Veřejné zakázky v rámci malého projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Co nás čeká nového při zadávání veřejných zakázek ? Eva Vizdalová
Advertisements

Petr Prášek Veřejné zakázky v OP VK Veřejné zakázky v OP VK.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Ing. Josef Šetek Seminář pro SC 2.2 VZNIK NOVÝCH A ROZVOJ EXISTUJÍCÍCH PODNIKATELSKÝCH AKTIVIT V OBLASTI SOCIÁLNÍHO.
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Petr Prášek Veřejné zakázky v OP VK Veřejné zakázky v OP VK.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Seminář pro žadatele IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek červen 2016.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Veřejné zakázky v rámci OP VK pro GP administrované Ústeckým krajem.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha OM OP LZZ D9)
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
Program rozvoje venkova Veřejné zakázky – v Pravidlech (vybrané části) 1. kolo PRV.
Seminář pro žadatele k 37. výzvě IROP „Energetické úspory v bytových domech II" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Mgr. Barbora Dedková - Specialista na administraci VZ Seminář pro SC 2.1 ZVÝŠENÍ KVALITY A DOSTUPNOSTI SLUŽEB VEDOUCÍ.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha OM OP LZZ D9)
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Josef Jemelka Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
05/10/2010 Mnichovo Hradiště Mgr. Jaroslav Gramel Veřejné zakázky spolufinancované z ROP Střední Čechy Jak předejít chybám?
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 29. října 2012.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Problematika koncesí a sektorových veřejných zakázek
Veřejné zakázky malého rozsahu ve světle základních zásad
Seminář pro žadatele IROP
Seminář pro žadatele IROP
ZJEDNODUŠENÝ REŽIM, ZVLÁŠTNÍ POSTUPY
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Zakázky a registr smluv
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Povinná elektronická komunikace v zadávacích řízeních
Podpora odborných praxí a stáží studentů ESF MU
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Aplikace Monitorovací systém
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
jako forma kontroly ve veřejné správě
Seminář „Kontrola výdajů“ v rámci programu Interreg CENTRAL EUROPE
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
veřejných zakázek IROP
Informace k e-tržišti Gemin
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Nový zákon o zadávání veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 13. výzvě IROP „Revitalizace vybraných památek"
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v období
Povinná elektronická komunikace v zadávacím řízení a využití e-nástrojů
Příprava malého projektu - 1. část Projektový záměr, VŘ, Publicita
REALIZACE A Kontrola Výběrových řízení v opz
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Cyklus malého projektu
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
Transkript prezentace:

Veřejné zakázky v rámci malého projektu Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele 17. 10. 2018 Zlín

Základní dokumenty Pravidla zadávání veřejných zakázek jsou stanovena v ČR v: Zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (ZZVZ, od 1.10.2016), novela od 1.1.2018 Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014-2020 (MPZ) vydaným Ministerstvem pro místní rozvoj – zakázky malého rozsahu, zakázky vyšší hodnoty, aktualizace (verze 4) platná od 3.4.2017. Příručka pro žadatele a konečné uživatele – kapitola 7 PpŽaKU příl. č. III.10a) Zadávání veřejných zakázek pro KU v ČR Interní směrnice konečného uživatele

Základní pravidla Pokud příjemce podpory realizuje projekt prostřednictvím zakázky na dodání zboží, poskytnutí služeb nebo provedení stavebních prací, je povinen řídit se principy transparentnosti, rovného zacházení, nediskriminace a přiměřenosti podle §6 ZZVZ. Dále pak principy hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti (tzv. 3E) podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole.

