VY_32_INOVACE_02_PŘV_ROSTLINY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY LIST. Šablona : V/2 Sada: 2/13 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci.
Advertisements

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Karolina Pátková Název : VY_32_INOVACE_7C_12_Téma_Člověk_a_zdraví.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
ANOTACE Didaktická hra, která procvičuje znalosti z prvouky a přírodovědy. Upevňuje znalosti z oboru živé přírody a jejího rozdělení. AUTORTereza Skálová.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
VY_32_INOVACE_20_PŘV_HOUBY NAŠICH LESŮ
Podnebné pásy – tropický pás
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_PŘÍRODOPIS
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 10 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Volně žijící zvířata – rybník, potok
Rostliny.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Neživá příroda - horniny.
AUTOR: Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_157_ Příroda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V. , Mnichovická 62
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Člověk a jeho svět 4. ročník
Základní škola, Hradec Králové
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
KUR DOMÁCÍ.
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_III.Vu_STROMY,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kam byste zařadili člověka? živá příroda neživá příroda
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název projektu: Moderní škola
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
VY_32_INOVACE_13_MII_PYTHAGOROVA VĚTA
Ochrana lesa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní společenstva – skály a hory
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_52_INOVACE_24_ Dělení kvetoucích rostlin podle stonku
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Neživá příroda - vzduch
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: Otáčení Země + Poledník.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
1. 1.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_02_PŘV_ROSTLINY Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace

ANOTACE Předmět: Přírodověda Název: Rostliny Anotace: Určeno pro žáky 4. ročníku, společné znaky rostlin, dělení rostlin Výstup: Vysvětluje společné znaky rostlin, rozlišuje dělení rostlin podle způsobu rozmnožování a podle stonku, pozná zajímavosti ze světa rostlin Klíčová slova: Rostliny, dělení rostlin Autor: Mgr. Kateřina Jeřábková Cílová skupina: 1. stupeň ZŠ Ročník: 4.ročník Vzdělávací program: Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání, 793/2009 , Škola pro každého Druh učebního materiálu: Prezentace Formát: MS PowerPoint 2010 Celkem 9 snímků

-živé organismy, které obsahují zeleň listovou (chlorofyl) Rostliny -živé organismy, které obsahují zeleň listovou (chlorofyl)

Společné znaky rostlin Vyživují se Dýchají Přijímají a vylučují Reagují na změny v přírodě Pohybují se Rostou, rozmnožují se Jaký je rozdíl mezi pohybem rostlin a pohybem živočichů? Rostliny se nepohybují z místa na místo.

Podle způsobu rozmnožování dělíme rostliny na: VÝTRUSNÉ – rozmnožují se výtrusy SEMENNÉ (KVETOUCÍ) – rozmnožují se semeny

Dělení rostlin podle stonku BYLINY – dužnatý stonek DŘEVINY – dřevnatý stonek STROMY - tvoří kmen KEŘE - netvoří kmen

Kopřiva Narcis Šípek Orchidej Lípa Baobab

Rekordy ze světa rostlin Nejrychleji roste bambus – až 1m denně. Nejstarší známá rostlina je klon larey trojzubé v Kalifornii – 11 700 let. Nejstarším žijícím rostlinným druhem je jinan dvoulaločný z Číny. Na Zemi se objevil už před 160 miliony let.

