MA TE 2 3 TI KA 4 5 Počítáme s nulou 1 6 Prvňáci a matematika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pojem zlomek a jeho zápis.
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Třeťáci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
PROSTOROVÁ ORIENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rozcvička Počítej zpaměti, zapisuj výsledky: -0, ,92 -0,02 0,04
Slovní úlohy řešené pomocí rovnic Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.
Sčítání a odčítání výrazů Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana.
Rovnice s parametrem. Vypočítejte rozměry obdélníku, pro který platí: Délku zmenšíme o 5 m a šířku zvětšíme o 10 m, a tím se obsah zvětší o 300 m 2. a)
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Krychle Síť, povrch, objem
Konstrukce trojúhelníku podle věty sss vytvořená v Zoneru Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné.
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
VARIACE S OPAKOVÁNÍM Rozbor úlohyŘešení úlohy Zdroj obrázků : Všechny uveřejněné odkazy [ ] dostupné pod licencí Public domain na WWW:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Části kruhu Matematika 8 – I.díl
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Druháci a matematika 6 Rýsujeme úsečky KA 3 TI 1 TE MA E F G H ,
Konstrukce trojúhelníku
ŽÁBA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Interaktivní třídění domovního odpadu.
Druháci a matematika 4 Vyznačujeme body KA 3 TI 1 TE MA
Interaktivní procvičování barev a paměti na tvary těles.
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Násobilka se zvířaty 3x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
Poznáváme vrcholy, strany a hrany 2 Druháci a matematika 15 strany
Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
PROSTOROVÁ ORIENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Prvňáci a matematika Poznáváme čísla do
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
ZÁKLADNÍ TVARY Zopakuj si:
Najdi dva stejné obrázky
Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
SLOVNÍ ÚLOHY PRO PRVŇÁČKY
Název učebního materiálu
Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Druháci a matematika 11 2 MA 1 TE 3 TI 4 KA
Prvňáci a matematika Sčítáme, odčítáme do 20 a přeskakujeme
Prvňáci a matematika Sčítáme a odčítáme do 20 a 10 nepřeskakujeme 1 5
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Druháci a matematika 6 Rýsujeme úsečky KA 3 TI 1 TE MA E F G H ,
Násobilka se zvířaty 8x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL S PŘECHODEM
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Násobilka se zvířaty 4x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
ČÁSTI TĚLA Potřebné věci Autor © Žaneta Prošková
Černý Petr 1−10 Pomůcka se skládá z 21 karet. Na deseti kartách jsou čísla od 1 do 10, na deseti kartách jsou odpovídající skupiny teček a na poslední.
Už to umím ! ZÁKLADNÍ TVARY Zopakuj si:
Transkript prezentace:

MA TE 2 3 TI KA 4 5 Počítáme s nulou 1 6 Prvňáci a matematika Tento materiál navazuje na učební materiál Prvňáci a matematika, Počítáme do 6. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy a drobným materiálem – knoflíky pokud možno dvoubarevnými. Např. knoflíky na zapínání ložního prádla na jedné straně polepené barevnou samolepkou či obarvené nebo upravené plastové uzávěry lahví. Po spuštění prezentace jsou animací reagující na levé tlačítko uváděna řešení jednotlivých úkolů. Autor obrázků © Marie Janků (Microsoft Word – automatické tvary, kreslení) Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

1.Číslo 0 1. 0 1 2 3 4 5 6 2. Kolik kuliček zůstalo v sáčku? Žádná, sáček je prázdný, proto spojíme sáček s číslem 0. Kolik kol má auto? Kolik kol má lodička – plachetnice? Plachetnice nemá žádné, proto plachetnici spojíme s číslem 0. Můžeme některý talíř spojit s číslem 0? Ano, prázdný talíř. Dominovou kartu, na které nejsou žádné tečky, spojíme s číslem 0. V diagramu nic není, proto spojíme i diagram s číslem 0. Můžeme spojit s číslem 0 hlemýždě? Proč? Počítáme-li nohy, pak ano. Chroust má 6 nožiček, hlemýžď žádné. Pište číslo 0. Zapište všechna čísla, která jste se již naučili psát.

Doplňování čísel 1. 5 2 3 6 1 4 2. 1 4 6 2 5 4 3 2 3 1 6 1.,2. Na kartách jsou čísla. Některé karty jsou obrácené. Doplňte na karty čísla, která nejsou vidět.

