Hřebenový obrážecí nůž

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kalkulace S tudent. Osnova výkladu 1.Kalkulace nákladů a způsoby jejího rozlišení 2.Kalkulační vzorec nákladů 3.Stanovení nákladů na kalkulační jednici.
Advertisements

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Popis válce: Válec má dvě podstavy. Podstava má tvar kruhu. Válec je rotační těleso. Válec vznikne rotací obdélníku kolem jedné své strany.
Schéma šroubovitého vrtáku
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 39 Anotace.
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada38 AnotaceVýuka.
Předmět:MATEMATIKA Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Dagmar Válková Anotace:Prezentace slouží jako pomůcka k seznámení se s učivem Pythagorova.
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru strojírenství.
Moderní metody navrhování převodových ústrojí
Vrtací pouzdra Vrtací pouzdra slouží k vedení vrtacích a vyvrtávacích nástrojů. Používají se většinou v sériové výrobě nebo k vrtání děr na zvláštních.
Stavebnicové stroje VY_32_INOVACE_39_793
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Frézování ozubených kol, drážek ve šroubovici - test
Objem a povrch kvádru a krychle
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Technická dokumentace
Praktikum RuČNÍ programování.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VY_32_INOVACE_10_Malování Windows I.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Obráběcí CNC centra VY_32_INOVACE_39_794
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Kdo s koho?!.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_17_32_PODNEBNÉ PÁSY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1184 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_14_32_POHYBY ZEMĚ – STŘÍDÁNÍ DNE A NOCI
Frézky rovinné a speciální
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Dřevoobráběcí stroje pily frézky vrtačky dlabačky brusky.
Soustružení Definice soustružení Schéma soustružení
Mezní kalibry Představují největší nebo nejmenší přípustné rozměry měřených těles a kromě rozměru umožňují někdy i kontrolu tvaru, například válcovitosti.
VY_52_INOVACE_I–04–08 Název a adresa školy:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
Teorie obrábění Obrábění je způsob výroby, při kterém konečný tvar výrobku získáme oddělením přebytečného materiálu v podobě třísky. Obrábění spočívá v.
VY_52_INOVACE_I–04–05 Název a adresa školy:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Domácí úkol 1) Odvoďte z Hookova zákona vztah pro výpočet harmonického potenciálu. 2) Najděte na Internetu nějaký program pro výpočet Epot a vypočítejte.
Pohybové zákony Vyjmenuj Newtonovy pohybové zákony
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výukový materiál pro 9.ročník
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Obvody a obsahy obrazců
Pythagorova věta v rovině
Kotoučový tvarový soustružnický nůž
Povrch kvádru.
Dvojosý stav napjatosti
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
Bc. Martin Šindelář SPŠ Na Třebešíně 2299
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Tečné a normálové zrychlení
Transkript prezentace:

Hřebenový obrážecí nůž

Výpočet hřebenového obrážecí nůže Příklad: Proveďte výpočet hřebenového obrážecího nože. Vypočítejte jeho výšky zubů v základní, normálové a čelní rovině (h, hn, hč ), a úhly sklonu zubů v těchto rovinách.(α, αn, αč). Dáno: α = 20°, αH= 5°30´, 𝛾H= 6°30´, modul m = 10, pomocná hodnota x = xč = xn.

Hřebenový obrážecí nůž Slouží k výrobě ozubených kol. Má 5÷ 8 zubů. Koná přímočarý vratný svislý pohyb. Polotovar ozubeného kola se otáčí kolem své osy a jeho střed se posouvá po obdélníkové dráze S1 – S2 – S3 – S4. Výrobní úhly jsou: 𝛼=12° 𝛾 = 0° Pracovní úhly jsou: αH = 5°30´ 𝛾H = 6° 30´

Schéma pro odvození h = 2,5 ∙ m 𝐜𝐨𝐬 𝛄𝐇 = 𝐡 𝐡č ⇒ 𝐡č = 𝐡 𝐜𝐨𝐬 𝛄𝐇 𝐜𝐨𝐬 𝛄𝐇 = 𝐡 𝐡č ⇒ 𝐡č = 𝐡 𝐜𝐨𝐬 𝛄𝐇 𝐬𝐢𝐧 𝛃 = 𝐡𝐧 𝐡č ⇒ hn = 𝐬𝐢𝐧 𝛃∙𝒉č 𝐜𝐨𝐬(𝛂𝐇+ 𝛄𝐇) = 𝐡𝒏 𝐡č ⇒ hn = 𝐬𝐢𝐧 𝛃∙𝒉č 𝐭𝐚𝐧 𝛂 = 𝐱 𝐡 ⇒ x = 𝐭𝐚𝐧 𝛂 ∙ h 𝐭𝐚𝐧 𝛂č = 𝐱 𝐡č ⇒ 𝛂č 𝒕𝒂𝒏 𝛂𝐧 = 𝒙 𝐡𝐧 ⇒ 𝛂𝐧

Výpočet výšek zubů h, hč, hn h = 2,5 ∙ m = 2,5 ∙ 10 = 25mm 𝐜𝐨𝐬 𝛄𝐇 = 𝐡 𝐡č ⇒ 𝐡č = 𝐡 𝐜𝐨𝐬 𝛄𝐇 = = 𝟐𝟓 𝐜𝐨𝐬 𝟔°𝟑𝟎´ = 𝐬𝐢𝐧 𝛃 = 𝐡𝐧 𝐡č ⇒ ⇒ hn = 𝐬𝐢𝐧 𝛃∙𝐡č= =sin72° ∙ hč 𝐜𝐨𝐬(𝛂𝐇+ 𝛄𝐇) = 𝐡𝐧 𝐡č ⇒ ⇒ hn = cos(αH+ γH) ∙hč = = cos12° ∙ hč

Výpočet x, 𝛂č, 𝛂𝐧 𝐭𝐚𝐧 𝛂 = 𝐱 𝐡 ⇒ x = 𝐭𝐚𝐧 𝛂 ∙ h = = 𝐭𝐚𝐧20° ∙ 25 = 𝐭𝐚𝐧 𝛂č = 𝐱 𝐡č = 𝐱 𝐡č ⇒ 𝛂č 𝐭𝐚𝐧 𝛂𝐧 = 𝐱 𝐡𝐧 = 𝐱 𝐡č ⇒ 𝛂𝐧

Úkoly: Příklad: Nakreslete schéma hřebenového obrážecího nože, potřebné vzorce odvoďte a vypočítejte výšku zubů v základní, normálové a čelní rovině (h, hn, hč ), a úhly sklonu zubů v těchto rovinách.(α, αn, αč). Dáno: α = 25° αH= 5°30´ 𝛾H= 6°30´ m = 5 x = xč = xn.