Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovala Mgr. Andrea Žylová DUM/VYDMUCHOV/ŽYLOVÁ/ČLOVĚK A PŘÍRODA /006.
Advertisements

Milan Stejskal Krajský koordinátor BESIP pro Kraj Vysočina Tel: , Nová koncepce dopravní výchovy Pro Kraj.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Škola: Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Gawronová Člověk a jeho svět - 5. ročník.
VY_32_INOVACE_AUT1_11 Kategorie a druhy motorových vozidel.
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Porovnání jednotlivých složek skutečného průměrného měsíčního platu za leden-únor 2011 a 2010 HZS krajů platový tarif příplatek za.
Policie České republiky PREVENCEPREVENCE. Preventivně informační skupiny PREVENCEPREVENCE spolupráce se sdělovacími prostředky informační servis z oblasti.
ČESKÁ REPUBLIKA I. Česká republika - mapa STÁTNÍ SYMBOLY Velký státní znakMalý státní znak.
Zpráva o kriminalitě na území hlavního města Prahy za rok 2011.
Prázdniny Prázdniny dopravní nehodovost 2011, Prázdniny 2012 Policie České republiky porovnánív % počet.
Činnost služby dopravní policie v roce 2009 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. ledna 2010.
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
Vnější služba – výsledky v oblasti trestního řízení
Tělesná výchova – I. stupeň, Poznávání dopravních značek
Národní program podpory cestovního ruchu
Zákonná úprava užívání osobních přepravníků (Segway)
TISKOVÁ KONFERENCE Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje
Činnost služby dopravní policie za I. až III. čtvrtletí roku 2010 plk
STÁŘÍ A VÝVOJ STÁRNUTÍ POPULACE V ČESKÉ REPUBLICE A JEJÍCH KRAJÍCH
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
VII. krajská konference prevence kriminality a rizikového chování
Činnost Krajského ředitelství policie Zlínského kraje v roce 2015
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v
Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2016
Hradec Králové, 17. září 2014.
Rok 2016 v silničním provozu a priority Policie ČR pro rok 2017
Obsah veřejných rozpočtů I
Nehodovost na okrese ZNOJMO
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
NÁPAD TRESTNÉ ČINNOSTI VÝVOJ DOPRAVNÍ NEHODOVOSTI ÚO Břeclav
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Výsledky šetření ÚZIS k nedostatku sester
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Chování v dopravě VY_32_INOVACE_04_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_1_CHOVÁNÍ V DOPRAVĚ Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola, Školní jídelna a Školní.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Krajské ředitelství policie hl. m
Policejní prezidium ČR první náměstek policejního prezidenta brig. gen
Dopravní nehodovost v České republice za rok 2016
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Alkohol v silničním provozu plk. Ing. Tomáš LERCH
PRÁZDNINY 2015 plk. Mgr. Martin VONDRÁŠEK první náměstek policejního prezidenta.
Policie České republiky Krajské ředitelství policie Jihomoravského kraje odbor služby dopravní policie plk. Ing. Jindřich Rybka BA. Statistika nehodovosti.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2015 plk. Ing. Tomáš LERCH
VÝVOJ DOPRAVNĚ BEZPEČNOSTNÍ SITUACE NA ÚZEMÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE OD –
Omezení silniční dopravy na silnici III. třídy č
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
Prázdniny 2011 Policie České republiky
PRÁZDNINY 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH ŘSDP PP ČR
VII. krajská konference prevence kriminality a rizikového chování
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Krajské ředitelství policie Olomouckého kraje Odbor služby dopravní policie.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až říjen roku 2013 plk. Ing. Tomáš LERCH
Návykové látky v silničním provozu ( novela zákona 361/2000 Sb. ,) plk
Bilanční tisková konference OSDP
ZÁKLADNÍ UKAZATELE dopravní NEHODOVOSTI v roce 2018
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za I. čtvrtletí roku 2014 a Velikonoce plk. Ing.
2. fáze výcviku řidičů.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2014 plk. Ing. Tomáš LERCH
Dopravní nehodovost ve Zlínském kraji za rok 2016
Statistika nehodovosti na území hl. m. Prahy v roce 2014
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
ZÁKLADNÍ UKAZATELE dopravní NEHODOVOSTI
Hodnocení plnění infrastrukturních opatření Národní strategie bezpečnosti silničního provozu Ing. Josef Mikulík, CSc. ČSS, předseda sekce Bezpečnosti silničního.
