Ing. Patrik Horažďovský

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Advertisements

Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec.
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Martin Jareš, Ph.D. Odbor dopravy KÚ Středočeského kraje.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
„Integrované dopravní systémy – informační systémy pro podporu rozhodování veřejné správy při výstavbě a provozování IDS v České republice“ Výzkumný projekt.
Páteřní infrastruktura Liberec mobilita, energetika, ICT, sítě ŽP Východiska, priority.
Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Děčín - město bez bariér (?). Komunitní plánování KOORDINAČNÍ SKUPINY Senioři OZP (Osoby ze zdravotním postižením) Rodiny v krizi Osoby v krizi.
ODBOR DOPRAVY MAGISTRÁTU MĚSTA BRNA CYKLISTICKÁ DOPRAVA JAKO SOUČÁST UDRŽITELNÉ MOBILITY Ing. Vladimír Bielko - vedoucí odboru VEŘEJNÉ PŮJČOVNY KOL V BRNĚ?
Centrum energeticky efektivních budov Základní informace o projektu.
Novelizace předpisu D7/2 k organizování výlukových činností k Lenka Komínová GŘ SŽDC Odbor plánování a koordinace výluk Setkání s dopravci,
Legislativa, finanční zajištění a návaznost ústředních orgánů na řešení problematiky dopravy a dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji –
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Pracovní skupina Portál elektronického zdravotnictví NSeZ – neveřejná prezentace Emauzy, MUDr. Pavel VEPŘEK předseda pracovní skupiny.
CESTA PRO CHYTROU BUDOUCNOST. SMART CITIES Teorie?Koncepce? Realita? Neohraničený urbanistický koncept Informační technologie pro efektivní správu měst.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Situace na trhu práce v JmK a veřejná služba
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Systémy řízení silniční dopravy
model fungování a praxe
Úvod do technologie silniční nákladní dopravy a základní legislativa Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy - cvičení Ing. František Lachnit,
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Systémy řízení silniční dopravy
Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP 100 mil. Kč na vozidla s alternativním pohonem pro obce a kraje + Memorandum o spolupráci Mgr.
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
Úřad práce České republiky
Členská schůze MAS Nepomuk,
KONCEPT NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Science centrum Lázně Chomutov???
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE MĚSTA ČESKÁ LÍPA
Moderní trendy v cyklistické dopravě
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Příprava programového období 2014–2020
Ing. Dana Bérová náměstkyně ministra - ředitelka sekce
Systémy řízení silniční dopravy
Systémy řízení silniční dopravy
IKI jako prostředek pro komunikaci mezi VS a občany Pavel Parma
Tisem v Pražské integrované dopravě
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Představení projektu.
Třebíč – chytrá mobilita
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Inovativní řešení postavená na síti LoRa
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
E-Goverment Zdeněk Hanák.
Národní akční plán čisté mobility
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Jaké jsou obzory digitální Evropy?
Systém odměňování výkonu
Vodní autobusy a vodní taxi
Transkript prezentace:

Ing. Patrik Horažďovský 16. Listopadu 2018 Veřejné projednání koncepcí pro město Písek Smart Doprava Ing. Patrik Horažďovský

Koncepční dokument pro dopravu pro město Písek Pracovní skupina Organizační složka města - Smart Doprava Ing. Patrik Horažďovský - ČVUT v Praze Fakulta dopravní, Pražská integrovaná doprava Koncepční dokument pro dopravu pro město Písek Ing. Vladimír Zadina Ing. Jiří Tencar, Ph.D. PhDr. Miloš Prokýšek, Ph.D. Ing. Michal Kovařík – vedoucí odboru dopravy Ing. Petr Jelínek – cyklokoordinátor Ing. Jiří Růžička – ČVUT v Praze Fakulta dopravní Bc. Michal Štursa, DiS – Pražská integrovaná doprava Spolupracující organizace Dopravce ČSAD České Budějovice, eParkomat, REKOLA, střední školy, …

Agenda Smart City a Industry 4.0 v dopravě Good and good practice v dopravě Obecná dopravní strategie Příklady koncepcí a strategií města Písek #0 Širší dopravní vztahy #1 Individuální automobilová doprava #2 Doprava v klidu #3 Veřejná hromadná doprava #4 Veřejná doprava s Cyklistickou a Pěší dopravou #4b Sdílená doprava #5 Bezemisní doprava Cíle projektu – dopravní koncepce

