Podobnost Objekty splňující formulovanou definici podobnosti můžeme nalézt i mimo sešit a učebnici geometrie ... Jak zní? Napadá vás podobný příklad z.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODOBNOST MATEMATIKA 9. ROČNÍK ZŠ výklad a cvičení.
Advertisements

Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Znáš všechny odpovědi?. 1. OTÁZKA Co nám zajišťuje pohyb celého těla?
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Hromadná korespondence 1 Word Předmět: Informační a komunikační technologie Autor: Milan Franek.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová DĚLENÍ.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
2 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuPro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ28 Excel – funkce Fotoaparát Předmět.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy: Základní škola Městec Králové
Složené úrokování Tematická oblast
Počet čísel Počet hodnot
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Počítačová grafika Rozdělení počítačové grafiky, charakteristika jednotlivých druhů.
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
ARTE POVERA Tematická oblast
MATEMATIKA a VÚP RNDr. Eva Zelendová
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Vlastnosti trojúhelníku
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Běžné reprezentace grafu
Rešerše.
Odvodnění plochých střech
Jehlan těleso skládající se z jedné podstavy, která má tvar mnohoúhelníku a pláště.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Počítačová grafika a CAD 2
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Goniometrické funkce Autor © Ing. Šárka Macháňová
Promítání filmových sekvencí Pro naše účely můžeme využít následující tituly: Těžké melodično (1997)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Podobnost trojúhelníků
PLANIMETRIE Zobrazení v rovině
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výšky v trojúhelníku Procvičení. Výšky v trojúhelníku Procvičení.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Procenta - opakování Výukový materiál pro 9.ročník
Rozvoj geometrických představ
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
Počítačové zobrazování fraktálních množin
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
Podobnost trojúhelníků
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Podobnost Objekty splňující formulovanou definici podobnosti můžeme nalézt i mimo sešit a učebnici geometrie ... Jak zní? Napadá vás podobný příklad z přírody?

Podobnost Například: Pobřeží USA

Fraktály v technice Co mají dané tvary společného, jak je popsat? (např: konstrukce antén) v medicíně (zkoumání povrchu mozku) v počítačové grafice v architektuře (plánování měst) atd.. Co mají dané tvary společného, jak je popsat? Takovým útvarům se říká fraktály a mají mnohá využití ...

Příklady „umělých“ fraktálů

stačí dokola opakovat stále totéž :o) Jednoduché fraktály V každém kroku konstruujeme další rovnostranné trojúhelníky – čím dál menší Některé fraktály se můžeme pokusit zkonstruovat sami ... stačí dokola opakovat stále totéž :o) Sierpinského trojúhelník : Kolik jich zvládnete?

Jednoduché fraktály Kochova vločka: Opět přidáváme rovnostranné trojúhelníky – na každou stranu útvaru podle následujícího pravidla: Kochova vločka: DDÚ – Vytvořte aspoň třetí stádium vločky – kdo zvládne čtvrté, je borec :o)

Fraktály a umění Pro své zajímavé tvary našly fraktály své využití i v umění ... Asi nejznámějším umělcem, který se nechával inspirovat matematikou a fraktály byl Nizozemec M. C. Escher : Autoportret

M. C. Escher – ukázka tvorby Další díla: