NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníduben 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 28) Rozmanitost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
POLOLETNÍ PÍSEMNÉ OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 32) Rozmanitost.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
Základní škola a mateřská škola Bukovec
VY_32_INOVACE_08- Netřesk výběžkatý Přírodověda - 5. ročník
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF Autor: Jana Bejstová, Název: VY_12_INOVACE_22_PŘÍRODOVĚDA Téma: Roční období.
AUTOR: Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_157_ Příroda
Základní společenstva - lesy
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V. , Mnichovická 62
Člověk a jeho svět 4. ročník
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Hospodářské plodiny,luštěniny
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Jméno autora výukového materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_129_Hmyz - brouci
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
EU peníze školám Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96, příspěvková organizace Označení: VY_32_INOVACE_113_PR4 Předmět: Přírodověda.
Název projektu: Moderní škola
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Autor: Mgr. Hana Klomínská Datum: říjen 2012
TÉMA: Výrobky a přírodniny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Člověk a jeho svět, Prvouka, Stavba stromu
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
Člověk a jeho svět 3. ročník
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Louka a les
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Stavba dřeva VY_32_INOVACE_28_555
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Mgr. Miroslava Doležalová, 2011 – 11 - 05 NÁZEV: VY_12_INOVACE_08_ŽIVÁ PŘÍRODA TÉMA: Rostliny ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0640   Anotace: Materiál je určen pro 4. ročník Speciální základní školy, slouží k rozšíření látky;procvičování čtení s porozuměním (orientace v textu, odpovídání na otázky).

ŽIVÁ PŘÍRODA ROSTLINY

ROSTLINY Rostliny rostou všude. Na souši i ve vodě, ve volné přírodě i ve městech, na pouštích i v horách. Potřebují k životu vodu, vzduch a sluneční světlo. Vodu sají kořeny a vzduch vdechují listy. Z vody a vzduchu si rostliny umějí vytvořit potřebné živiny. Musejí mít však dostatek světla. Rostliny vydechují kyslík, který potřebují všichni živočichové k dýchání. Lidé se rychle naučili využívat rostlin pro svou potřebu. Dřevem stromů topíme, stavíme z něho domy, mosty, věže a vyrábíme z něj mnoho užitečných předmětů. Brambory, rýže, obilí a kukuřice jsou naší potravou, stejně jako ovoce a zelenina.

Kde všude rostou rostliny? Na souši, ve vodě, ve volné přírodě, ve městech, na pouštích i na horách. Co všechno potřebují k životu? Vodu, vzduch a sluneční světlo. Co si z přírody bere člověk? Dřevo, brambory, rýže, obilí, kukuřice, ovoce, zelenina, …

Části rostliny KVĚT STONEK LISTY KOŘEN

Příklady rostlin rýže máta peprná buk lesní borůvka

Hádanka Pod listím se narodily, po lese je posbírali, nožíkem je očistili a s vajíčkem usmažili.

Použité zdroje 2.cit. [2011-11-05] http://webfreestyledwl.mypage.cz/menu/wallpapers/priroda 3.cit. Úvodní text- [2011-11-05] J.Žáček, J.Fixl-Žáčkova encyklopedie pro žáčky(nakl.Albatros,2002) 5.cit. [2011-11-05] http://www.sborovna.cz/kniznica.php?action=show_version&id=59370& hit=72357 6.cit. [2011-11-05] http://stromy.cea.cz/blansko/buky.htm cit.[2011-11-05] http://www.zahradnictvikruh.cz/boruvka- amelanchierova-ean0035-skup41.php cit.[2011-11-05] http://cina.blog.cz/1001/ryze cit.[2011-11-05] http://www.horoskopnamiru.cz/files/mata-peprna.jpg cit.[2011-11-05] http://bmprofit.cz/houby.php 7.cit.[2011-11-05] Mgr. Jana Palanská – Hádanky v prvouce (JV Print, 2001)