Smart City a Industry 4.0 v dopravě Široký náhled a propojení souvislostí – komunikace mezi jednotlivými prvky dopravy a i mezi ostatními prvky systému Smart mobility; Smart energie, budovy a služby; Smart informační a komunikační technologie; BIG DATA, OpenData Propojení všech druhů dopravy – vytvoření synergického efektu Použité technologie Organizace a funkčnost

Good and Bad practice v dopravě Dobrá praxe Barcelona – komplexní řešení Smart City Trondheim – elektromobilita Břeclav – přestup hrana hrana + informační systémy pro VHD MOS (PRAHA) - odbavovací systém pro MHD Špatná praxe Kolín – parkovací aplikace, monitorování parkovacích ploch Praha – Smart lavička jako samostatný produkt …

Obecná dopravní strategie Nutná spolupráce Ministerstva dopravy s dalšími oblastmi zájmu Sběr dat o dopravě Využívání telematických systémů v dopravě Integrované dopravní systémy Evropský navigační Projekt Galileo

Obecná dopravní strategie Výstavba nové dopravní infrastruktury, použití nových technologií a strategií Nové způsoby odbavení ve veřejné dopravě Vytváření nové legislativy pro obsluhu území veřejnou hromadnou dopravou Vytváření infrastruktury pro elektromobilitu – MŽP …

Příklady koncepcí a strategií města Písek Město Písek navazuje na celorepublikovou strategii v rozvoji Město Písek vytváří své strategické dokumenty a projekty (MŽK) Realizace aktuálních projektů a kooperace s odborníky Záznam dopravních a jiných dat (Big data)

Návrhová část koncepce

#0 Širší dopravní vztahy Silniční infrastruktura napojení na páteřní infrastrukturu, tahy (dálniční síť, obchvat,…) rozvoj infrastruktury s přesahem ve městě (napojení komunikací vyšších tříd na místní komunikace) Zajištění dálkového spojení VHD Železnice napojení na páteřní infrastrukturu zajištění přímého kapacitního spojení zázemí stanic a zastávek

#1 Individuální automobilová doprava Vysoký stupeň motorizace (700 vozidel na 1000 obyvatel) => vysoké využití automobilů => zbytečné využívání automobilů Vysoká obsazenost komunikací v centru města Problémy s dopravou v klidu – parkování Rozšiřování komunikací lze pouze v omezeném rozsahu Kapacity úrovňových křížení dosahují svých limitů Chybějící objízdné trasy Emise a imise v centru města

#1 Individuální automobilová doprava Cesty k řešení: Sběr dopravních dat – koordinace dopravních proudů, navádění pomocí dopravního značení a dynamického řízení křižovatek pomocí SSZ Nabízení alternativních kapacitních doprav (MHD, sdílená vozidla, využití vozidel svých známých nebo sousedů,…) Kapacitní záchytná parkoviště, ovlivnění využívání komunikací (zakazování, odměňování) Osvěta obyvatelstva Diskuze a studie pro zvolení způsobu a strategie ovlivňování dopravního proudu Dopravní stavby – P+R parkoviště, obchvaty a objízdné trasy,…

#2 Doprava v klidu Dělení potřeby parkování Rezidenti – odstavná a parkovací stání v blízkosti bydliště Přijíždějící – záchytná parkoviště (P+R), veřejná parkoviště Kapacity parkovišť a odstavných stání + vybavení Lokalita parkovacích ploch – dostupnost

Smart přístup - DATA O PARKOVÁNÍ – zpřístupnění a analyzování dat #2 Doprava v klidu Smart přístup - DATA O PARKOVÁNÍ – zpřístupnění a analyzování dat Informace o parkovacích plochách Statické navádění – informační PIT tabule Dynamické navádění – mobilní aplikace eParkomat Nalezení informací o chování uživatelů Nalezení Modal-split – odkud kam a kdy lidé jezdí – ovlivnění kapacit a dopravních proudů Strategické dopravní stavby Parkovací domy, P+R Navázání na ostatní dopravu https://parkovani.pisek.eu/