Pořadí 6 5 4 3 2 Očíslujte tlačítka ve výtahu. Které číslo označuje přízemí? Matěj bydlí v pátém poschodí, Lída bydlí v přízemí. Které číslo ve výtahu zmáčkne Lída, když půjde navštívit Matěje? Které tlačítko ve výtahu zmáčkne Matěj, když půjde navštívit Lídu? Petr jde k babičce.Ta bydlí v nejvyšším patře. Které číslo ve výtahu zmáčkne? Frantík jde vrátit Lídě sešit, který si půjčil. Pojede výtahem? 1

Hned před 1. 2 5 3 6 1 4 2. 1 3 Šipka znamená „hned před“ – 0 je hned před 1. Doplňte do rámečků/do kroužků čísla, která tam patří. 3. 1 4 6 3

Porovnávání 5 6 1 2 3 4 Kolik skoků udělala červená figurka? (Žádný) Kolik skoků udělala žlutá, modrá, zelená, černá, hnědá, bílá figurka? Která figurka je nejdále? Která figurka udělala nejméně skoků? Které figurky jsou dále (blíže) ke startu než zelená figurka? Zapište porovnání čísel – počtů skoků figurek.

Nerovnosti 1. 6 3 5 1 2. 1 2 4 1 6 2 4 6 3. 1. Zapište nerovnosti znázorněné dominovými kartami. 2. Zapište nerovnosti znázorněné kuličkami na počítadle. 3. Kolik listů je na jedné větvičce, kolik listů je na druhé větvičce? Na které větvičce je více (méně) listů? Porovnáme čísla – počet listů na jedné větvičce s počtem listů na druhé větvičce. Kolik kuliček je v jednom – druhém sáčku? Ve kterém sáčku je více (méně) kuliček? Kolik miminek je převázáno modrým, růžovým povijanem? Kde je více – méně miminek? Na kterém talíři je více (méně) knedlíků? 4 3 6 1

Nerovnice 1. 5 6 1 2 3 4 4 2 0 1 2 3 4 5 6 0 1 2 3 4 5 6 0 1 2 3 4 5 6 2. 6 1 4 2 5 3 0 1 2 3 4 5 6 1.Červená figurka udělala 4 skoky, žlutá méně. Zapíšeme 4>ƀ. Kolik skoků tak asi mohla udělat žlutá figurka? Čísla, která je možno doplnit do rámečku nerovnice podtrhněte, která doplnit nemůžeme,škrtněte. Některé z možných čísel doplňte do rámečku nerovnice. 2. Zapište čísla, která je možno doplnit do rámečku nerovnice.

2.Sčítání, odčítání 5 6 3 5 6 3 Kolik knoflíků je v jedné ruce? Kolik v druhé? Kolik jich je ve spojených dlaních? Jak to nakreslíme digramem? Jak to zapíšeme? Které další příklady diagram znázorňuje? Zapište příklady sčítání i odčítání diagramem znázorněné. 5 + 0 = 5 5 5 - 0 = 0 + 6 = 6 6 - 0 = 6 0 + 3 = 3 + 0 = 3 3 - 0 = 3 - 3 = 3 5 0 + 5 = 5 - 5 = 6 + 0 = 6 6 - 6 =

Sestavování příkladů 1. 6 3 4 0 + 6 = 4 + 0 = 6 6 - 0 = 6 0 + 3 = 4 4 - 0 = 3 3 - 0 = 3 4 6 + 0 = 6 6 - 6 = 3 + 0 = 0 + 4 = 4 4 - 4 = 3 3 - 3 = 2. Doplňte do diagramů prvky a zapište příklady sčítání a odčítání znázorněné diagramy. Zapište příklady sčítání a odčítání znázorněné dominovými kartami. 0 + 2 = 2 2 + 0 = 2 2 - 2 = 0 2 - 0 = 2 0 + 0 = 0 0 - 0 = 0 0 + 5 = 5 5 + 0 = 5 5 - 5 = 0 5 - 0 = 5 0 + 1 = 1 1 + 0 = 1 1 - 1 = 0 1 - 0 = 1

Znázorňování 0 + 2 = 5 - 0 = 1 + 0 = 1. 1 2 5 2 5 1 2 5 1 2 + 0 = 2 5 - 5 = 0 + 1 = 1 2 - 2 = 5 + 0 = 5 1 - 1 = 2 - 0 = 2 0 + 5 = 5 1 - 0 = 1 2. 6 + 0 = 4 - 0 = 5 - 5 = 3 + 0 = 4 6 3 1., 2. Znázorněte zapsané příklady diagramy, dominovými kartami a zapište ostatní znázorněné příklady sčítání a odčítání. 4 - 4 = 0 + 6 = 6 0 + 3 = 3 5 - 0 = 5 4 + 0 = 4 6 - 6 = 3 - 3 = 5 5 + 0 = 0 + 4 = 4 6 - 0 = 6 3 - 0 = 3 5 0 + 5 =

