Seminář První zkušenosti s předkládáním a hodnocením žádostí o institucionální akreditaci Kvalita podkladových materiálů pro hodnocení žádostí o institucionální.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kvalita v dalším vzdělávání Hodnocení kvality dalšího vzdělávání v rámci sítě místních center celoživotního vzdělávání.
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Akreditace studijních programů v kombinované a distanční formě DISTANČNÍ MINIMUM DISTANČNÍ MINIMUM (kurz) Akreditace v DiV Modul č. 5: Akreditace v DiV.
Psaní grantových žádostí
SEMINÁŘ PRO EXTERNÍ HODNOTITELE - HODNOCENÍ, PPH, NÁLEŽITOSTI POSUDKŮ.
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
POZNATKY Z ETNOGRAFICKÉHO VÝZKUMU NA ČESKÝCH VYSOKÝCH ŠKOLÁCH JAK VYPADÁ VZDĚLÁVÁNÍ, KTERÉ SE SNAŽÍME ZLEPŠIT? JANA DVOŘÁČKOVÁ (FSS MU) PETR PABIAN (KSV.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Výběr GP Seminář k 1. výzvě k předkládání grantových projektů.
Bc. Vladimíra Kováříková Ústřední knihovna VŠB-TU Ostrava 1. setkání českých uživatelů systému 24. dubna 2008 DSpace na VŠB-TU Ostrava.
Studijní plány a ECTS Jitka Brandejsová.
Systém kurikulárních dokumentů
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
PŘÍPRAVA GRANTOVÉHO PROJEKTU prof. RNDr. Jiří Patočka, DrSc.
NOVINKY V DOKUMENTACI – NOVÝ SYSTÉM HODNOCENÍ 24.ZÁŘÍ 2013.
Národní a regionální dotační tituly. Význam národních a regionálních dotačních titulů Jejich význam postupně klesá, pro mnohé subjekty přesto téměř nezbytné.
, předsednictvo RVŠ Výzkum a vývoj na vysokých školách, problematika a hodnocení specifického výzkumu Zpracovali: Ing. J. Fischer, doc. B. Tremlová,
Rámec kvalifikací VŠ vzdělávání Tomáš Fliegl, Odbor VŠ, MŠMT
Osnova struktury návrhu projektu sledujícího řešení určitých problémů
Jakub Fischer kandidát na předsedu RVŠ pro období
Žádost o grant Metoda fundraisingu. 1. Průvodní dopis Identifikuje vaši organizaci (případně i vaši partnerskou organizaci, se kterou žádáte o grant.
WBL – principy, nástroje a evropské modely Mgr. Jasmin Muhič
Fond partnerství alokace 3 mil.CHF (včetně 15% spolufinancování MF) zahájení 2.Q 2009 ukončení31. květen 2013 zprostředkovatel MF - CZP
Vlastní hodnocení školy
Administrativní styl PaedDr
Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl.
Soukromá střední škola pro marketing a ekonomiku podnikání, s. r. o.
Akademické publikování praktické zkušenosti Moderní způsoby publikování a hodnocení výsledků VaV RNDr. Dalibor Ciprian, Ph.D. Institut fyziky,
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Environmentální výchova a
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Příprava projektu Komunitární program PROGRESS. Výzva 0&langId=enhttp://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=63.
Věcné zpracování trochu jinak Ze zkušenosti Centra informačních a knihovnických služeb (CIKS) VŠE v Praze.
Hodnocení pedagogické činnosti studenty 2005/2006.
Terciární vzdělávání v ČR podíl veřejných vysokých škol (VVŠ): 84% Nárůst počtu studentů a zaměstnanců VVŠ nárůst [%] studenti
Hledisko kvality v přípravě učitelů Závěry z konference 21. – 22. dubna 2009 v Srní pořadatel: Pedagogická fakulta ZČU v Plzni ve spolupráci s Radou vysokých.
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
Akreditace studijních programů v kombinované a distanční formě DIV PROFESIONÁLNĚ Mgr. Irena Hoblíková Centrum distančního vzdělávání Univerzita Palackého.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Tato prezentace je spolufinancována z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky Grantové příležitosti pro Ph.D. studenty Ing. Šárka.
Univerzita Karlova v Praze Možnosti FREEMOVERS 17. března 2015 MgA. Stanislav Urbánek.
Rada VŠ - poznámky Josef Stráský
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
K vývoji aktivit v organizaci výzkumu se zaměřením na hodnocení výsledků Odborná skupina Organizace výzkumu ČFS JČMF Akademické fórum XI – 11. březen 2010.
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Hodnocení kvality VŠ 15. seminář Podpora výuky a učení se na VŠ Jak podpořit kvalitní vysokoškolské.
Erasmus+ Certifikát mobility v odborném vzdělávání a přípravě (OVP) – VET Charter Erasmus+ Certifikát mobility v odborném vzdělávání a přípravě (OVP) –
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství a další aktuální témata Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím.
Systém sociálních služeb a sociální práce - stávající stav a návrhy změn Seminář APSS ČR, 15. – , Chotoviny Mgr. David Pospíšil ředitel Odboru.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Praha, duben 2016.
Harmonizace studia na VOŠ aVŠ Výzva na jednotný vzdělávací systém Valérie Tóthová.
Pedagogická fakulta UK
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Žádost o grant.
Činnost Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství a akreditace
Zajištění kvality studijních programů
Projektování Projekt = plán, záměr, úmysl
Vědeckovýzkumný informační systém
Základní informace o registraci
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Příprava studijního programu
Informační schůzka pro zájemce o doktorské studium
10/17/10 Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl 1.
Institucionální akreditace
Doktorské studijní programy v biomedicíně
Seminář První zkušenosti s předkládáním a hodnocením žádostí o institucionální akreditaci Kvalita podkladových materiálů pro hodnocení žádostí o institucionální.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Akční plán GISTR na jaře 2016 OS GeoInfoStrategie.
Standardy pro základní vzdělávání
Transkript prezentace:

