Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Potravní vztahy v ekosystémech
Advertisements

PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
ŽIVOT LESA.
Digitalizace výuky Vztahy mezi organismy, rozmanitost organismů
Život na Zemi.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
EKOSYSTÉM Základní funkční jednotka přírody
VZTAHY ORGANISMŮ.
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
JAK POZOROVAT EKOSYSTÉM
TOK LÁTEK A ENERGIE EKOSYSTÉMEM
ZÁKLADY EKOLOGIE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Výkladová prezentace PowerPoint s komentářem učitele Člověk a příroda
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
Potravní vztahy.
Potravní pyramida.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
VZTAHY MEZI ORGANISMY POTRAVNÍ VZTAHY.
ŽIVOT NA ZEMI Přírodopis 6. třída.
Charakteristika ekosystému
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Složky krajiny a životní prostředí
BIOSFÉRA – TYPY EKOSYSTÉMŮ
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_10
Ekosystém Prchalová, K..
Živá příroda.
Biosféra Úvodní část Jan Dušek.
Životní prostředí - vše co nás obklopuje - přírodní - příroda
EKOSYSTÉM L E S Autorem materiálu a veškeré fotodokumentace, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Vztahy mezi organismy.
Třídění organismů Filip Bordovský.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Ekosystémy.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŽIVÁ PŘÍRODA ŽIVÉ ORGANIZMY.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
E KOSYSTÉMY Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Potravní pyramida, potravní řetězec
Ekosystém Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Projevy života, třídění organismů
Základy ekologie Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy z oblasti ekologie. Materiál je plně.
B IOSFÉRA Magdaléna Vičarová. 1.O RGANISMY A JEJICH ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Na zemi žije velké množství různých druhů mikroorganismů, rostlin (flóra) a živočichů.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu Pracovní list slouží k zopakování a doplnění učiva. Vyhledávání informací motivuje žáky k zájmu o.
Tematická oblast: Život na Zemi Téma: Podmínky života na Zemi Předmět: Přírodověda Ročník: 5. Autor: Mgr. Alena Hrušková Datum: Druh výstupu:
Stavba, funkce a typy EKOSYSTÉMŮ. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Potravní (trofické) řetězce Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_06_B_20_Ekologie a životní prostředí Téma: Mineralogie Číslo.
Mgr. L. Bernátová. Ekosystém je soustava živých a neživých složek životního prostředí na určitém území, jež se navzájem ovlivňují V naší přírodě se nachází.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
VZÁJEMNÉ VZTAHY ORGANISMŮ V EKOSYSTÉMECH Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslav Navrátil. Dostupné z Metodického.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Ekosystém – potravní řetězec, potravní pyramida
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVA
Ekosystém Pětilístek: Prostředí
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Opakování základních ekologických pojmů Ekologie Opakování základních ekologických pojmů.
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_01_ Ekosystémy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY-52-INOVACE-67_Vodní ekosystém - učební text
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektu CZ. 1. 07/1. 4.00/21.3751 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_203 Autor Blanka Kopečková Název Přírodní společenstva a ekosystémy Datum (období) Březen 2013 Ročník 9. ročník ZŠ praktická, lehké mentální postižení Vzdělávací oblast Člověk a příroda_Přírodopis Anotace Výukový materiál určený pro žáky 9. ročníku ZŠ praktické k výkladu látky o přírodních společenstvech a ekosystémech.

Přírodní společenstva a ekosystémy

Přírodní společenstvo -tvoří ho živé organismy (rostliny,houby, živočichové,bakterie), -žijí společně na určitém místě

EKOSYSTÉM -tvoří ho společenstvo a jeho neživé okolí (půda, voda, vzduch) -tento celek je provázán vzájemnými vztahy -zánik jedné části vede ke změně nebo i k zániku celku

Vznik společenstva Jaké společenstvo vznikne je dané podmínkami neživé přírody -minerální látky (složení půdy -množství sluneční energie -přítomnost a množství vody -teplota vzduchu

Přírodní prostředí Vytvořeno bez nebo jen s malým zásahem člověka -prales -les -louka (hlavně vysokohorské louky)

Umělé prostředí Vybudováno člověkem -pole -rybník -zahrada -sad -skleník

Co tvoří společenstvo ? Producenti (výrobci) -zelené rostliny -vyrábí si vlastní potravu ze vzduchu,sluneční energie, vody s minerálními látkami (fotosyntéza)

Co tvoří společenstvo ? Konzumenti – spotřebitelé -živočichové -neumí si vyrobit vlastní potravu konzumenti první úrovně -býložravci konzumenti druhé úrovně -masožravci všežravci jsou konzumenti první i druhé úrovně

Co tvoří společenstvo ? Reducenti -rozkladači -houby, bakterie - organismy, živící se produkty rozkladu

Zdroje: www.office.microsoft.com