Střední škola obchodně technická s. r. o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Statistika.
Advertisements

Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Charakteristiky polohy hodnoty znaku - čísla popisující polohu znaku na číselné ose -můžeme zvolit: -Aritmetický průměr -Modus, medián -Harmonický průměr.
„EU peníze středním školám“
Statistika 8. ročník Autorem materiálu je Mgr. Jana Čulíková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_111.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Statistika Ukazatelé variability
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Charakteristiky variability
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Název materiálu: Základy statistiky
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM17.
Statistika 2 Aritmetický průměr, Modus, Medián
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníSrpen.
Charakteristiky variability
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Mgr. Marcela Sandnerová Pojem charakteristiky variability Variabilita (proměnlivost)  Odlišnost hodnot příslušného znaku Čím větší je variabilita sledovaného.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Základy statistiky Autor: Jana Buršová.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_771.
STATISTIKA 3  Opakování základních pojmů VY_32_INOVACE_21-18.
VY_32_INOVACE_21-16 STATISTIKA 2 Další prvky charakteristiky souboru.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Statistika Statistika je matematická disciplína, která zpracovává výsledky hromadného pozorování (o objemu výroby, dovozu či vývozu zboží, výdajích a příjmech.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Základy statistiky Základní pojmy. Základy statistiky Statistiku můžeme chápat jako činnost - získávání stat. údajů, jejich zpracování a vyhodnocení jako.
Popisné charakteristiky statistických souborů. ZS - přesné parametry (nelze je měřením zjistit) VS - výběrové charakteristiky (slouží jako odhad skutečných.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Rovnice a nerovnice Lineární rovnice a nerovnice s absolutní hodnotou VY_32_INOVACE_RONE_07.
VY_32_INOVACE_AGEO_07 Analytická geometrie Kružnice.
Číslo a název projektu: CZ /1. 5
Statistika 2.cvičení
STATISTICKÉ ZPRACOVÁNÍ DAT (JEDNOROZMĚRNÉ SOUBORY)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Statistika - opakovací test k procvičení
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Aritmetická posloupnost - součet
Vzdálenost bodu od přímky
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Autor: Honnerová Helena
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Charakteristiky polohy
Transkript prezentace:

Střední škola obchodně technická s. r. o. Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0624 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_III_2_20_Statistika II. Šablona číslo: III Sada číslo: 2 Pořadové číslo DUM: 20 Autor: PaedDr. Mgr. Libuše Ďurišová

Anotace Materiál seznamuje žáky se základními pojmy statistiky. Autor PaedDr. Mgr. Libuše Ďurišová Klíčová slova statistika, statistický soubor, rozsah, vzorek, statistický znak Druh učebního materiálu Prezentace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Střední odborné vzdělávání Tematická oblast Matematika Kompetence Žák chápe pojem četnost, rozlišuje absolutní a relativní četnost a umí je interpretovat na příkladech, ovládá charakteristiky polohy a rozptýlení, umí s nimi pracovat a interpretovat je.

Statistika II.

Absolutní a relativní četnost Četnost ve statistice jednoduše ukazuje, kolikrát se určitá hodnota statistického znaku vyskytla. Četnosti mohou být buď absolutní, nebo relativní. Absolutní četnost hodnoty znaku je číslo, které udává, kolikrát se v základním nebo výběrovém souboru hodnota znaku vyskytuje. Relativní četnost je podíl absolutní četnosti hodnoty znaku a rozsahu daného souboru. Udává se zpravidla v procentech.

Statistické charakteristiky ● Výsledkem statistického šetření jsou neuspořádané, neutříděné a nepřehledné údaje, které je třeba uspořádat a utřídit, aby se staly přehlednými a také shrnout do několika málo čísel – tzv. charakteristik.

Charakteristiky polohy ● Nejdůležitější je aritmetický průměr, který je definován jako součet naměřených hodnot dělený jejich počtem. ● Medián je určen prostřední hodnotou v řadě hodnot seřazených podle velikosti. ● Modus je určen tou hodnotou, která má největší četnost.

Příklad 1 10 žáků třídy A získalo z testu tyto bodové hodnoty: 5; 6; 7; 1; 3; 5; 9; 2; 4; 8. 10 žáků třídy B získalo tyto hodnoty: 7; 5; 5; 10; 5; 2; 4; 5; 6; 1. Určete aritmetický průměr, medián a modus. Řešení: Aritmetický průměr třídy A je 5 bodů, třídy B také 5 bodů. Medián v obou třídách je číslo 5. Modus v obou třídách je také číslo 5.

Charakteristika rozptýlení ● Podává informaci o rozptýlení naměřených hodnot v souboru dat. ● Nejčastěji používanými charakteristikami rozptýlení jsou standardní odchylka a rozptyl. ● Rozptyl je definován jako průměr druhých mocnin odchylek od aritmetického průměru. ● Standardní (směrodatná) odchylka je druhá odmocnina z rozptylu.

Příklad 2: 10 žáků třídy A získalo z testu tyto bodové hodnoty: 5; 6; 7; 1; 3; 5; 9; 2; 4; 8, 10 žáků třídy B získalo tyto hodnoty: 7; 5; 5; 10; 5; 2; 4; 5; 6;1. Určete variační rozpětí, rozptyl a odchylku. Řešení: Variační rozpětí třídy A je 8, třídy B je 9 Rozptyl bodových hodnot třídy A je s2 = 6, třídy B je s2 = 5,6 Směrodatná odchylka hodnot třídy A je s =2,45; třídy B je s = 2,37

Zdroje: [1] JIRÁSEK, František a kol. Sbírka úloh z matematiky pro SOŠ a pro studijní obory SOU: 1. část. dotisk 5. vyd. Praha: Prometheus, 1986. 361 s. ISBN 80-85849-55-0. [2] KUBÁT, Josef a kol. Sbírka úloh z matematiky pro střední školy: maturitní minimum. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1996. 195 s. ISBN 80-7196-030-6. [3] PAVELKA, Jindřich. Statistika. [online]. ©2007-2014. [cit. 2014-01-15]. Dostupné z: http://www.hazardni-hry.eu/statistika/ [4] VOŠICKÝ Zdeněk. Matematika v kostce. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 1977. 124 s. ISBN 80-7200-012-8.