Zdroje [online]. [cit. 2012-11-11]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?start=60&hl=cs&biw=1920&bih=960&tbm=isch&tbnid=c_9ssrUc28VwlM:&imgrefurl=http://www.lecivapriroda.cz/receptar/preslicka-rolni/&docid=XTmi5jlJg69EOM&imgurl=http://files.lecivapriroda.cz/200002003-cd8cece866/p%2525C5%252599esli%2525C4%25258Dka%252520roln%2525C3%2525AD%252520cel%2525C3%2525A1%252520rostlina.jpg&w=700&h=933&ei=dDyWUMufFsPm4QT0qIHwAg&zoom=1&iact=rc&dur=312&sig=112699063160740061346&page=2&tbnh=131&tbnw=97&ndsp=70&ved=1t:429,r:19,s:100,i:61&tx=44&ty=62 [online]. [cit. 2012-11-11]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?num=10&hl=cs&biw=1920&bih=960&tbm=isch&tbnid=UK2aIoisFBpXOM:&imgrefurl=http://www.hotplants.co.uk/category/288/Hardy-and-Tree-Ferns&docid=V8Y-nwl7wnejVM&imgurl=http://www.hotplants.co.uk/images/05230001%255B1%255D.jpg&w=640&h=480&ei=WzuWUJH3AofE4gSXxIGwAw&zoom=1&iact=rc&dur=364&sig=112699063160740061346&page=2&tbnh=146&tbnw=194&start=46&ndsp=57&ved=1t:429,r:74,s:0,i:356&tx=89&ty=82 [online]. [cit. 2012-11-11]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?start=0&num=10&hl=cs&biw=1920&bih=960&tbm=isch&tbnid=FjddaDx1uinMAM:&imgrefurl=http://www.kvetiny.net/net/good.php%3FgoodId:25%257Ctulipany&docid=x9vlx5bq2lBvpM&imgurl=http://www.kvetiny.net/net/db/files/g25_tulipan1.jpg&w=600&h=623&ei=Nj2WULCZLoPj4QS_-4CAAg&zoom=1&iact=rc&dur=431&sig=112699063160740061346&page=1&tbnh=137&tbnw=133&ndsp=54&ved=1t:429,r:22,s:20,i:70&tx=76&ty=94 [online]. [cit. 2012-11-11]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?hl=cs&biw=1920&bih=960&tbm=isch&tbnid=UTrBzHCdV_e2nM:&imgrefurl=http://www.ireceptar.cz/zahrada/uzitkova-zahrada/cherry-rajcata-muzete-pestovat-v-truhliku-i-zavesnem-kosiku/&docid=Jyht8kAmdj99wM&imgurl=http://www.ireceptar.cz/res/data/094/011585.jpg&w=511&h=342&ei=nT2WUIiNDuX54QSJgoH4Ag&zoom=1&iact=hc&vpx=416&vpy=318&dur=3074&hovh=184&hovw=275&tx=119&ty=90&sig=112699063160740061346&page=1&tbnh=151&tbnw=221&start=0&ndsp=47&ved=1t:429,r:10,s:0,i:96 [online]. [cit. 2012-11-11]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?hl=cs&biw=1920&bih=960&tbm=isch&tbnid=JqY_VNF1QtSLUM:&imgrefurl=http://www.priroda.cz/lexikon.php%3Fdetail%3D629&docid=bXRMoN4cdU2LhM&imgurl=http://www.priroda.cz/clanky/foto/urtica_dioica.jpg&w=640&h=480&ei=bj-WUMLJF5T54QSnnIHIAQ&zoom=1&iact=rc&dur=611&sig=112699063160740061346&page=1&tbnh=146&tbnw=193&start=0&ndsp=50&ved=1t:429,r:2,s:0,i:112&tx=82&ty=70 [online]. [cit. 2012-11-11]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?start=173&num=10&hl=cs&biw=1920&bih=960&tbm=isch&tbnid=8ciIP3rMPSk_EM:&imgrefurl=http://botanika.wendys.cz/kytky/foto.php%3F304:3&docid=jzBUjNzq-dL_hM&imgurl=http://botanika.wendys.cz/foto/O304_3.jpg&w=1000&h=750&ei=bECWUJD3C8bg4QTshYGQCg&zoom=1&iact=rc&dur=408&sig=112699063160740061346&page=4&tbnh=146&tbnw=201&ndsp=62&ved=1t:429,r:96,s:100,i:292&tx=67&ty=65 [online]. [cit. 2012-11-11]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?start=108&num=10&hl=cs&biw=1920&bih=960&tbm=isch&tbnid=NgOgPg8Am_oDxM:&imgrefurl=http://www.mujdum.cz/rubriky/zahrada/orchidej-kralovska-ozdoba-bytu_127.html&docid=fz2rMW3OYcHZAM&imgurl=http://www.mujdum.cz/obrazek/4d304848d359d/zahrada-orchidej-design-7_235x354.jpg&w=235&h=354&ei=t0CWUJ28HbLE4gSV3YH4Bg&zoom=1&iact=rc&dur=323&sig=112699063160740061346&page=3&tbnh=147&tbnw=100&ndsp=59&ved=1t:429,r:46,s:100,i:142&tx=51&ty=81 [online]. [cit. 2012-11-11]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?num=10&hl=cs&biw=1920&bih=960&tbm=isch&tbnid=gRT5SPjRSejIZM:&imgrefurl=http://cs.wikipedia.org/wiki/%25C5%25A0%25C3%25ADpky&docid=VEcWu9XKBauTnM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ee/Sipkovy_ker.jpg/220px-Sipkovy_ker.jpg&w=220&h=165&ei=30CWUNiDC8Hl4QSApIGoDQ&zoom=1&iact=rc&dur=472&sig=112699063160740061346&sqi=2&page=1&tbnh=132&tbnw=176&start=0&ndsp=47&ved=1t:429,r:2,s:0,i:72&tx=92&ty=59 [online]. [cit. 2012-11-11]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?hl=cs&biw=1920&bih=960&tbm=isch&tbnid=6Ibt0p-pJ9K8LM:&imgrefurl=http://mladazena.maminka.cz/scripts/detail.php%3Fid%3D461295&docid=9dlYk2XHyGkB5M&imgurl=http://mladazena.maminka.cz/assets/mlada-zena-2/moje-zdravi/zdravi/prirodni-lekarna/080_str_nka_b.jpg&w=600&h=680&ei=DEGWUKy1NYHm4QS334GIDQ&zoom=1&iact=rc&dur=318&sig=112699063160740061346&page=1&tbnh=135&tbnw=114&start=0&ndsp=54&ved=1t:429,r:6,s:0,i:150&tx=59&ty=80 [online]. [cit. 2012-11-11]. Dostupné z: http://www.google.cz/imgres?num=10&hl=cs&biw=1920&bih=960&tbm=isch&tbnid=gZ1t2LpdmMbP3M:&imgrefurl=http://pl.wikipedia.org/wiki/Baobab&docid=b0gcSVa_AhQmqM&imgurl=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/23/Adansonia_Grandidieri_Baobab_Morondava_Madagascar.jpg/250px-Adansonia_Grandidieri_Baobab_Morondava_Madagascar.jpg&w=250&h=301&ei=LEGWUKuxDtCN4gTNjIHgAg&zoom=1&iact=rc&dur=405&sig=112699063160740061346&sqi=2&page=1&tbnh=146&tbnw=118&start=0&ndsp=47&ved=1t:429,r:2,s:0,i:72&tx=79&ty=75 Rekordy ze světa rostlin : Beian Williams: Encyklopedie otázky a odpovědi, nakladatelství Svojka, 1999