NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Advertisements

Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
VY_32_INOVACE_VkZ.6.06-Vývojové etapy člověka-prezentace
Postnatální vývoj Jana Fišerová EU-ICT-ČAZ-8-09.
Název Ontogeneze člověka
Vývoj člověka - postnatální
VÝVOJ LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Základní škola Uhlířské Janovice, okres Kutná Hora
Fetální období.
FÁZE ŽIVOTA.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
– ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA
Opakování - vývoj jedince
Vývojová stádia člověka
Vývin nového jedince Filip Bordovský.
Vývoj člověka Ontogeneze.
Těhotenství, dětství a dospívání
Ontogeneze Lidské Motoriky
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
HLAVNÍ OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
STÁRNEME A MĚNÍME SE Alica Vacková 4.B
Stadia lidského života
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Aneb od zygoty až po seniora za 10 minut
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník
ČLOVĚK Pří_232_Savci_Člověk Autor: Mgr. Martina Vaculová Škola: Základní a Mateřská škola Kašava, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo.
Rozmnožovací soustava 5. ročník
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
RŮST A VÝVOJ DÍTĚTE Mgr. Petra Sedlářová.
Střední zdravotnická škola
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Biologické děje v dospívání
Základní charakteristika
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA Mgr. Marie Mikulcová.
ETAPY LIDSKÉHO VÝVOJE. Prenatální období Od početí do porodu Prudký tělesný vývoj Interakce s vnějším světem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_13_POSTNATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE.
Ontogeneze motoriky Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Novorozenecké, kojenecké a batolecí období Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_18_Novorozenecké,
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_23_Průběh lidského života.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_34_01_ontogeneze jedince.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
Druhy změn ve vývoji.  Během života nastává mnoho životních změn změn  Změny můžeme rozdělit do čtyř základních skupin základních skupin  Tyto změny.
TĚLESNÝ, FUNKČNÍ A PSYCHICKÝ VÝVOJ DĚTÍ A MLÁDEŽE Linda Husáková UTV-SE
Ontogenetický vývoj. cílová skupina: střední školy anotace : charakteristické znaky období adolescence, plné dospělosti, zralosti, středního věku a stáří.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_41 Vzdělávací.
Vývoj osobnosti I. Od prenatálního období po batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné.
Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Dublovice, okres Příbram
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vývoj člověka Ontogeneze.
Vývoj jedince Autor: Mgr. Iva Hirschová
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Období lidského života
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Lidský věk VY_32_INOVACE_12
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_Průběh lidského života TÉMA SADY: Přírodověda DATUM: 13. říjen 2012 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0477 ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 5. ročníku, praktické školy, jako prezentace.

Průběh lidského života

Novorozenecké období - do 28. dne - výživa - mateřské mléko (až 12x denně) - sací reflex, obranný reflex (pláč) - průměrná porodní hmotnost 2,5 až 4,5 kg - do plínky denně čůrá až 40 krát a kaká až 6x.

Kojenecké období - do konce 1. roku - otáčí a zvedá hlavičku - hlavní potravou mléko - uchopí předměty ve své blízkosti - sleduje dění ve svém okolí - sahá po věcech - převaluje se vzpřímit hlavičku - samostatně sedí - smyslově vnímá - léze po čtyřech - žvatlá

Batolivé období - do konce 3. roku - růst se zpomaluje - chůze je zpočátku batolivá, nejistá, později začíná běhat a skákat - učí se základním hygienickým návykům - je velmi zvídavé, vyžaduje stálou pozornost - rozvíjí řeč

Předškolní období - do konce 6. roku - rozvoj tvořivosti, paměti, představivosti - rozvíjí se jemná motorika /kreslení, zkouší psát své jméno/ - ztenčuje se vrstva podkožního tuku, začíná být vytáhlejší - prodlužují se končetiny - formuje se sociální cítění

Mladší školní věk - do konce 11. roku - prořezávají se trvalé zuby - počátek školní docházky - vyšší nároky na soustředění, rozvoj duševních schopností - učí se zvládat jemné pohyby

Starší školní věk - do konce 14 roku - nastupuje puberta, období velkých tělesných a duševních změn spojených s dospíváním - rozvoj druhotných pohlavních znaků - začínají fungovat pohlavní žlázy

Dorostové období - do 18 roku adolescence - toto období se nazývá také adolescence - tělesný vývoj se zpomaluje, rozvíjí se duševní schopnosti (paměť, logická úvaha…) - výborně vyvinuté pohybové schopnosti

Dospělost -18 - 30 roků - vrchol tělesné výkonnosti - dozrávání osobnosti - osamostatnění, založení vlastní rodiny

Zralost a střední věk - 30 - 45 roků - tělesná i duševní zralost - získávání zkušeností - největší pracovní aktivita

Stáří a vysoké stáří - 60 - 75 roků - činnost tělesných soustav se snižuje - zmenšuje se podíl vody v těle - řídnutí kostí

Na příští hodinu přírodovědy přines fotografie lidí z různého období života a sestav je podle toho, jak probíhá lidský život.

Použité zdroje: vlastní zdroje http://office.microsoft.com – kliparty http://hobby.idnes.cz/maleho-kutila-zahradnika-ci-kucharku-si-musite-vychovat-zacnete-vybavou-143-/hobby-domov.aspx?c=A091208_142409_hobby-domov_mce http://www.rumburak.cz/janko-mladsi-skolni-vek-%5Bid-BME012%5D.htm http://www.zijemenaplno.cz/Clanky/a263-Z-mileho-vnuka-pres-noc-negativnim-pubertakem.aspx htthttp://tn.nova.cz/zpravy/zahranici/matka-zabila-sve-ctyri-deti-tela-schovala-v-kufrech-po-dome.htmlp://www.rodina.cz http://cs.wikipedia.org/wiki/Kojenec http://www.multivyuka.estranky.cz http://www.rodina.cz/scripts/detail.asp?id=8234 http://penicka-terka-the-sims.blog.cz/0906 KVASNIČKOVÁ, D., FRONĚK, J., Prvouka - Živá a neživá příroda, 1. vyd. Praha: FORTUNA, 1993. ISBN 80-7168-041-9