#3 Veřejná hromadná doprava Musí být alternativou pro individuální automobilovou dopravu Zajištění atraktivnosti, přehlednosti, pohodlí i rychlosti Vozidlo Infrastruktura Organizace Jednotné označení vozidel Informování ve vozidle Nízkopodlažní vozidla Dostatečná kapacita Způsob odbavení … Jasný, přehledný tarif, smluvní podmínky Přehledné jízdní řády Zajištění dostatečné obsluhy Linkové vedení, koncepčnost systému Zázemí pro cestujícího Informování o spojení na zastávce Nástupní hrana Docházková vzdálenost Energeticky soběstačná nádraží …

#3 Veřejná hromadná doprava Smart přístup - Cíle k řešení Sběr dat o MHD – informace o poloze vozidel, informace o zpoždění Předání dat cestujícím – elektronicky, papírově Vytvoření linkového vedení – koncepční řešení https://smart.pisek.eu/pilire-a-projekty/mhd.html Vytvoření systému odbavení - integrovaný tarif Odbavení pomocí sdílených systémů registrace (knihovna, MHD, ISIC, karta na obědy, ...), Vytvoření alternativních způsobů přepravy MHD Sdílená doprava Úprava legislativy – doprava na zavolání, dynamická doprava

#4 Veřejná doprava s Cyklistickou a Pěší dopravou Provázanost druhů doprav Carsharing, bikesharing, spolujízda, vzájemné sdílení vozidel Podpora cyklistické dopravy jako prvek veřejné hromadné dopravy Pro město Písek vytvořen závazný dokument – Cyklogenerel Město Písek vytváří nové cyklostezky, nové možnosti cyklistických spojení (Průmyslová zóna, Oldřichov,…) Vytvoření míst, kde lidé nebudou mít strach odstavit svá kola Vytváření pěších tras

#4b Sdílená doprava Cíle k řešení Projekty: Vytvoření koncepčního závazného dokumentu – Cyklogenerel Vytvoření infrastruktury pro cyklistickou dopravu Odstavná místa pro kola, zabezpečení, možnost dobití, hustění duše Vytvoření sdílené platformy pro jízdní kola a sdílená vozidla Projekty: REKOLA – sdílená jízdní kola – pilotní provoz Carsharing AVIS – sdílení elektro vozidel (Milevsko – Písek – Bechyně) ČEZ – rozvoj infrastruktury pro kola

#5 Bezemisní doprava Přístupy k elektromobilitě Projíždějící cestující – pouze rychlý bodový zdroj energie Resident – pomalý ale plošný zdroj energie Využití energie v průmyslu a veřejné správě Elektromobilita a obnovitelné zdroje Dotační tituly na elektrobusy pro MHD Pohony na CNG Vytváření sítě nabíjecích stanic Vytváření možností pro alternativní dopravu (cyklo, pěší, autonomní vozidla)

#5 Bezemisní doprava Cíle k řešení Vytvořit infrastrukturu pro elektromobilitu + zatraktivnit a tím i snížit pořizovací náklady elektromobilů Infrastruktura – záchytná parkoviště + páteřní komunikace Infrastruktura – nabíjení „doma“, nabíjení na ulici – přes noc Infrastruktura – využití energie vozidel pro průmyslové a veřejné potřeby Projekty Nabíjecí stanice – E.ON Zajištění nabíjení bodově v sídlištních celcích nebo využití veřejného osvětlení Nabíjení a vybíjení na parkovištích a odstavných plochách

Cíle projektu – dopravní koncepce Pomocí koncepcí a komunikací s odborníky, odpovědnými osobami a veřejností zajištění naplnění koncepcí do roku 2025 Vytvoření strategie využívání IAD a usměrňování dopravních proudů Provázání všech druhů doprav a vzájemné doplnění Dostupná Open data ze všech dopravních zdrojů Jednotné odbavení cestujících ve VHD Postupné zavádění obnovitelných zdrojů do všech druhů dopravy Kooperace všech městských odvětví

Průběžná osvěta obyvatelstva Časová osa Systémy pro MHD Informační linkového vedení Implementace nového 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 Infrastruktura pro elektromobilitu Memorandum MHD Cyklogenerel Strategie IAD Integrovaný systém VHD Bikesharing Carsharing SECAP jako základního energetického bilančního materiálu (Audit) Komunikace s občany a vzdělávání (pákový efekt) Climathon = 24 hodinový hackathon Průběžná osvěta obyvatelstva

Ing. Patrik Horažďovský (patrik.horazdovsky@mupisek.cz) Děkuji za pozornost Ing. Patrik Horažďovský (patrik.horazdovsky@mupisek.cz)