Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_12_INOVACE_Rů_II_12 PRAHA Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek Autor: Marcela Ivanenková Číslo šablony: III/2 Datum: Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_Vl.4.r.
Spisovatelé národního obrození a jejich nejznámější díla.
VY_12_INOVACE_Tru_I_18 Střídání hlásek při odvozování Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_12_INOVACE_Rů_II_06 Polsko, Slovensko Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Luk_II_04 Alternativní výživa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Lul_I_09 Poslední Přemyslovci I. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_12_INOVACE_Rů_I_14 Drama 2/2 - Národní divadlo Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Vac_I_04 Orientujeme se na planetě Zemi - 2 Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_119 Téma hodiny: Michal Viewegh Doporučeno pro: 9. ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Karel Hynek Mácha Život a dílo.
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_10 Název Jan Neruda Téma hodiny Skupina Májová.
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_15 TÉMA: Vlastivěda4
Dobrodružná literatura Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_Pel_I_05 Výrazy – vzorce 2
VY_32_INOVACE_Sib_I_11 Vyjmenovaná slova po V
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Sběratelé pohádek a pohádky z celého světa
VY_32_INOVACE_Jir_I_29 J.Prévert Název projektu: OP VK
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
VY_32_INOVACE_Fi_II_13 Název Evropa – poloha a rozloha
Psaní bě/bje, vě/vje, mě/mně, pě Název projektu: OP VK
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_14 Český romantismus
VY_32_INOVACE_Lul_I_03 Svatý Václav
VY_32_INOVACE_Fi_II_10 Název Rusko – státní zřízení a přírodní poměry
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jakub Hlávko Název materiálu:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_Slo_II_04 Oxidy 2 ppt.
Téma (název prezentace)
VY_32_INOVACE_Fi_III_21 Název Svět - soutěž
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
VY_32_INOVACE_Šev_II_19 SLABIKÁŘ 19 – Ď, Ť, Ň
GUILLAUME APOLLINAIRE
VY_32_INOVACE_Fi_III_32 Název Kulturní krajina Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_Jir_I_32 L.Ferlinghetti
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B
VY_32_INOVACE_Šev_II_01 SLABIKÁŘ 1 – S, L, M, P
VY_32_INOVACE_Jir_I_30 J.Klapka Jerome
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_13 Romantismus Amerika
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Práva a povinnosti členů rodiny
VY_32_INOVACE_Fi_I_13 Název Amerika -opakování
VY_32_INOVACE_Fi_III_28 Název Státní znaky sousedních zemí
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
KAREL IV..
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_12_INOVACE_Jir_I_13 Karel Čapek Název projektu: OP VK
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
VY_12_INOVACE_Pel_III_13 Funkce – kvadratická funkce
VY_32_INOVACE_Vac_I_19 AZ kvíz
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Plzeňsko a Chodsko VY_12_INOVACE_Rů_II_14
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 číslo projektu
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Česká republika - úvod VY_12_INOVACE_Rů_II_03
Transkript prezentace:

Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 VY_32_INOVACE_Tru_II_20 Karel Hynek Mácha Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Šárka Trunkátová

Karel Hynek Mácha

Karel Hynek Mácha (1810 – 1836) nejvýznamnější představitel českého romantismu zakladatel české moderní poezie nazýván knížetem české poezie Foto K.H.Mácha

Životopis narodil se v Praze zemřel v Litoměřicích vystudoval gymnázium, potom práva nastoupil jako soudní praktikant v Litomě- řicích publikoval v časopisech – Květy, Krok

hrál ochotnické divadlo (zde se seznámil s Lori) rád cestoval, chodil pěšky (s oblibou kreslil zříceniny hradů) v roce 1939 byly jeho ostatky převezeny z Litoměřic do Prahy a uloženy na Vyše- hradě (manifestace českých vlastenců)

Dílo Máj - lyrickoepická báseň(Vilém a Jarmila) Večer na Bezdězu – povídka zachycuje Máchovy cestovní dojmy Marinka - povídka zobrazuje protiklad krásy a umění na jedné straně a ošklivost na druhé Cikáni – román má tragický děj i mnoho zápletek

Pomýšlel na románovou skladbu, měl jí být román Kat o čtyřech dílech, nazvaný podle hradů (Křivoklád, Valdek, Vyšehrad a Karl- štejn). Uskutečnil jen povídku Křivoklád – líčí krále Václava IV.

Úkol 1) Vyber autory, se kterými se mohl setkat: B. Hrabal, K. Čapek, J. Žáček J. K. Tyl, J. Jungmann, B. Němcová J. Verne, K. May, H. CH. Andersen 2) Znáš i jiné zpracování skladby Máj než literární? 3) Jak začíná první verš Máje?

Řešení 1) b) 2) film 3) byl pozdní večer – první máj

Datum vytvoření: 14.02.2012 Ročník, pro který je materiál určen: osmý ročník Předmět: literární výchova Anotace: seznámení s představitelem českého romantismu v literatuře a jeho tvorbou