Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2887 Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“ OP VK 1.4 Výukový materiál Název DUMu: VY_32_INOVACE_12_11_Umění učit se Číslo skupiny: 1 Autor: Mgr. Klára Tyllová Vzdělávací obor/Předmět/Téma: Výchova k občanství/Výchova k obćanství a zdraví/Člověk a společnost Druh učebního materiálu: prezentace Metodický list: ne Anotace: Žáci se seznamují se zefektivněním kvality učení Ověřeno ve třídě: VI.C Datum ověření: 7.11.2012 Prohlášení: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebníma fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla. Prohlašuji dále, že výše uvedený materiál jsem ověřil(a) ve výuce a provedl(a) o tom zápis do TK. Dávám souhlas, aby moje dílo bylo dáno k dispozici veřejnosti k účelům volného užití (§30 odst. 1 zákona 121/2000 Sb.), tj. že k uvedeným účelům může být kýmkoliv zveřejňováno, používáno, upravováno a uchováváno. Datum: 7.11.2012 Podpis: Mgr. Klára Tyllová
Umění učit se
Co je to vlastně učení?
Učení je proces, při kterém získáváme zkušenosti nebo je předáváme dál. Učení je součástí dospívání, vzdělání a výchovy.
Jak dlouho trvá tento proces učení?
Člověk se učí celý život, nejen tedy v té době, kdy chodíme do školy. Stále je možné něco nového objevovat či poznávat.
Rychlost a kvalita učení závisí na motivaci a vůli...
MOTIVACE Usměrňuje nás, abychom dosáhli svého cíle ( v tomto případě se něco naučili ) Osobní zájem ( např. abychom získali dobrou známku ) Poznání něčeho nového
VŮLE Snaha o dosažení určitého cíle. Zaměření se na jednu konkrétní věc.
Má prostředí nějaký vliv na kvalitu našeho učení?
Ano, samozřejmě že má. Například je dobré se učit stále ve stejném prostředí, na které jsme zvyklí. Tedy ve stejném pokoji či u stejného stolu...
Jsou ještě nějaká další doporučení, která by mohla ovlivnit kvalitu učení?
Na stole, u kterého se učíme, by měl být pořádek, abychom se neznervózňovali ustavičným hledáním něčeho.
Židle by měla být dobře tvarovaná, tvrdší Židle by měla být dobře tvarovaná, tvrdší...tak aby nás nic nebolelo, ale zároveň se necítili hned ospalí a unavení.
A do třetice...Teplota v místnosti je nejlepší mezi 20 - 22 stupni Celsia. Důležité je také větrání pro okysličování mozku.
Všechny obrázky staženy přes www.cmis.cz/dum dne 6.11.2012 2. slide http://www.maati.tv/2012/10/20/book-is-the-best-friend/ 7. slide http://jurliga.ligazakon.ua/news/2009/6/15/12223.htm 10. slide http://2.bp.blogspot.com/-Ep3aGs0LHaw/Tig5I9b- 9yI/AAAAAAAAAAM/fkbH3JqSzEQ/s1600/medals.gif 11. slide http://www.clipartheaven.com/show/clipart/money/money_3- gif.html 13. slide http://www.skl-sprachzentrum.de/pages/index_frame.htm
18. slide http://www. custom-build-computers. com/Computer-Desk- Plans 18. slide http://www.custom-build-computers.com/Computer-Desk- Plans.html 20. slide http://www.lundhalsey.com/operatorchairs.htm 22. slide http://heimwerker-netzwerk.de/fenster-einbauen/