MPZ – předmět zakázky Věcné členění předmětu zakázky – shodné jako u ZZVZ zakázky na dodávky zakázky na služby zakázky na stavební práce

Finanční limity veřejných zakázek MPZ stanoví pro veřejného a „dotovaného“ zadavatele následující limity (zadavatel dle §4 odst. 1 až 3 ZZVZ): - méně než 400.000 Kč bez DPH = zakázka nespadající pod pravidla MPZ, lze realizovat přímý nákup nebo objednávku - od 400.000 Kč bez DPH do 2 mil./6 mil. Kč bez DPH (včetně) = zakázka malého rozsahu dle MPZ, nutné soutěžit postupem dle MPZ - nad 2 mil./6 mil. Kč bez = postup dle zákona č.134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek

MPZ – stanovení předpokládané hodnoty Finanční limity se vztahují k předpokládané hodnotě VZ Předpokládaná hodnota veřejné zakázky se stanoví k okamžiku zahájení zadávacího řízení, nebo k okamžiku zadání veřejné zakázky, pokud nebyla zadána v zadávacím řízení – §16 odst. 5 ZZVZ => v případě zakázek malého rozsahu nelze uzavřít smlouvu nad 2mil./6 mil. Kč bez DPH !!! Předpokládaná hodnota zakázky a nabídková cena uchazeče, s nímž má být nebo byla uzavřena smlouva dle bodu 9.1 MPZ musí odpovídat cenám v místě a čase obvyklým

MPZ – stanovení předpokládané hodnoty Postup stanovení předpokládané hodnoty (PH) je uveden v bodě 6.4. MPZ (shodná pravidla jako v ZZVZ) PH se stanoví na základě údajů a informací o zakázkách stejného či podobného předmětu plnění (popř. průzkum trhu, předběžné tržní konzultace apod.) Do PH se zahrne hodnota všech plnění, tvořící jeden funkční celek a jsou zadávána v časové souvislosti. U pravidelných či trvajících dodávek a služeb platí pravidlo účetního období / předchozích 12 měsíců

MPZ – procesní postup Zadavatel může zadat zakázku: v otevřené výzvě nebo v uzavřené výzvě

MPZ – otevřená výzva Oznámení výběrového řízení uveřejní zadavatel po celou dobu trvání lhůty pro podání nabídek: na profilu zadavatele, nebo v národním elektronickém nástroji, nebo dle ustanovení v interní směrnici

MPZ – uzavřená výzva výzva nejméně 3 zájemcům k podání nabídky - jedná se pouze o takové zájemce, o kterých má zadavatel informace, že jsou způsobilí požadované plnění poskytnout prokazatelný způsob odeslání výzvy zadavatel nesmí vyzývat opakovaně stejný okruh zájemců, není-li to odůvodněno předmětem plnění zakázky či jinými zvláštními okolnostmi, případně zrušením předcházejícího výběrového řízení

MPZ – lhůta pro podání nabídek Lhůta stanovená podle MPZ počíná dnem uveřejnění oznámení o zahájení výběrového řízení nebo odeslání výzvy k podání nabídek. Lhůta pro podání nabídek nesmí být kratší než: 10 kalendářních dnů u zakázek malého rozsahu 15 kalendářních dnů u zakázek vyšší hodnoty

MPZ – další náležitosti Veškeré podrobné informace týkající se níže uvedených náležitostí naleznete v MPZ: Obsah zadávacích podmínek Dodatečné informace Otevírání obálek Posouzení a hodnocení nabídek Uzavření smlouvy Změny uzavřené smlouvy Zrušení výběrového řízení

MPZ – přílohy Příloha č. 1 – Obchodní podmínky zakázek na stavební práce Příloha č. 2 – Formulář oznámení výběrového řízení –zadávací podmínky Příloha č. 3 – Protokol o otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek Příloha č. 4 – Jmenování komise/Pověření k otevírání, posouzení a hodnocení nabídek Příloha č. 5 – Prohlášení o neexistenci střetu zájmů Příloha č. 6 – Podnět k zahájení správního řízení

Zadávací řízení Zadávací řízení může být provedeno již před podáním žádosti či podpisem smlouvy Má-li žadatel/KU vlastní interní směrnici přísnější než zákon, resp. MPZ, musí postupovat podle ní MPZ naleznete na http://www.strukturalni-fondy.cz/cs/Fondy- EU/2014-2020/Metodicke-pokyny/Metodika-rizeni- programu/Metodika-zadavanizakazek (aktuální verze č. 4). Zadávací řízení bude kontrolováno až se závěrečnou zprávou Správce má právo nahlížet do veškeré dokumentace související s realizací/zadáváním zakázek