Seminář První zkušenosti s předkládáním a hodnocením žádostí o institucionální akreditaci Kvalita podkladových materiálů pro hodnocení žádostí o institucionální akreditace Pavel Höschl MFF UK Praha, 10.4.2018

Seminář První zkušenosti s předkládáním a hodnocením žádostí o institucionální akreditaci NAÚ musí plně vyhovět legislativním změnám, zejména Nařízení vlády č. 274/2016 Sb. o standardech pro akreditace ve vysokém školství To ale nebrání tomu, aby akreditační proces byl jednoduchý, srozumitelný a aby časová náročnost byla pro hodnoceného i pro hodnotitele co nejmenší. Podkladové materiály musí být proto relativně stručné při zachování jejich vysoké vypovídací hodnoty.

Význam kvalitních podkladů: Seminář První zkušenosti s předkládáním a hodnocením žádostí o institucionální akreditaci Význam kvalitních podkladů: Zajišťují objektivitu hodnocení Brání udělení neopodstatněných akreditací Snižují byrokracii a náročnost pro posuzovatele i pro žadatele. Umožňují rozhodnout o udělení akreditace bez nutnosti vyžádat si dodatečné materiály.

Seminář První zkušenosti s předkládáním a hodnocením žádostí o institucionální akreditaci Základním a rozhodujícím předpokladem, zaručujícím požadovanou vysokou kvalitu výuky jsou především kvalitní garanti studijních programů (Bc., NMgr., PhD.) a garanti (vyučující) klíčových profilových předmětů. Požadavky, kterým musí garanti vyhovět, jsou jasně a detailně specifikovány Nařízením vlády č. 274 / 2016 Sb.

Co chybělo v podkladech: Seminář První zkušenosti s předkládáním a hodnocením žádostí o institucionální akreditaci Co chybělo v podkladech: Dosavadní studijní plány se současnými garanty / vyučujícími Nelze posoudit, jak byla doposud realizovaná výuka z hlediska pokrytí témat oblasti Nelze posoudit, jak kvalitně byla zabezpečována výuka (K obojímu se subkomise vyjadřuje) Vhodné formuláře životopisů navrhovaných garantů Ty současné neposkytují potřebné informace, k nimž se subkomise vyjadřuje, protože chybí precizně zformulované požadavky:

- Chybí celkový počet publikací, celkový počet citací a h-index. Seminář První zkušenosti s předkládáním a hodnocením žádostí o institucionální akreditaci - Musí být uvedena publikační činnost včetně názvů publikovaných článků ( nepostačí pouze citace ). - Chybí celkový počet publikací, celkový počet citací a h-index. - Chybí přehled grantů ( GAČR, TAČR … ) a významných projektů, které získali jako hlavní řešitelé, včetně informace, na kterou instituci je grant vázán. - Vzhledem k tomu, že akreditace se uděluje na dobu 10 let u starších garantů musí být přímo uvedeno, s kým se počítá pro další období. Nepostačí celkový seznam profesorů a docentů, ze kterého není patrná vazba na jednotlivé studijní programy, ale přímo do životopisů starších garantů lze uvést předpokládaného nástupce.

Seminář První zkušenosti s předkládáním a hodnocením žádostí o institucionální akreditaci Pro ilustraci jsou uvedeny požadavky, které jsou příliš volně a nepřesně zformulovány v současně platné osnově životopisů. Příklad:

Seminář První zkušenosti s předkládáním a hodnocením žádostí o institucionální akreditaci Závěr: Dosavadní stav ukazuje, že kvalita podkladových materiálů představuje komplikaci pro hodnotitele i pro žadatele. Hodnotitel v těchto případech musí následně začít jednat s hodnoceným pracovištěm o doplnění a upřesnění podkladů, čímž se hodnocení stává zbytečně časově náročným. Tento fakt také odrazuje hodnotitele od přijetí dalších hodnocení. Dané podklady vedou k tomu, že převládá formální a administrativně byrokratické řešení nad věcným, daty podloženým kritickým přístupem, pokud hodnotitel sám není iniciativní a nedopátrá se podkladů. Dopis předsedy NAÚ z 8.3.2018, kterým oslovuje potenciální hodnotitele, nevystihuje skutečné problémy a spíše vybízí k čistě formálním administrativním postupům. To vyvolává u hodnotitelů pocit poměrně zbytečného úsilí.