FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měření Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_44_Měření Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Advertisements

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
URČENÍ ROVNICE LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_9_Určení rovnice lineární.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B28Fy6_Objem 2 Téma:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
VLASTNOSTI LÁTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Měření délky pevného tělesa
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
Písemné sčítání a odčítání do milionu
Měření objemu pevného tělesa
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Jednotky objemu, délky a hmotnosti
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
Úvod do fyziky opakování
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Test k ověřování znalostí z fyziky na téma:
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Teplota – souhrnná cvičení II.
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Jednotky délky a jejich převody
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_04_Matematika_9. a 10.ročník
LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_ INOVACE_50_ Opakování měření
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Fyzika – procvičování převodů jednotek délky, hmotnosti, času a objemu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Jednotky hmotnosti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Kilogram Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Transkript prezentace:

FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_20_Fyzikální veličiny Téma: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2131

Autor Mgr. Hana Kuříková Vytvořeno dne 25.11.2012 Odpilotováno dne 5.12. 2012 ve třídě 6. A Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Fyzika Tematický okruh Fyzika 6. ročník Téma Fyzikální veličiny Klíčová slova Délka, objem, hmotnost, čas, teplota

Fyzikální veličiny Opakování

Doplň tabulku Fyzikální veličina Označení Základní jednotka Odvozené jednotky Měřidlo délka hmotnost objem čas teplota

Tabulka- veličiny Fyzikální veličina Označení Základní jednotka Odvozené jednotky Měřidlo délka l m km,dm,cm,mm pravítko hmotnost kg t, q, dkg, g, mg váhy objem V m3 dm3 cm3 mm3 hl, l , dl, cl, ml odměrný válec čas t s h, min , d stopky teplota T °C kelvin teploměr

Převody - opakuj Doplň správnou jednotku: 8 m = 8 000 …… 45,7 cm3 = 45,7 ….. 6,5 cm = 65 …… 2,53 l = 2 530….. 840 g = 0,84 …… 267 t = 267 000 ….. 2,6 hl = 260 …… 2h 15 min = 135 ….. Převeď: 157 min = …… s 4h 20 min = …… s 196 g = …… kg 28,5 q = …… kg 58 ml = …… l 25,5 km = …… m

Převody - řešení Doplň správnou jednotku: 8 m = 8 000 mm 45,7 cm3 = 45,7 ml 6,5 cm = 65 mm 2,53 l = 2 530 ml 840 g = 0,84 kg 267 t = 267 000 kg 2,6 hl = 260 l 2h 15 min = 135 min Převeď: 157 min = 9 420 s 4h 20 min = 15 600 s 196 g = 0,196 kg 28,5 q = 2 850 kg 58 ml = 0,058 l 25,5 km = 25 500 m

Vysvětli pojmy Aritmetický průměr Metronom Termograf Odměrný válec Odchylka měření Aretace Mikrometr Netto

Měření - úlohy V nádrži o objemu 6 m3 je 356 l vody. Kolik vody se tam ještě vejde? Kamión přijel do Prahy v 18 h 14 min 50 s. Cesta trvala 5 h 17 min 20 s. V kolik hodin kamión vyjel? Při měření stolu byly naměřeny tyto délky: 209 cm, 213 cm, 210 cm, 211 cm. Vypočítej aritmetický průměr délky stolu? Hmotnost knihy byly určena těmito závažími: 150 g, 2500 mg, 38 dkg, 0,5 kg, 0,0026 t. Zapiš hmotnost knihy.

Měření- řešení Do nádrže se vejde ještě 5 644 l vody. Kamión vyjel ve 12 h 57 min 30 s. Průměrná délku stolu je 210,8 cm. Hmotnost knihy je 3 782,5 g.

Test- fyzikální veličiny Měřidlo teploty…………………… Základní jednotka času …………………… Označení objemu …………………… Základní jednotka hmotnosti …………………… Měřidlo délky …………………… Označení času …………………… Měřidlo objemu …………………… Základní jednotka teploty …………………… Měřidlo času …………………… Označení délky ……………………

Test- řešení Měřidlo teploty teploměr Základní jednotka času sekunda Označení objemu V Základní jednotka hmotnosti kilogram Měřidlo délky pásmo, pravítko Označení času t Měřidlo objemu odměrný válec Základní jednotka teploty °C Měřidlo času hodiny, stopky Označení délky l

Anotace: Tato prezentace slouží k procvičení a opakování učiva Anotace: Tato prezentace slouží k procvičení a opakování učiva. Žáci si zopakují fyzikální veličiny ( označení, jednotky, měřidla). Nejdříve doplní samostatně tabulku, kterou dostanou nakopírovanou. Tabulka může být využita k opakování nebo testu. Také ji lze rozstříhat a pracovat s kartičkami. Žáci si zopakují převody jednotek a kontrola proběhne na interaktivní tabuli. Zadané pojmy vysvětlují společně s učitelem. Slovní úlohy k měření dostanou nakopírované a každý žák je vyřeší sám. V závěru prezentace proběhne test. Celá prezentace proběhne na interaktivní tabuli. Použitá literatura: Doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc. , PaedDr. Jiří Bohuněk: Fyzika pro 6. ročník základní školy, 2. vydání 2003 Prometheus, 159 stran, ISBN 80-7196-246-5