Posuzování veřejných zakázek U všech zakázek, jejichž předpokládaná hodnota v Kč bez DPH je 400 000 Kč a vyšší, je KU povinen předložit Správci se Závěrečnou zprávou následující dokumenty: Zadávací dokumentaci, příp. výzvu Kalkulaci předpokládané hodnoty veřejné zakázky vč. zdůvodnění této kalkulace Text oznámení o zahájení zadávacího řízení, resp. výzvy Vítěznou nabídku Protokol o otevírání obálek Zpráva/protokol o posouzení a hodnocení podaných nabídek podepsaný členy hodnotící komise Rozhodnutí zadavatele o přidělení zakázky, vč. dokumentů prokazujících jeho odeslání Uzavřenou smlouvu s vybraným dodavatelem, vč. případných dodatků k ní; Text oznámení o výsledku zadávacího řízení zaslaný všem uchazečům Všechny posuzované nabídky, Nabídky, které byly v průběhu zadávacího řízení vyřazeny Písemnou informaci o způsobu vyřešení námitek (odvolání) podaných některými uchazeči

Další informace k veřejným zakázkám V případě, že KU má vlastní směrnice pro zadávání VZ, je KU povinen tyto směrnice platné v průběhu ZŘ doložit Správci společně se ZZ. Zásady transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace a stejně tak principy hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti a zásada přiměřenosti, se vztahují na všechny veřejné zakázky. V případě, že předložená dokumentace není kompletní, nebo Správce potřebuje k posouzení předložené dokumentace další doplňující informace, má právo si je v rámci ověření vyúčtování vyžádat. Na veřejné zakázky se vztahuje zákon č. 340/2015 Sb. o registru smluv.

Vybrané aspekty MPZ Zakázkou malého rozsahu je zakázka, jejíž předpokládaná hodnota je rovna nebo nižší než 2.000.000,- Kč bez DPH (v případě zakázky na dodávky a/nebo služby) nebo 6.000.000,- Kč bez DPH (v případě zakázky na stavební práce). Zadavatel postupuje tak, aby nedocházelo ke střetu zájmů. Zadavatel si vyžádá písemné čestné prohlášení všech osob, které posuzují nebo hodnotí nabídky, že nejsou ve střetu zájmů. Pokud zjistí, že ke střetu zájmů došlo, přijme k jeho odstranění opatření k nápravě. Formulář Prohlášení o neexistenci střetu zájmů je přílohou č. 5 MPZ. Pokud vybraný účastník odmítne uzavřít smlouvu nebo zadavateli neposkytne dostatečnou součinnost k jejímu uzavření, může zadavatel vyzvat k uzavření smlouvy dalšího účastníka výběrového řízení v pořadí. Zadavatel je oprávněn výběrové řízení zrušit, nejpozději však do uzavření smlouvy. O zrušení výběrového řízení je zadavatel povinen do 3 pracovních dnů informovat všechny účastníky, kteří podali nabídku ve lhůtě pro podání nabídek.

Registr smluv Na základě zákona č. 340/2015 Sb. (zákon o registru smluv) vznikl tzv. registr smluv. Koneční uživatelé, kteří jsou právnickou osobou uvedenou v čl. 2 odst. 1 tohoto zákona, jsou povinni zveřejňovat v registru smluv soukromoprávní smlouvy, tj. i smlouvy uzavírané s dodavateli/objednávky vystavené dodavatelům v případě, že hodnota předmětu smlouvy je vyšší než 50.000,- Kč bez DPH. Dle zákona je povinnost smlouvy zveřejnit nejpozději do 30 dní od uzavření smlouvy. Pokud nebude smlouva zveřejněna prostřednictvím registru smluv ani do 3 měsíců ode dne, kdy byla uzavřena, je podle tohoto zákona smlouva zrušena od počátku. V takovém případě budou jakékoliv výdaje vynaložené v souvislosti s takovou smlouvou považovány za nezpůsobilé.

Děkuji vám za pozornost! Ing. Jana Smutná ředitelka RBK Region Bílé Karpaty