Číslo: VY_32_INOVACE_14_16 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : • Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí. • Nejdůležitější, a pro nás na prvním.
Advertisements

Lidé pro manželství nevhodní
Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
Subjekty a předmět všeobecného osobnostního práva © Vladimír Plecitý, 2007.
Název: Poškozování lidských práv Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Základní lidská práva.
Občanská nauka Sociálně patologické jevy IV. ; VY_32_INOVACE_D2_12
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
RIZIKOVÉ SEXUÁLNÍ CHOVÁNÍ II.
PROBLEMATIKA HIV a AIDS
SYNDROM TÝRANÉHO DÍTĚTE
Copyright, 2005 Exodus Global Alliance Základy pomohla položit lživá východiska Sexuální Revoluce : Lidé jsou v podstatě dobří a sílu sexuality nezneužijí.
HOMOSEXUALITA.
DOMÁCÍ NÁSILÍ SEXUÁLNÍ NÁSILÍ OBCHOD S LIDMI
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Poruchy pohlavní identity Sexuální deviace 8. ročník
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Číslo:VY_32_INOVACE_24_04 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Johann Wolfgang.
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86  Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice  Registrační.
VY_32_INOVACE_PSYPS15960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
  Název Sexuální chování člověka Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Agrese.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
TRESTNÍ PRÁVO Objekt trestného činu Mgr. Petr Čechák, Ph.D.
Sexualita uživatelů pervitinu a Subutexu
Exhibicionismus Jedná se o
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Rok v jeho proměnách II. (Vánoce)
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Náboženství Autor: Mgr. Jiřina.
TRESTNÍ PRÁVO Objekt trestného činu Mgr. Petr Čechák, Ph.D.
Střední zdravotnická škola Mostecká Tábor DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Sociální patologie SCPT SCPA
PRÁCE S DOMÁCÍM A SEXUÁLNÍM NÁSILÍM. MOŽNOSTI legislativní zázemí práce s předsudky možnosti prevence poradensko-terapeutická práce specializované organizace.
Číslo:VY_32_INOVACE_24_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Victor Hugo.
Tréning do předmětu SPR149 Využití filmu v sociální práci
Kyberšikana Kybergrooming Sexting. Záměrné zneužití informačních komunikačních technologií k činnostem, které mají druhého vyvést z rovnováhy.  Šikanování.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6, Dubí III Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍRegistrační.
Vymezení a vzájemný vztah pojmů v sociální péči. Pojem sociální péče Je to úsilí veřejnoprávního subjektu o řešení životních situací, které občané nejsou.
Změny v životě člověka – puberta, dospívání
Elektronické učební materiály - II. stupeň Společnost Autor: Mgr. Miluše Džuberová NÁSILÍ sprejerství agresivita domácí násilí sportovní násilí.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Linka bezpečí a důvěry - komunikace se službami odborné pomoci
Zdravá výživa Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_Vztahy mezi mladými lidmi TÉMA SADY: Občanská.
Člověk a zdraví Bc.Kateřina Cuperová. - je jakékoliv pohlavní dotýkání, styk či vykořisťování kýmkoliv.
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Číslo v digitálním archivu školy
Láska VY_32_INOVACE_13_36.
Číslo v digitálním archivu školy
Žák se dozví, jaký je rozdíl mezi šikanou a kyberšikanou
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Život a pocity nekriminálních pedofilů - výsledky výzkumu 2012
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo: VY_32_INOVACE_14_19 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze.
číslo: VY_32_INOVACE_14_10 číslo:
číslo: VY_32_INOVACE_14_11 Název: Kriminalita mládeže
ŠIKANA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_05_šikana.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

číslo: VY_32_INOVACE_14_16 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/21.3768 Název: Sexuální deviace Autor: Mgr. Gabriela Illeová Vzdělávací oblast: Člověk a zdraví Předmět: Výchova ke zdraví Ročník: 8. ročník

