso „být“ v záporu a otázce, otázky Yes/No
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
PRONOUNS) 1. Zájmena (PRONOUNS) 1. Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Dana Skaláková Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo:
Pronouns Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/AJ18 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit.
gramatika BÝT - otázka VY_22_INOVACE_41
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Interrogative pronouns Tázací zájmena Who, What, Where, Why, When?
Pronouns Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_112 ŽS Jenišovice.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Reported speech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_421_Zájmena osobní AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová ROČNÍK,
Přítomný čas prostý Present Simple Tense Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Číslo a název klíčové aktivity: Interní číslo: nevyplňovat.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
QUESTIONS present continuous. Questions YES / NO questions žádáme potvrzení / popření obsahu otázky před podmětem je sloveso odpovídáme:  Yes, ….. 
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_ INOVACE_17_Vazba „going to“ AUTOR: Bc. Petra Baťová ROČNÍK, DATUM:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
ANOTACE: prezentace je určena pro žáky pátých ročníků seznamují se zde se slovesem „mít“ v minulém čase minulý čas slovesa mít v otázce + procvičení si.
My family NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ Jazyk anglický TEMA: My family ČÍSLO.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_05_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Zájmena Anotace:Tato.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Ivana Trembulaková ČísloVY_22_INOVACE_2160 NázevPresent simple Téma hodinyPřítomný čas prostý - opakování.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_174.ANJ.12 Reported speech – Nepřímá řeč v AJ.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Anotace DUM na téma „Reported speech“ má za cíl seznámit žáky s pravidly o používání nepřímé řeči v angličtině a zároveň tuto látku procvičit. V první.
AJ - přítomný čas Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Present simple Přítomný čas prostý. Kladná věta (+) kladnou větu vytvoříme jednoduše, za pomocí tvaru infinitivu slovesa, které chceme použít I drive.
Past perfect. Předminulý čas se týká činnosti v minulosti, která byla dokončena před jinou činností v minulosti. Past perfect ( I had played). Mluvíme-li.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Název školy: Autor: Mgr. Věra Tománková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
VY_32_Inovace_ Sloveso „být“ (to be)
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Anglický jazyk
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_222_Časy sloves
Do you want to be a Millionaire?
VY_32_Inovace_ To be – zápor Project 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL: VY_32_INOVACE_01_Aj5_47
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
VY_32_INOVACE_Sei_III_13 Question tags
TÁZACÍ DOVĚTKY - QUESTION TAGS
Exercise 1.
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_228_Přítomný čas průb.
VY_32_INOVACE_43 TO BE QUESTIONS.
Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marcela Götzová Číslo
Possessive adjectives
Transkript prezentace:

INDIRECT SPEECH I. NEPŘÍMÁ ŘEČ

He says, this is his dog Buddy. Direct speech This is my dog Buddy. Indirect speech He says, this is his dog Buddy.

He says, he loves football. V případě, že je přímá řeč v první osobě, musíme změnit zájmena (osobní, přivlastňovací) + přizpůsobit sloveso „I love football.“ He says, he loves football.

V případě, že je přímá řeč v první osobě, musíme změnit zájmena (osobní, přivlastňovací) + přizpůsobit sloveso „I am working in my garden.“ She says, she is working in her garden.

K posunu časů nedochází, když je hlavní věta v čase přítomném. He says…. She asks…. They answer…. .

Převeď do nepřímé řeči (Helen): „I work from 6 am to 3 pm everyday.“ Helen says, she works from 6 am to 3 pm everyday. (Joe): „My father lived in London 10 years ago.“ Joe says, that his father lived in London 10 years ago.

Převeď do přímé řeči My students say , they don´t want any homework today. „We don´t want any homework today.“ Carol thinks that riding horses is great. „I think that riding horses is great.“