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje Projekt Interreg V A č Mobilně a efektivně ve společném příhraničí Spolupráce policie.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Velikonoce plk. Ing. Tomáš LERCH.
Transkript prezentace:

Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019 plk. Mgr. Bc. Tomáš TUHÝ náměstek policejního prezidenta pro vnější službu plk. Ing. Tomáš LERCH ředitel ředitelství služby dopravní policie PP ČR

Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 Základní čísla celkem nehod 84 398 usmrceno osob 583 těžce zraněno osob 2 782 lehce zraněno osob 22 577 odhadnutá hmotná škoda 4 938,17 mil. Kč   Pokles zaznamenáváme v kategorii: počet usmrcených o 98 osob tj. o 14,4% počet těžce zraněných o 204 osob tj. o 6,8% počet lehce zraněných o 13 osob tj. o 0,1% Nárůst zaznamenáváme v kategorii: počet nehod o 2 994 nehod tj. o 3,7% odhad hmotné škody o 62,76 mil. Kč tj. o 1,3% Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Vývoj počtu nehod a jejich následků v ČR; trend od roku 1961 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Vývoj počtu usmrcených osob za celý rok od roku 1961 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Porovnání počtu usmrcených osob po měsících za rok Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Porovnání usmrcených osob po měsících za rok 2013 v porovnání s 5 letým průměrem (2008 – 2012) Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Rok 2013 – usmrcené osoby počet kategorie osoby rozdíl 211 řidičů osobních automobilů -27 134 chodců -12 80 spolujezdců v osobních automobilech -26 61 řidičů motocyklů -18 58 cyklistů -6 22 řidičů nákladních automobilů -4 9 spolujezdců v nákladním automobilu 3 2 řidiči mopedů -1 spolujezdci na motocyklu -3 1 cestující v autobusu řidič jiného motorového vozidla řidič malého motocyklu -2 řidič traktoru Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Nehody na pozemních komunikacích za rok 2013 v porovnání s rokem 2012 K r a j Počet nehod Rozdíl v % Rozdíl nehod Počet usmrcených Rozdíl usmrcených Hlavní město Praha 18 593 4,48 798 29 11,54 3 Středočeský 11 266 6,33 671 88 -20,00 -22 Jihočeský 3 557 10,91 350 54 -23,94 -17 Plzeňský 3 121 -9,61 -332 43 -17,31 -9 Ústecký 8 230 8,99 679 48 -18,64 -11 Královéhradecký 4 164 -2,73 -117 37 -35,09 -20 Jihomoravský 6 701 0,46 31 55 10,00 5 Moravskoslezský 8 288 1,76 143 68 0,00 Olomoucký 4 432 0,59 26 27 -32,50 -13 Zlínský 3 314 9,55 289 35 12,90 4 Vysočina 3 696 12,17 401 36 -7,69 -3 Pardubický 3 622 -2,79 -104 -16,67 -7 Liberecký 3 788 -1,84 -71 20 -5 Karlovarský 1 626 16,48 230 8 -27,27 Česká republika 84 398 3,68 2 994 583 -14,39 -98 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Počet usmrcených osob v krajích za rok 2013 v porovnání s rokem 2012 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Počet nehod s následky na životě a zdraví v krajích za rok 2013 v porovnání s rokem 2012 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Rok 2013 – alkohol a drogy Nehody zaviněné pod vlivem alkoholu nebo drog v porovnání s rokem 2012 počet nehod počet usmrcených zjištěná hladina alkoholu je nižší než 0,24‰ 373(-218) 4 (-4) zjištěná hladina alkoholu je 0,24 až 0,5‰ 299 (+12) 1 (0) zjištěná hladina alkoholu je 0,51 až 0,8‰ 303 (-8) 4 (0) zjištěná hladina alkoholu je 0,81 až 1,0‰ 213 (-20) 2 (-1) zjištěná hladina alkoholu je 1,1 až 1,5‰ 684 (-79) 6 (2) zjištěná hladina alkoholu je 1,51‰ a vyšší 2783(+13) 31 (12) zjištěno požití drog i alkoholu 31 (+12) 4 (-2) zjištěno požití alkoholu celkem 4686 (-288) 52 (7) zjištěno požití drog celkem 244 (+71) 14 (5) Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Alkohol u viníka DN dle krajů rok 2013 celkem nehod z toho alkohol tj. % usmrceno Hlavní město Praha 18 342 471 2,57 29 1 3,45 Středočeský kraj 9 667 553 5,72 87 9 10,34 Jihočeský kraj 3 497 338 9,67 52 3 5,77 Plzeňský kraj 2 990 279 9,33 43 5 11,63 Ústecký kraj 7 439 353 4,75 48 18,75 Královéhradecký kraj 3 651 247 6,77 37 2,70 Jihomoravský kraj 6 083 458 7,53 55 4 7,27 Moravskoslezský kraj 7 306 561 7,68 68 7 10,29 Olomoucký kraj 3 953 317 8,02 27 2 7,41 Zlínský kraj 2 824 308 10,91 35 2,86 Kraj Vysočina 3 044 167 5,49 36 2,78 Pardubický kraj 3 140 250 7,96 14,29 Liberecký kraj 3 274 244 7,45 20 20,00 Karlovarský kraj 1 427 140 9,81 8 0,00 ČR 76 637 4 686 6,11 580 8,97 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Počet nehod zaviněných pod vlivem alkoholu v krajích za rok 2013 v porovnání s rokem 2012 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Alkohol v krajích za rok 2013, podíl dle ‰ Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Dlouhodobý vývoj v oblasti zjištěných alkoholů u řidičů motorových vozidel Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Rok 2013 – nejčetnější příčiny DN Pořadí DESET nejčetnějších příčin nehod řidičů motorových vozidel počet nehod 1. řidič se plně nevěnoval řízení vozidla 14 151 2. nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky 7 701 3. jiný druh nesprávného způsobu jízdy 6 318 4. nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem 6 253 5. nesprávné otáčení nebo couvání 6 048 6. nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky 4 042 7. nezvládnutí řízení vozidla 4 023 8. nedání předn. proti příkazu dopravní značky DEJ PŘEDNOST 3 554 9. jízda po nesprávné straně vozovky, vjetí do protisměru 2 501 10. vyhýbání bez dostatečné boční vůle 2 396 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Rok 2013 – příčiny tragických DN Pořadí DESET nejtragičtějších příčin nehod řidičů motorových vozidel počet usmrcených osob 1. jízda po nesprávné straně vozovky, vjetí do protisměru 80 2. nepřizpůsobení rychlosti dopravně technickému stavu vozovky 76 3. řidič se plně nevěnoval řízení vozidla 60 4. nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky 45 5. jiný druh nepřiměřené rychlosti 30 6. nepřizpůsobení rychlosti vlastnostem vozidla a nákladu 25 7. nezvládnutí řízení vozidla 23 8. nedání předn. chodci na vyznačeném přechodu 9. jiný druh nesprávného způsobu jízdy 21 10. nedání předn. proti příkazu dopravní značky STŮJ DEJ PŘEDNOST 16 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Rok 2013 – zavinění dopravní nehody Viník, zavinění nehody rok 2013 Počet nehod tj. % z celkového počtu Index Počet usmrcených Rozdíl usmrcených ŘIDIČEM MOTOROVÉHO VOZIDLA 72 383 85,8 102,8 528 90,6 -99 ŘIDIČEM NEMOTOROVÉHO VOZIDLA 2 521 3,0 102,2 27 4,6 -5 z toho dětmi 226 0,4 81,0 1 0,0 CHODCEM 1 132 1,3 87,6 22 3,8 3 405 0,6 80,8 -2 JINÝM ÚČASTNÍKEM 141 0,2 97,2 ZÁVADOU KOMUNIKACE 515 182,6 TECHNICKOU ZÁVADOU VOZIDLA 464 0,5 99,8 LESNÍ, DOMÁCÍ ZVĚŘÍ 6 782 8,0 114,7 JINÉ ZAVINĚNÍ 460 115,9 2 0,3 -1 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Rok 2013 – dopravní nehody dle místa Druh komunikace rok 2013 Počet nehod Rozdíl nehod Počet usmrcených Rozdíl usmrcených DÁLNICE 2 546 114 23 3 SILNICE I. TŘÍDY 13 387 320 220 -57 SILNICE II. TŘÍDY 12 019 9 136 -7 SILNICE III. TŘÍDY 10 450 531 98 -32 KOMUNIKACE SLEDOVANÁ 13 097 -107 42 -3 KOMUNIKACE MÍSTNÍ 29 332 2 122 57 -4 ÚČELOVÁ KOMUNIKACE 3 567 5 7 2 Místo nehody rok 2013 Počet nehod Počet usmrcených Počet těžce zraněných Počet lehce zraněných Hmotná škoda v mil. Kč V OBCI 