Základní škola, Jičín, Soudná 12

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mechanická práce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
FYZIKA 8.Ročník Práce 01 – MECHANICKÁ PRÁCE.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011
Mechanická práce a energie
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Digitální učební materiál
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Práce. Výkon Práce Jakou představu ve vás vyvolá slovo práce?
Jako předvést výkon na práci
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
FYZIKA 8.Ročník Práce 02 – VÝKON.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.36 Téma: Výkon Číslo.
PŘI PŘEMÍSŤOVÁNÍ TĚLESA
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Tlaková síla, tlak VY_52_INOVACE_19 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
Práce ZŠ Velké Březno. Co budu na konci hodiny znát? Poznám fyzikální veličinu práce. Naučím se práci vypočítat. Poznám jednotku práce.
Práce Miroslava Maňásková. Kdo koná práci? lokomotiva, která táhne vagon jeřáb, který zvedá kládu muž, který tlačí sekačku muž, který je opřený o auto.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.33 Téma: Práce jako.
Název materiálu: PRÁCE – výklad učiva.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
PRÁCE , VÝKON VY_32_INOVACE_01 - PRÁCE, VÝKON.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
Elektrické jevy III. Elektrická práce, výkon, účinnost
Deformační účinky síly Tlak v praxi. Jaké otázky si zodpovíme? Jaký je rozdíl mezi tlakem a silou? Je vůbec nějaký? Jaký je rozdíl mezi tlakem a silou?
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_11-01 Mechanika II. Mechanická práce.
Návod k počítání výkonu s příklady k procvičení
Síla. Měření síly. Gravitační síla.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_38.
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
PRÁCE… Téma: Pár obrázků Studijní text Zajímavosti z tématu
Shrnutí učiva I Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_MECHANICKA.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Název školy:Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor:Monika.
Práce, výkon. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_02_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Výkon Anotace:
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Název školy:Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor:Monika.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Název školy:Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor:Monika.
Pracovní list k procvičení základních poznatků o práci a výkonu Autor
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_16 Práce Šablona číslo: IX Sada číslo: I
VY_32_INOVACE_15 15 ENERGIE autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Práce ve fyzikálním slova smyslu
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.29_Prace Datum: Ročník: Osmý
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Základní škola, Jičín, Soudná 12
ZÁKON SÍLY. ZÁKON SÍLY ? Umíš odpovědět Jaký vliv má síla na pohyb tělesa Na čem závisí změna rychlosti Ovlivňuje změnu rychlosti tělesa jeho hmotnost.
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
Fyzika 8.ročník ZŠ Mechanická práce, kladky. Creation IP&RK.
Polohová energie NÁZEV ŠKOLY
Výpočet práce z výkonu a času, Účinnost
Práce ve fyzikálním slova smyslu
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Základní škola, Jičín, Soudná 12
VÝKON.
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Transkript prezentace:

Základní škola, Jičín, Soudná 12 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy: Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název: VY_32_INOVACE_02_c_15_Práce a výkon Sada: Fyzika VII. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Jan Havlík

Název: Práce a výkon Autor: PaedDr. Jan Havlík Anotace: Prezentace slouží k výkladu učiva o fyzikálním jevu – práci a výkonu, které nás obklopují a se kterými se denně setkáváme. Tato výkladová prezentace je ukončena písemnou prověrkou. Metodické zhodnocení: Prezentace použita při výkladu jako názorný doplněk. Tato prezentace byla odpilotována dne 6.1.2014 v VII. třídě ZŠ Jičín, Soudná 12.

Práce a výkon Práce je konána, působí-li na těleso nějaká síla  a těleso je z určitého místa na místo jiné přemisťováno. Velikost práce závisí na: síle - čím větší síla, tím je konána větší práce  dráze - čím větší dráha, tím větší práce   Značení W, jednotka J (Joule)

Práce a výkon Příklad konání práce : Jeřáb zvedá náklad, přenášíme knihy, vzpěrač zdvihá činku, zedník veze maltu nebo cihly, odnášíme odpadkový koš apod.

Práce a výkon Příklad, kdy není konána práce : Stojíme a držíme v ruce tašku – není dráha, kulička se kutálí po stole - pohyb bez působící síly – setrvačnost…

Práce a výkon Výkon je veličina charakterizující, jak rychle byla práce vykonána (nakladač složil za hodinu 50 tun uhlí, dělník jen 5 tun). Jde tedy o práci vykonanou za jednotku času. Závisí na : práci – přímo úměrně (čím větší práce, tím větší výkon)  čase – nepřímo úměrně (čím větší doba, tím menší výkon)

Práce a výkon Písemná práce : 1. Může voda konat práci? a)Ano b)Ne Pokud Ano, jak? 2. Může vítr konat práci? a)Ano b)Ne 3. Proud vody roztáčí mlýnské kolo. Koná práci? a)Ano b)Ne 4. Vítr roztáčí lopatky čerpadla. Koná práci? a)Ano b)Ne

Práce a výkon 5. Dělník naloží vůz písku za hodinu. Nakladač naloží vůz za 10 minut. Větší práci vykonal: a)dělník b)nakladač c) oba stejně 6. S větším výkonem pracoval: a)dělník b)nakladač c)oba stejně

PowerPoint - Zdrojová banka Klipart – Použité zdroje: PowerPoint - Zdrojová banka Klipart – www.office.microsoft.com