Anotace DUM jako výkladová prezentace přináší představení některých odchylek od normálního zdravého sexuálního vývoje jedince (pouze zlomek sexuálních deviací) – snímek č. 5-14. Cílem není přehled a následná znalost definic, ale orientace na ochranu svého zdraví a především bezpečí, upozornění na nebezpečí, která s sebou mohou některé deviace pro okolí jedince nést. Žák se orientuje v tom, co je zdravá sexualita, co nikoli. Úkoly směřují k uvědomění si rizik při setkání s cizími lidmi a promyšlení kroků prevence a bezpečného chování – snímek č. 16-18. Jeden z úkolů řeší konkrétně problém autostopu – snímek č. 19-21. Shrnutí je možné provést na základě tajenky (snímek č. 23, řešení snímek č. 24).

Sexuální deviace Osobní bezpečí

Vyhledej význam termínu „deviace“ význam spojení „sexuální deviace“ použij slovník cizích slov, popřípadě internetové vyhledávače

Deviace (řešení, význam) převzetí latinského slova deviatio (lvysl. déviáció) význam „úchylka, vybočení"

Sexuální deviace (řešení, význam) sexuální chování vybočující ze společenských norem druh sociální deviace některé druhy takového chování mohou být i trestné

Co k lásce patří a co ne? obrovské množství sexuálních impulzů, fantazií nebo praktik, které lze považovat za neobvyklé či nenormální pokud se nejedná o odchylky narušující morální vývoj či dokonce ohrožující zdraví druhých, pak záleží jen a jen na obou partnerech, na co jsou ochotni přistoupit, vzájemná tolerance nepřípustné vyžadovat si takové chování násilím !!!

Dělení deviací objekt touhy pedofilie nekrofilie gerontofilie fetišismus … aktivity a praktiky voyerismus sadismus masochismus sadomasochimus …

Exhibicionismus odhalování, obnažování, vystavování lidského těla, zvláště genitálií před cizími lidmi (většinou před opačným pohlavím) toto může být provázeno sebeukájením exhibicionista se nesnaží o verbální ani fyzický kontakt se svým objektem uspokojení jedna z nejrozšířenějších deviací mnohem častěji postiženi muži než-li ženy

Voyerismus slídičství k sexuálnímu uspokojování dochází pozorováním projevů sexuality druhých lidí pozorování obnaženého těla sledování milostných hrátek, pohlavního styku druhých postižený nemá touhu navazovat s objektem svého zájmu kontakt

Fetišismus přesun sexuálního cíle z živého člověka druhého pohlaví na něco jiného, co toho člověka nahrazuje (spodní prádlo, kapesník, střevíc, vůně, …) = sexuální vzrušení vyvolává pouze fetiš, ne osoba sama

Pedofilie objekt touhy = děti sexuální sklony vázané na děti zaměření může mít povahu jak heterosexuální, tak i homosexuální někteří jedinci tuto svoji odchylku zcela popřou a potlačí (ventil např. umělecká díla) !!! nepodaří-li se potlačit tyto sklony – zneužívání dětí

Sadismus k sexuálnímu uspokojení dochází trýzněním a mučením partnera nebezpečnou formu nabývá v okamžiku, kdy se i přes vyslovenou stopku partnera pokračuje v mučení agresivita k sexuálnímu objektu, vyžadována absolutní poslušnost a disciplína, … agresivní sadismus - oběť je brutálně napadena a je donucena k pohlavnímu styku, k agresivním sadistům patří většina sériových sexuálních vrahů

Masochismus jedince uspokojen tím, že je mu páchána bolest sexuální vzrušeni agresivitou vyvíjenou vůči sobě samému agresivita jak fyzickou (fyzická bolest, trýznění), tak i psychická (ponižování, vzrušení při vulgárních nadávkách při sexu, …) opak sadismu

!!! POZOR !!! jednotlivé druhy sexuálních deviací sebou nesou pro okolí různou míru rizika deviace jako individuální problém bez nebezpečí pro okolí deviace společensky velmi nebezpečné, ohrožující zdraví i život

K zamyšlení – skupinová práce Vyber, které deviace pro tebe mohou představovat největší nebezpečí. Přemýšlej nad argumenty svého tvrzení. Navrhni možnosti prevence a obrany.

