Vzdělávací oblast: Člověk a příroda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Látky jsou složeny z částic
Advertisements

Látky jsou složeny z částic, které se pohybují
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPlyny TémaVlastnosti.
Těleso a látka Tělesa = předměty, které pozorujeme
Těleso a látka Tělesa = předměty, které pozorujeme
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Vzájemné silové působení těles
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Vnitřní energie. Teplo (Učebnice strana 43)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
KINETICKÁ TEORIE LÁTEK
Částicová stavba látek
Částicové složení látek
LÁTKY JSOU SLOŽENY Z ČÁSTIC, KTERÉ SE POHYBUJÍ Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 3 Datum ověření ve výuce: Téma: Výživa půdy - kompost Tématický okruh: Půda Vzdělávací obor: Pěstitelství.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Otáčivé účinky síly Tématický okruh: Účinky síly Vzdělávací obor:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F7 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Vzájemné silové působení Tématický okruh: Síla Vzdělávací obor: Fyzika.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Polní plodiny – charakteristika, dělení Tématický okruh: Polní plodiny.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě Datum ověření ve výuce: Téma: Bonsaje - charakteristika Tématický okruh: Okrasné sadovnictví Vzdělávací.
K INETICKÁ TEORIE LÁTEK Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F6 - 8 Datum ověření ve výuce: Téma: Elektrování při vzájemném dotyku Tématický okruh: Elektrické vlastnosti.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Difúze a Brownův pohyb (Látka a těleso) Předmět: Fyzika Autor: Mgr. Ivana Šnáblová Cílová skupina:
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vlastnosti plynů VY_32_INOVACE_36_Vlastnosti_plynu
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výpisky z fyziky − 6. ročník
LÁTKY JSOU SLOŽENY Z ČÁSTIC, KTERÉ SE POHYBUJÍ
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Částicová stavba látek
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Částicové složení látek
VLASTNOSTI KAPALIN POVRCHOVÉ NAPĚTÍ
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Atomy a molekuly.
Vlastnosti atomů a molekul
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Vlastnosti kapalných látek
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Projekt: OP VK 1.4 709998205 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0440 Autor: Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu: F6 - 7 Datum ověření ve výuce: 25. 10. 2010 Ročník: šestý Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Tématický okruh: Stavba látek Téma: Difúze, Brownův pohyb – výklad, samostatná práce

ANOTACE Digitální výukový materiál DIFÚZE, BROWNŮV POHYB je kombinací výkladové hodiny a procvičování. Výklad je doplněn internetovými obrázky. Interaktivní cvičení v závěru opakuje probrané učivo. Výukový materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Práce je určena na interaktivní tabuli SMART Notebook. Metodické pokyny jsou u cvičení pro samostatnou práci.

Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice DIFÚZE BROWNŮV POHYB Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice

Všechny látky jsou složeny z nepatrných částic. Částice se neustále neuspořádaně pohybují. O tomto pohybu částic nepřímo svědčí: DIFÚZE BROWNŮV POHYB

DIFÚZE PEVNÉ LÁTKY KAPALINY PLYNY Samovolné pronikání částic jedné látky mezi částice druhé látky PEVNÉ LÁTKY částečky zlata pronikají do olova a naopak KAPALINY sirup a voda PLYNY parfém a vzduch K URYCHLENÍ DIFÚZE DOJDE ZAHŘÍVÁNÍM!!!

BROWNŮV POHYB 1773 - 1858 Robert Brown Neustálý neuspořádaný pohyb částic. Robert Brown Pozoroval pohyb pylových zrn ve vodě Domníval se, že jde o projevy života 1905 dovysvětlil A. Einstein 1773 - 1858

SAMOSTATNÁ PRÁCE Brownův pohyb

Šotek si zařádil a přeházel pořadí slov ve větách o Brownově pohybu, naštěstí nechal správně velká písmena a interpunkční znaménka za slovy. Seřaď slova správně.

Tento neuměl projevy a sleduje pohyb domníval že vysvětlit se, života. V 1827 Robert pohyb roce pozoroval skotský zrn ve Brown botanik pylových vodě. V roce 1827 skotský botanik Robert Brown pozoroval pohyb pylových zrn ve vodě. Tento neuměl projevy a sleduje pohyb domníval že vysvětlit se, života. Tento pohyb neuměl vysvětlit a domníval se, že sleduje projevy života.

Teprve objasnil pohybem Einstein jev molekul. Teprve Einstein objasnil jev pohybem molekul. Molekuly neustále vody se a narážejí pylového do pohybují zrna. Molekuly vody se neustále pohybují a narážejí do pylového zrna.

Tím zrno se vodě ve pylové pohybuje. Tím se pylové zrno ve vodě pohybuje. Na molekuly tělesa ze větší narážejí všech vody stran. Na větší tělesa narážejí molekuly vody ze všech stran.

Taková pohybovat nemohou Brownovým tělesa se pohybem. Taková tělesa se nemohou pohybovat Brownovým pohybem.

Zdroje Rauner, K. a kol., Fyzika 6, Fraus, 2004 Rauner, K. a kol., Fyzika 6, PS, Fraus, 2004 http://www.flickr.com/photos/state-records-nsw/2967848121/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Diffusion.png