Francouzská revoluce – od republiky k císařství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Francouzská revoluce – od republiky k císařství
Advertisements

Téma: Velká francouzská
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_12_INOVACE_26_ČLOVĚK A JEHO SVĚT_RUDOLF II. ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada42 Anotace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE. 1. Složení společnosti Vládne král Ludvík XVI. + manželka Marie Antoinetta (dcera MT). 3 stavy: A) šlechta (neplatila daně)
FRANCIE REPUBLIKOU 18. STOLETÍ Autor: Lenka Mulačová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_254.DEJ.01 Velká francouzská revoluce.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE. Kde : FRANCIE Kdy : 1789 – 1799 Revoluce = náhlá, často násilná změna politického systému Velká francouzská revoluce = VFR.
 podmínkou pro vznik republiky=ústava  poslanci na ní pracují, Francie válčí dál  Francie velice oslabená – vzrůstají nepokoje a nespokojenost  soudní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
 Název školy: ZŠ Pr ů honice, Školní 191, p ř ísp ě vková organizace  Název a č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_44  Autor: Zde ň ka Matoušová  Období:
Administrativní členění ČR VY_32_Inovace_17KR-1 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Mikropočítač Časovače a čítače.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Fi_III_19 Název Státní zřízení a formy vlády Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
Název projektu: Moderní škola
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Prosinec 2011 Ročník 8
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Okruh: Grafomotorická cvičení Učební materiál č. 1: Jablíčko
DUM - Digitální Učební Materiál
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Konstituční monarchie ve Francii
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Napoleon Bonaparte Václav Švec.
Anotace Žák se seznámí s problematikou teorie státu Autor
Řadič Orbis pictus 21. století
Název projektu: Moderní škola
Češi za první světové války
Naše země Evropa Francie Habsburská monarchie
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Křesťanství a středověká Evropa
Jakobínská diktatura. Jakobínská diktatura Jak dopadl během francouzské revoluce král? Proč byl popraven? Kdo vládl po jeho popravě? Jak to asi vypadalo.
POVOLÁNÍ.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DĚJEPIS – 8. ROČNÍK Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01
PČ_141_Dřevo_Dlabání dřeva
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Revoluce ve Francii
Anotace Žák se seznámí s problematikou národa, národnostních menšin a vztahu majority a minorit Autor Mgr. Petr Stonawski Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
WORD Tabulky - ohraničení
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Revoluce v roce 1848 Revoluce v Rakousku.
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
Věcné učení Vláda, parlament, politické strany
Revoluce v evropských zemích 1848
Versailles 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Evropa v letech Věk revolucí.
Francie za vlády Napoleona III.
Transkript prezentace:

Francouzská revoluce – od republiky k císařství 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1740 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Anotace Autor: Jazyk: Očekávaný výstup: Klíčová slova: Druh učebního materiálu: Cílová skupina: Stupeň a typ vzdělávání: Celková velikost: Období vytvoření materiálu: Mgr.Martin Šimek čeština charakterizuje vývoj revoluční fancie a Nástup Napoleona Bonaparta k moci Francie, Velká francouzská revoluce, Generální stavy, Bastila, Deklarace práv člověka a občana. Ludvík XVI., Marie Antonietta, Marseillaisa, gilotina, Jakobíni, Girondisté, Napoleon Bonaparte, konzulát, císařství prezentace žáci 8.r. ZŠ základní vzdělávání, druhý stupeň 3,9 MB leden 2012

Jakobínský převrat 1793 Klub Jakobínů vedený Maxmiliánem Robespierrem nastoluje krvavou revoluční diktaturu Hromadné popravy podezřelých osob Vše podřízeno potřebám války

Princip diktatury – neomezená moc Jakobínů při zdánlivém zachování demokracie Konvent teoreticky hlavní orgán – vše ale řídí zvláštní výbory Výbor veřejného blaha v čele s Robespierrem tvoří de facto vládu Výbor pro národní bezpečnost krutě pronásleduje skutečné i údajné odpůrce režimu Komisaři konventu z řad Jakobínů mají fakticky diktá- torské pravomoci na venkově

Revoluce ohrožena zevnitř i zvenčí, brání se terorem

Intervenční armády dočasně zastaveny, ale nesmyslný teror odcizuje Jakobínům většinu národa

1795 – Jakobíni svrženi, Robespierre popraven

Nová vláda – Direktorium, spekulanti a úplatkáři přivádějí republiku ke krizi

Lidé volají po vládě silné ruky, šance pro Napoleona Bonaparta

Narozen na Korsice ve zchudlé šlechtické rodině – první úspěchy: dobytí Toulonu a italské tažení

Úspěšnými taženími získává popularitu lidu

1799 – státní převrat, prohlašuje se konzulem, diktátorem Francie

1804 – prohlašuje se císařem Francouzů – návrat k monarchii

Zdroje vyobrazení užitých v prezentaci www.en.wikipedia.org www.encyklopedia.com www.babylobaroque.files.wordpress.com www.historum.com www.teaattrianon.blogspot.com www.art-print-on-demand.com www.trnvoku.cz www.sites.google.com www.cphillip.upsd.wikispaces.net www.dipity.com www.napoleonika.cz www.komenskeho66.cz www.galliawatch.blogspot.com www.theroyalunionist.blogspot.com www.napoleon-series.org www.amazon.com