Jak se chránit? ÚKOL: Jsou letní prázdniny. Jana s Evou dokončily devítku a prázdniny si hodlají užít. Pro tentokrát chtějí vyrazit samy do letního kina v nedaleké vsi. Sestav desatero bezpečného chování.

Možné řešení Vždy by měl někdo vědět, kam jdu (když ne rodiče, alespoň kamarádka, …), informuji, kde se pohybuji. Vyzývavé chování a vyzývavé oblečení může provokovat, pozor! Snažím se pro cestu volit místa, kde se pohybují i jiní lidé, i když je třeba delší. Nezůstávám osamocena. Všímám si neznámých a podezřelých lidí. S neznámými lidmi nenasedám do vozidla, nejezdím autostopem. …

Autostop - doplň tabulku výhody ušetřím i mimo čas pravidelného spoje … nevýhody neznám kvality řidiče (autonehoda) okradení …

Smrt stopařek český kriminální film 1979, režisér Jindřich Polák podle skutečné události

Proč právě tento příběh? Řidič náklaďáku s agresivními sklony vezme dvě mladé stopařky. Zaveze je do lesa, kde se je snaží znásilnit. Během pokusu jednu z nich nechtěně zabije. Uvědomí si, že má svědka svého činu a tak začne pronásledovat i druhé děvče. I druhá ze stopařek zaplatí své lehkovážné chování životem. Není znásilněna, ale zavražděna. Stopy po tomto hrůzném činu s chybami zamaskuje, vyšetřovatelé případu jsou však úspěšní a po krátkém pátrání pachatele odhalí.

Sexuální úchylky nelze vyléčit žádná sexuální úchylka nelze zcela vyléčit člověk ji má po celý život díky léčbě se s ní ale může naučit žít, případně tlumit její projevy (léky, terapie) v případě potřeby se nestydět a vyhledat se svými problémy odborníka

1. mateřská. , 2. slídič, 3. předvádění se, 4. vášeň, 5. utrpení, 6 1. mateřská ?, 2. slídič, 3. předvádění se, 4. vášeň, 5. utrpení, 6. odchylka, 7. spodní prádlo, 8. homosexuál - * A

1. mateřská. , 2. slídič, 3. předvádění se, 4. vášeň, 5. utrpení, 6 1. mateřská ?, 2. slídič, 3. předvádění se, 4. vášeň, 5. utrpení, 6. odchylka, 7. spodní prádlo, 8. homosexuál L Á S K A V O Y E R X H I B C T U D F Š G

Zdroje Weiss, P.: Sexuální deviace. Praha, Portál 2004. 2. vydání. ISBN: 978-80-7367-419-9 Weiss, P. – Zvěřina, J.: Sexuální chování v ČR – situace a trendy. Praha, Portál 2001. 1. vydání, 159 s. (ISBN neuvedeno) Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Sadismus a masochismus [online]. c2013 [citováno 1. 06. 2013]. Dostupný z WWW: http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Sadismus_a_masochismus&oldid=9848018 Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Smrt stopařek [online]. c2013 [citováno 1. 06. 2013]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Smrt_stopa%C5%99ek&oldid=10418072

Zdroje - pokračování Obrázek snímku č. 14: citováno 1. 6. 2013, dostupný z http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Flogging_demo_folsom_2004.jpg Obrázek snímku č. 20 – Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Dagmar Patrasová (online). C2013 [citováno 1. 6. 2013]. Dostupný z http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:D_Patrasov%C3%A1_2013.JPG