Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny Písemné sčítání a odčítání do 1000 bez přechodu přes základ VY_32_INOVACE_1C_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1101 Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Identifikátor materiálu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT, 18 Anotace Žáci si zopakují pravidla pro písemné sčítání a odčítání do tisíce bez přechodu přes základ. Žáci sčítají a odčítají příklady, pomocí interaktivního cvičení si procvičují sčítání a odčítání do tisíce bez přechodu přes základ. Žáci na stránce vidí příklady, které vypočítají a pomoci skrytého pera výsledky zapíší. Po vypočítání všech příkladů si zkontrolují správné výsledky. Po kliknutí myší na správný výsledek se pod správným srdíčkem s výsledkem příkladu objeví smajlík s úsměvem. Pod srdíčkem se špatným výsledkem se objeví zamračený smajlík. Žáci se učí řešit slovní úlohy. Po přečtení dané úlohy se žáci musí rozhodnout, zda se v úloze bude sčítat nebo odčítat. Příklad vypočítají pomocí skrytého pera a po kliknutí myší na správný výsledek se jim objeví žlutý smajlík s úsměvem. Autor Období vytvoření materiálu Mgr. Antonie Veselá Srpen 2011 Speciální vzdělávací potřeby ADHD, dyslexie, dysgrafie, dyskalkulie Vzdělávací oblast Vzdělávací obor Matematika a její aplikace Matematika Druh učebního materiálu Interaktivní DUM Druh interaktivity Využití interaktivní tabule a práce s PC Možnost dopisovat rukopisné poznámky přes skrytá tlačítka v rámci nového softwaru Cílová skupina Žák - s lehkým mentálním postižením Stupeň a typ vzdělávání Základní škola praktická – 1.stupeň Typická věková skupina 10 – 12 let/ 5. ročník
Písemné sčítání : Zkouška (záměnou sčítanců) : 400 sčítanec 124 sčítanec 124 sčítanec 400 sčítanec 524 součet 524 součet Nejprve sčítáme jednotky, potom desítky a nakonec stovky.
Počítej příklady, zapiš a pak najdi správné výsledky 521 266 867 787 757 132 456 568 588 488 202 445 647 447 527
Počítej příklady, zapiš a pak najdi správné výsledky 330 163 493 500 473 219 430 549 659 649 141 352 483 493 494
Písemné odčítání : Zkouška : 437 menšenec 311 -126 menšitel 126 311 rozdíl 437
Počítej příklady, zapiš a pak najdi správné výsledky 695 -370 315 325 305 286 -135 162 151 141 755 -423 332 372 432
Počítej příklady, zapiš a pak najdi správné výsledky 937 -326 317 611 621 638 -502 106 236 136 989 -681 308 381 208
Vypočítej slovní úlohu, klikni na výsledek a zapiš jej do odpovědi. Řidič kamionu ujel první den 678 km. Druhý den ujel o 221 km více. Kolik kilometrů ujel řidič druhý den? První den ............................................... 678 km Druhý den........................................... o 221 km více Druhý den .............................................. X km Druhý den řidič ujel ...... km. 678 678 - + 221 221 = = 457 899
Vypočítej slovní úlohu, klikni na výsledek a zapiš jej do odpovědi. Jirka má ve své sbírce 380 známek. Anička má o 120 známek méně. Kolik známek má Anička ? Jirka......................................... 380 známek Anička ...................................o 120 známek méně Anička . ..................................... X Anička má ....... známek. 380 380 - + 120 120 = = 260 500
Zdroje http://office.microsoft.com/klipart