Každý je sám svůj a proč je to dobře

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Občanská společnost, participace občanů na politickém životě Demokratický právní stát.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Politologie Základní pojmy. Politologie Společenská věda politická věda, věda o politice, teorie politiky, věda o moci. „Je to vědecká disciplína zabývající.
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
2 Marketingové koncepce
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
„Činnost krajských koordinátorů pro menšiny a krajských manažerů prevence v Kraji Vysočina“ Mgr. Lumír Bartů.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Úřad práce České republiky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Doprovázení jako základní postoj služby ve věznici
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Techniky práce s mentálně postiženými
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Úvod do filosofie a etiky v sociální práci
Základní informace o poskytovateli
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Didaktika sportovních činností
Příspěvek na konferenci
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Dětský klub Malý drak.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název projektu: Moderní škola
OBČANSKÉ A OBCHODNÍ PRÁVO
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
jak budovat kulturu školy společně
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Zpracovala: Ing. Lenka Hřibová
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Životní cyklus.
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Co kluci potřebují J. Novotný, ZŠ MOZAIKA, Rychnov nad Kněžnou.
psychologie a společenské výchovy
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
OSVÍCENSTVÍ 18. STOLETÍ VĚK ROZUMU.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Práva a povinnosti členů rodiny
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výchova v rodině k zodpovědnému rodičovství
PRÁVA A POVINNOSTI RODIČŮ
Život bez střeva , Praha.
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Diagnostika dítěte předškolního věku
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Každý je sám svůj ... ... a proč je to dobře Příspěvek ke Konferenci Etická výchova jako součást života školy

Summerhill https://www.youtube.com/watch?v=vBjQAeJIa30 58:35 ALEXANDR SUTHERLAND NEILL 1921 SVOBODA, NIKOLIV SVÉVOLE (PRAVIDLO, KNIHA)

v jaké situaci se ocitáme vědomí vlastní hodnoty formované výchovou bezpodmínečné přijetí lidskoprávní rámec a zcitlivění společnosti důstojnost člověka, hodnota lidského života emancipace a participace všech (marginalizovaných) skupin SPOLEČENSKÁ ZMĚNA rozšíření pojetí lidských práv a zcitlivění společnosti - násilí na dětech, participace

vývojový úkol dětství a dospívání a s čím se musí utkat hledání vlastní identity a boj proti pocitům nejistoty o své vlastní roli mezi lidmi svět rozdělený na MY - ONI předsudky - zevšeobecňující úsudek či názor, který není založen na poznání, ale na pouhém mínění, předpokladu, zjednodušení atribuce - mylné přisuzování příčin či pohnutek, základní atribuční chyba stejnost jako společenská norma fakenews a postrealita jako nástroje utvrzování ve vlastním pojetí světa MY a ONI - vymezující model, který vytváří odpor na obou stranách participace - model, který vede k odpovědnosti subjekt X objekt - pokud vytvoříme prostor pro aktivitu, spolupráci a odpovědnost, snížíme výskyt konfliktů STEJNOST: 20. století vytěsnilo z našeho prostoru posední stopy různosti, bojíme se jí – xenofobie Má to i společenské projevy: lidem s postižením jsme vymezili místo ve veřejném prostoru, ale skutečná inkluze, tedy společný život, stále naráží na pojetí „oni jsou jiní, mají jiné potřeby“

co by se dnes děti ve škole potřebovaly naučit? rozumět světu a lidem v něm, vycházet s nimi, učit se sociálním vazbám diskutovat, respektovat, argumentovat a spolupracovat rozumět vlastním emocím a umět s nimi pracovat rozumět emocím jiných a vědět, kde jsou hranice toužit po učení a radovat se z něj vytvářet funkční vztahy (nejen) ve vrstevnické skupině přijmout změnu a reagovat na ni umět řešit problémy tvořivě, komunikovat, inspirovat … Nemají se to naučit v rodině? Ano, ale vzhledem k objemu času tráveného ve škole je formativní složka vzdělávání stále důležitější skutečným obsahem uvedeného je naplňování práv dítěte: svět se rychle proměňuje a nelze ho postihnout informačně - proto je nutné postihnout ho vztahově vlastně z toho plyne výborná zpráva: lidé budou spou muset stále více spolupracovat

jak se to mohou naučit? stejně, jako dospělí tím, že budou samy rozhodovat, ponesou odpovědnost, naučí se dělat chyby a naučí se nebát se jich tím, že jejich svět bude skutečně jejich, nikoliv rezervace vytvořená dospělými tím, že součástí vědomí vlastní hodnoty bude také vědomí vlastních práv tím, že dostanou příležitost mít život ve svých rukou Diskuse: Práva, práva ... A kde jsou povinnosti? mohou o tom poslouchat výklad mohou si o tom číst anebo to mohou dělat metodou pokus omyl: Eurochild: děti spontánní, anebo děti, které používají jazyk dopělých

kde se to mohou naučit? doma ve škole v komunitě, v obci ??? zdravotnictví sociální služby veřejný prostor

cíl výchovy dosažení co nejvyššího stupně morálního vývoje - ačkoliv jsme obklopeni světem, kde je jeho úroveň velmi různorodá úspěšný je ten, kdo má kladný vztah sám k sobě a umí ho vytvářet i k ostatním sebevědomí a zralí občané světa s vědomím jisté odpovědnosti za sebe i svět kolem škola je dnes více než dřív nejen informativním, ale zejména formativním prostředím to je v konfliktu se společenským zadáním, aby školní prostředí bylo neideologizované ale jak chceme děti vychovávat, pokud nebudeme mít ideje? nepřejeme si naopak, aby se děti podílely na našich idejích respeku, vzájemné úcty a spolupráce?

Odkazy http://llp.cz/typ-publikace/manualy/ https://www.youtube.com/playlist?list=PLZMjtrRo5niPh6iTbsXc5UrPjKPCWpmHf https://clanky.rvp.cz/clanek/c/z/17301/PARTICIPACE-DETI.html/ https://edoc.coe.int/en/6-10-years/5552-pas-na-cestu-za-tvmi-prvy.html

Otázky?

Děkuji za pozornost. Mgr. Petra Michalová petra.michalova@umpod.cz