CHEMIE - Test- vodík, kyslík Název školy Střední škola hotelová a služeb Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0911 Autor Ing. Libuše Hajná Název šablony VY_32_INOVACE CHE Název DUMu CHE.0113.1F Stupeň a typ vzdělávání Odborné vzdělávání Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Chemie - obecná a anorganická Vzdělávací okruh Test - vodík, kyslík Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák, 16 - 19 let Anotace Prezentace prověří znalosti žáků ze znalostí o vodíku a kyslíku a jejich sloučeninách Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova Extrakce, lisování, ztužování, tvrdost vody, atmosférická, povrchová a podzemní voda, hydráty, destilace, analýza, substituce, ozon, freony Datum 7.1. 2013
Test- vodík, kyslík
1. Která rovnice vyjadřuje laboratorní výrobu vodíku? H2O + C → CO + H2 Zn + 2 HCl → ZnCl2 + H2 c) CuO + H2 → Cu + H2O
2. Kde se používá vodík v potravinářství? při extrakci tuků při lisování tuků při ztužování tuků
3. Kterou tvrdost lze odstranit varem přechodnou trvalou žádnou
4. Která voda má nejvyšší tvrdost? povrchová podzemní atmosferická
5. Co jsou to hydráty? látky které jsou rozpustné ve vodě látky které reagují s vodou látky které mají v molekule krystalovanou vodu
6. Které sloučeniny nemají v molekule vázaný kyslík sírany sulfidy siřičitany
7. Podstatou výroby kyslíku je: a) destilace zkapalněného vzduchu b) analýza zkapalněného vzduchu c) substituce zkapalněného vzduchu
8. Která rovnice vyjadřuje vznik ozonu H2O2 + O → H2 + O3 2O + O → O3 O2 + O → O3
9. Co jsou freony? a) anorganické halogenované sloučeniny b) kyslíkaté halogenované sloučeniny c) organické halogenované sloučeniny
10. Jaké účinky má ozon a) má silné redukční účinky b) má silné oxidační účinky c) má silné neutralizační účinky