NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org. AUTOR: Mgr. Jana Hyklová VYTVOŘENO: 20.02.2013 NÁZEV: VY_12_Prvouka_01_Domácí zvířata ZŠ praktická, 2.-3. r . - TÉMA: Rozmanitosti přírody ČÍSLO PROJEKTU: CZ. 1. 07 /1.4.00/21.1737
Anotace Děti si při práci s touto prezentací připomenou, která zvířátka nazýváme „domácí“, kde je doma chováme. Společně si zopakují, čím jsou nám zvířátka užitečná, proč je vůbec chováme. Znovu si přečtou, jak se nazývají mláďata jednotlivých zvířat, případně ukáží na obrázcích. Zdůrazníme také, jak nám zvířátka pomáhají, ale také jak lidé pomáhají zvířátkům. Vhodné je využít další obrázky z manipulačního atlasu, přiřazovat obrázky k názvům zvířat, zařadit krátkou pohádku o zvířátkách ( dle vlastní volby vyučujícího, lze využít článek z Čítanky). Při pilotáži děti zaujaly hlavně obrázky „domácích mazlíčků“(kočka, pes),samy vypravovaly, jak se staráme nebo jak bychom se měli starat o zvířátka. Společně si pak děti přečetly pohádku, ve které byla hlavními postavami zvířátka.
Domácí zvířata Chováme je doma pes kočka Chováme je na dvorku kráva ovce koza slepice králík prase
Domácí zvířátka nám dávají : mléko maso vejce kůži (vlnu)
Domácí zvířátka mají mláďata : kráva - tele kůň – hříbě pes – štěně kočka – kotě slepice - kuře
Domácí zvířátka nám pomáhají Pes hlídá dům. Kočka chytá myši. Kůň tahá vůz.
My pomáháme zvířátkům Staráme se o ně. Máme je rádi. Dáváme jim jídlo. Chodíme s nimi na procházku.
Použité zdroje: Ilustrace : kliparty. office