Sčí., odč. zpaměti 1. 6 - 6 = 5 - 5 = 1 - 1 = 3 - 3 = 2 - 2 = 0 - 0 = 4 - 4 = 0 + 2 = 0 + 3 = 0 + 4 = 0 + 6 = 5 + 0 = 6 + 0 = 6 - 0 = 3 + 0 = 5 - 0 = 3 - 0 = 4 - 0 = 4 + 0 = 2 + 0 = 2 - 0 = 1 + 0 = 1 - 0 = 0 + 0 = 2. 1 2 3 4 5 6 +0 5 4 2 3 1 -0 6 Příklady vypočítejte. 2. Číslo 0 v kroužku přičítejte (odčítejte) k číslům v prvním řádku a výsledky zapište do druhého řádku. 3. Do rámečků doplňte znaky <,>,=. 3. 6 - 6 1 1 - 1 1 0 + 0 1 4 + 0 0 2 + 0 0 5 - 0 2 3 - 3 3 3 + 3 3

Hrací dráha 5 6 1 2 3 4 0 + 1 = 0 + 5 = 2 - 2 = 6 - 6 = Hod bílou kostkou znamená skoky vpřed, hod černou kostkou znamená skoky zpět. Vypočítejte, na které číslo figurka postoupí po hodu kostkou. 0 + 3 = 4 - 4 =

Rovnice 3 5 2 3 Zahrajte si třepanou na rovnice jako na obrázcích a znázorňujte diagramy co děláte. Do rámečků doplňte řešení rovnic. 0 + = 2 2 - = 0 + 3 = 3 3 - 3 = 5 + 0 = - 0 = 5 + 0 = 2 2 - 0 = 3 + = 3 3 - = 3 0 + 5 = - 5 = 5

Zapište rovnice znázorněné diagramy. Rovnice - sestavování 1. 2 5 3 4 0 + 4 = - 4 = 0 4 + 0 = - 0 = 4 2+ = 2 2- = 2 + 2 = 2 2 - 2 = + 3 = 3 3 - 3 = 3+ = 3 3- = 3 2. 2+ = 2 5 - = 5 - 0 = 6 2 5 6 2 5 Zapište rovnice znázorněné diagramy. Rovnice znázorněte diagramy a vyřešte je. = + 2 - = 5 - = 6 = - 2 - = 5 + = 6 6

Rovnice – aplikační úlohy 1. 5 1 6 2. 3 6 4 Doplňte do diagramů prvky a zapište rovnice diagramy znázorněné. Řešení zapište do červeného rámečku. Tvořte úlohy o obrázcích a vždy se v úloze zeptejte na to, u čeho je v diagramu prázdný rámeček. Zapište rovnice diagramy znázorněné 3 6 3 + = 3 3 - = 3 0 + 6 = - 6 = 0 + 4 = 4 4 - 4 = + 3 = 3 3 - 3 = 6 + 0 = - 0 = 6 4 + = 4 4 - = 4 6

1. Aplikační úlohy 5 5 + 0 = 5 + 0 = 5 5 2. Utvořte úlohu o autech, která stojí u přejezdu přes trať. Zeptejte se v ní na všechna auta, která stojí z obou stran u přejezdu. Utvořte úlohu o kuličkách a zeptejte se v ní na kuličky, které zůstaly v sáčku, když Jakub všechny vysypal. Úlohy znázorněte a vyřešte. 6 + 6 = 6 6 6 - 6 =

Nestandardní úloha Véna 6 Ola Jana Míla Eva Pepa 3 4 6 5 3 Děti vystřihovaly z barevných papírů trojúhelníky, čtverce, kruhy a obdélníky. Dostaly za úkol vystřihnout 6 lístků trojúhelníkových nebo červených tj. každý lístek má být trojúhelníkový nebo červený. Vyznačte diagramem trojúhelníkové lístky, červené lístky a zapište, kolik jich je. Podtrhněte jméno každého, kdo splnil úkol správně. Škrtněte jméno toho, kdo chybně. 3 3 6 3