Spolupráce se školami.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Další vzdělávání na VOŠ a SPŠ, Jičín, Pod Koželuhy 100
Advertisements

Průmyslová střední škola Letohrad
Projekty řešené Ústavem mechaniky těles, mechatroniky a biomechaniky Seminář k problematice spolupráce v OP VK
PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Jihomoravském kraji Pracovní schůzka koordinátorů ZŠ
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Střední odborná škola průmyslová
SPOLEČNĚ PRO REGION Podpora odborného školství v Letohradě.
Spolupracujeme se školami
TRÉNINK KOMUNIKAČNÍCH A PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ V OBLASTI VELETRHŮ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Isolit–Bravo spol. s r.o. Jablonné nad Orlicí. Co děláme? Vývoj a výroba vysoce náročných nástrojů a forem Lisování sofistikovaných termoplastů a termosetů.
Střední průmyslová škola Hranice. Budova SPŠ na Studentské 1384.
Elektrotechnické a elektronické systémy v dopravě (ESD)
Montérský dorost XI. Veletrh vzdělávání a pracovních příležitostí Vyškov, Gabriela Vostřelová E.ON Česká republika, s.r.o.
AKADEMICKÁ INFORMAČNÍ AGENTURA a možnosti studia v zahraničí Vypracovala: Eva Jermanová.
Kvalifikovaných pracovních sil pro strojírenství Mynářová Lenka květen 2008 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM FONDEM PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ A MINISTERSTVEM.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
AKTION Česká republika – Rakousko, spolupráce ve vědě a vzdělávání Helena Hanžlová.
Motivační program.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Workshop SFDP - Telč 2007 Fotogrammetrické firmy v České republice - průzkum současného stavu Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Bc. Tereza Klečková Telč, 22. -
Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a ZŠ Konečna 25, p. o.
Programátor CNC strojů
CZ / /0012 Zavedení nových technologií a postupů do praxe Milan Havel ČVUT, SZZPLS Milan Havel, tel
Význam dalšího vzdělávání na SOŠ TŽ
prezentace1 Zaměstnavatelé v komunikaci se středními školami Jaroslava Raisová.
Závěrečné setkání Nové Dvory, 26. – Bc. Lucie Chládková Bc. Kristýna Juhová Mgr. Lenka Karbanová Bc. Markéta Kovářová Bc. Jana Vavříková.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
Nástroje daňových úlev
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
Personální plán pro podnikatelský plán
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k Na realizaci průzkumu se podílely: Krajský úřad Jihomoravského kraje a Úřady práce Blansko, Brno.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Sekce elektrotechnická Ing. Jaroslav Král SPŠ elektrotechniky a informatiky Ostrava.
Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání Vývoj počtu žáků středních škol, prospěchová stipendia ve školním.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Každý náš žák může být uznávaným odborníkem nebo vyhledávaným řemeslníkem.
Spolupráce středních škol a firem v Pardubickém kraji Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Moravskoslezském kraji CZ.1.07/1.1.00/ Ing.
Prospěchová stipendia ve školním roce 2017/2018 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury podzim 2016.
Důvod vzniku krajských stipendií
Stipendijní program.
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
DUÁLNÍ SPOLUPRÁCE SOŠ TŽ - TŽ Třinec Mgr. Aleš Adamus
„Okna technickým oborům dokořán“
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
elektrotechnických měření
Centrum odborné přípravy Sezimovo Ústí
Firma byla založena v roce 1921 a v současné době má v průměru 650 zaměstnanců. Isolit–Bravo, spol. s r.o. je ryze českou firmou a uznávaným dodavatelem.
Škola jako partner firmy
„Řemesla s techniky začneme od píky“ Veletrh technických povolání
4. schůzka TS odborné vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
Strojnická průmyslovka – škola českých hlav a rukou
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Krajský metodický kabinet NÁBYTKÁŘSTVÍ A DŘEVAŘSTVÍ
Krajský akční plán vzdělávání 1 ÚK
Při technické univerzitě v Liberci
Stipendia na středních školách zřizovaných Pardubickým krajem
Setkání kariérových poradců
Informace o projektu IKAP
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
data aktuální ke dni Bc. Petra Razáková
Aplikovaná elektronika
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

Spolupráce se školami

MEOPTA DNES 2 500 zaměstnanců Rozloha 116 000 m2 Meopta USA Meopta-optika, s.r.o. Přerov, Česká republika 2 500 zaměstnanců Rozloha 116 000 m2 Meopta USA Trinity, Florida

APLIKACE Opto-elektro-mechanická řešení Aplikace pro vesmír Displeje pro letectví Digitální projekce DLP® Obranné & Vojenské aplikace Produkty sportovní optiky Kontrola polovodičových desek Rentgenový snímač

Klíčové pozice Optika – OPTIK, SEŘIZOVAČ OPTIKY Mechanika – OBRÁBĚČ, OPERÁTOR, SEŘIZOVAČ CNC, PROGRAMÁTOR Montáž – MECHANIK, JUSTÉR Kvalita – KONTROLOR Technologie – TECHNOLOG MECHANIKY/OPTIKY/MONTÁŽE Konstrukce a vývoj – VÝROBNÍ/VÝVOJOVÝ KONSTRUKTÉR MECHANIKY/OPTIKY Nákup, obchod, administrativa – REFERENT

Střední školy podporované Meoptou Střední průmyslová škola Přerov Střední škola technická, Přerov Střední průmyslová škola strojnická Olomouc

Obory podporované Meopta stipendiem na středních školách Optik Jemný mechanik – optik Obráběč kovů Mechanik seřizovač Strojní mechanik – zámečník Elektrotechnika – mechatronika Strojírenství Elektrotechnika - počítačové řízení Elektrotechnika - technika počítačů .