59 692 195 1 518 13 341 2 856,22 Index rok 2012=100% 103,6 84,4 95,0 100,3 103,2 MIMO OBEC 24 706 388 1 264 9 236 2 081,95 103,9 86,2 91,1 99,5 98,8 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Dopravní nehody zaviněné řidiči motorových vozidel dle věku za rok 2013 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Dopravní nehody zaviněné řidiči mot Dopravní nehody zaviněné řidiči mot. vozidel dle praxe v řízení za rok 2013 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Následky dopravních nehod zaviněných řidiči mot Následky dopravních nehod zaviněných řidiči mot. vozidel dle věku za rok 2013 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Následky dopravních nehod zaviněných řidiči mot Následky dopravních nehod zaviněných řidiči mot. vozidel dle praxe v řízení za rok 2013 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Usmrcení chodci po měsících za rok 2013 v porovnání s rokem 2012 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Počet usmrcených chodců dle denní a noční doby za rok 2013 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Usmrcení cyklisté po měsících za rok 2013 v porovnání s rokem 2012 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Usmrcení motocyklisté po měsících za rok 2013 v porovnání s rokem 2012 (motocykly nad 50 ccm) Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Faktory ovlivňující vývoj dopravní nehodovosti chování všech účastníků silničního provozu intenzita silničního provozu klimatické podmínky technický stav a bezpečnost vozidel kvalita a stav pozemních komunikací činnost Policie České republiky Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Možnosti ovlivňování BESIP ze strany PČR represe vůči účastníkům silničního provozu – dohled na dodržování zákonných norem, zintenzivnění činnosti v dopravně rizikových časech a lokalitách, efektivní využití technických prostředků určených pro dohled prevence vůči účastníkům silničního provozu – předcházení porušování pravidel silničního provozu, uvědomování si vlastní bezpečnosti, poskytování aktuálního dopravního zpravodajství vytváření bezpečného dopravního prostoru - zlepšování stavu pozemních komunikací, odstraňování rizikových lokalit, posuzování míst tragických dopravních nehod Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Priority PČR pro oblast silničního provozu v roce 2014 Rizikové jednání řidičů motorových vozidel – plánování výkonu dohledu nad silničním provozem do rizikových lokalit se zaměřením na hrubé porušování pravidel silničního provozu, které má za následek vznik závažných dopravních nehod (rychlost, agresivní způsob jízdy, nebezpečné předjíždění, nedání přednosti apod.). Bezpeční nemotorizovaní účastníci silničního provozu (chodci, cyklisté) – dohled nad dodržováním pravidel, dohled u přechodů pro chodce, preventivní akce ve vztahu k zviditelňování, používání ochranných pomůcek a bezpečnému chování v silničním provozu. Alkohol a drogy v silničním provozu Bezpečné komunikace – spoluvytváření bezpečného dopravního prostoru, navrhování dopravně inženýrských opatření ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu. Rekonstrukce dálnice D1 Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019

Přestože v uplynulém roce zahynulo na našich silnicích nejméně osob od roku 1961, je počet zbytečně zmařených životů stále velmi vysoký. Bezpečnost a plynulost silničního provozu je v prvé řadě přímo závislá na vlastním chování všech jeho účastníků. Mysleme na vlastní bezpečnost a buďme vůči ostatním tolerantní a ohleduplní. Děkuji za pozornost Vývoj dopravní nehodovosti za rok 2013 19.2.2019