Stipendium pro střední školy Zajištění školních praxí Placené letní brigády Měsíční stipendium 1.-2. ročník – až 3000 Kč 3.-4. ročník – až 4000 Kč Obědy zdarma během praxí Odměna 5 000 Kč při úspěšném ukončení studia Smlouva na dobu neurčitou při nástupu do společnosti 3 letý závazek zaměstnání ve společnosti Možnost pokračování ve stipendijním programu na vysoké škole

Praxe v Meoptě Možné i bez stipendijního programu Celoroční povinné praxe dle studijního plánu: - SPŠ Přerov, SPŠS Olomouc obor Strojírenství, 3. ročník - SŠT Přerov 3 leté obory – 2-3. ročník 4 leté obory – 3-4. ročník Krátkodobé praxe – v období maturit

Vysoké školy podporované Meopta stipendiem UP v Olomouci VUT v Brně ČVUT, UK v Praze VŠB – TU v Ostravě Optika a optoelektronika Digitální a přístrojová optika Přesná mechanika a optika, Fyzikální inženýrství Optika a nanostruktury Strojírenství

Základní školy Propagace technických oborů Burzy práce a vzdělávání Účast na třídních schůzkách Exkurze pro školní třídy, rodiče a studenty ZŠ i SŠ

Aktuální spolupráce v číslech Aktuální počet studentů ve stipendijním programu: SŠ – 30 studentů (10 SPŠ Přerov, 20 SŠT Přerov, od 2018 SPŠS Olomouc) VŠ – 13 studentů (4 UPOL, 5 VUT, 2 VŠB, 1 UK Praha, 1 TU Wien) Nástupy studentů ze stipendijního programu do společnosti v r. 2018: SŠ – 13 studentů (optik, obráběč kovů, mechanik čisté prostory, mechanik měření a regulace, operátor CNC, technolog montáže) VŠ – 4 studenti (vývojový technolog, vývojový pracovník optiky, vývojový pracovník mechaniky, vývojový pracovník měřicích metod)

Aktuální témata – rozdíly v technologiích škol a firem Vybavení škol a dílen na školách – podpora, dotace Otázka rozvoje učitelů a mistrů na školách – zaškolení na aktuální technologie (Meopta – poskytování exkurzí), např. povinné stáže v rámci udržování kvalifikace, motivace učitelů k dalšímu vzdělávání – při splnění vazba na výši platu Poskytnutí lektorů z praxe škole – otázka motivace a odměny (dotace školám) – nárazové přednášky, nebo celý předmět – otázka požadované kvalifikace lektorů Volitelné předměty na konkrétní technologie a SW využívané firmami (pomoc s nákupem licencí apod.) Konflikt studentů, čemu se věnovat – obsah studia/praxe ve škole se liší od obsahu praxí ve firmách (student si dnes volí, zda si praxi udělá ve škole nebo ve firmě) Spolupráce firem při tvorbě sylabů předmětů a výukových materiálů

Aktuální témata – praxe ve firmě a hodnocení praxí Otázka způsobu vyhodnocení praxí školou – známka vychází z hodnocení firmy – subjektivní (např. možnost zprávy z praxe, zpracování projektu ve firmě, sjednocení hodnocení…) Ideálně úzký kontakt firmy a školy ohledně zpětné vazby o znalostech studentů (na co je třeba se zaměřit) a hodnocení jejich přístupu Zakomponovat obhajobu projektu zpracovávaného ve firmě do zkoušek nebo maturit Otázka počtu hodin stanovených pro praxe a jejich rozložení během roku Motivace lektorů a hodnocení lektorů studenty

Aktuální témata – podpora technického vzdělávání Otázka návratu praktické výchovy do základních škol – vztah k technice Finanční podpora škol v propagaci technických oborů – např. obnovit dotace na technické kroužky pro žáky ZŠ organizované SŠ Finanční podpora firem (dotace, daňové zvýhodnění apod.) – náklady na interní instruktory a zaměstnance organizujícího praxe studentů, finanční podpora obecné propagace technických oborů apod. Struktura typů škol v regionu – počet gymnázií a odborných středních škol

Aktuální témata Nemožnost kombinovat motivační příspěvek („stipendium“ firmy) s DPČ nebo hlavním prac. poměrem, popř. u DPP omezení počtu hodin za rok (300h) + Atraktivita regionu – odliv kvalifikovaných absolventů do větších měst, nízká návratnost do původního regionu po vysoké škole, otázka dopravy, nabídky bydlení, kultury atd.

Lucia Valentová, Jana Tvardková www.stipendium.meopta.com Děkujeme za Vaši pozornost Lucia Valentová, Jana Tvardková www.stipendium.meopta.com student@meopta.com