Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Advertisements

ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ÚVOD DO STUDIA CHEMIE 1 Stavba atomu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
opakování učiva chemie 8.ročníku
Zábavná chemie I. ..
ČÁSTICOVÉ SLOŽENÍ LÁTEK
PERIODICKÁ TABULKA Chemie 8. třída.
Prvky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Atom Molekula Iont RZ
ÚVOD DO STUDIA CHEMIE.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
OPAKOVÁNÍ UČIVA 8. ROČNÍKU
I. ZÁKLADNÍ POJMY.
Částice látek Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Atom Mgr. Helena Roubalová
Směsi Opakovací otázky
RISK Chemie 8 I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
PSP- periodická soustava prvků
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Model atomu (Učebnice strana 45 – 47)
Stavba látek.
Kovy Nekovy Atomy a molekuly Čím jsme začínali
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Chemické riskuj! Opakování – chemických prvků, laboratorního skla, směsí a oddělování složek ze směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ 8. TŘÍDY (1.ČÁST) TÉMA: OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
Atomy a molekuly.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Složení atomů a „PSP“ ??? Bohrův model Rutherfordův model
VY_32_INOVACE_467 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Periodická soustava prvků
Soutěžíme před testíkem
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Částicové složení látek
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Soutěžíme před testíkem
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Stavba atomu.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
SMĚSI HRA.
Částicová stavba látek
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/chemie
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Stavba atomu.
Elektrické vlastnosti látek
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola a mateřská škola Damníkov
Stavba atomového jádra
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-10
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
4.2 Které látky jsou chemické prvky?
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_32_INOVACE_19 19 atomy, molekuly,ionty autor: Mgr. Helena Žovincová
Periodická soustava prvků (PSP)
Transkript prezentace:

Projekt: OP VK 1.4 709998205 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0440 Autor: Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM: Ch8 - 11 Datum ověření ve výuce: 16. 12. 2010 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Chemie Tematický okruh: Opakování Téma: 1. pololetí 8. ročníku

Anotace Opakování základních pojmů formou soutěže Riskuj Obsahuje kapitoly Úvod do chemie, Směsi, vzduch a voda, Částice látek a PSP

Úvod do chemie Směsi Vzduch, voda Částice látek PSP 1000 1000 1000 1000 1000 2000 2000 2000 2000 2000 3000 3000 3000 3000 3000 4000 4000 4000 4000 4000 5000 5000 5000 5000 5000

Úvod do chemie za 1000: Chemie patří mezi: a) Umělecké vědy b) Matematické vědy c) Přírodní vědy Zpět

Vlastnosti látek v chemii nesmíme určovat: Úvod do chemie za 2000: Vlastnosti látek v chemii nesmíme určovat: a) zrakem b) chutí c) hmatem Zpět

Mezi přírodní látky patří: Úvod do chemie za 3000: Mezi přírodní látky patří: a) plast, zlato, dřevo b) papír, uhlí, stříbro c) voda, dřevo, zlato Zpět

Mezi chemické děje patří: c) Schnutí vypraného prádla Úvod do chemie za 4000: Mezi chemické děje patří: a) Rezavění auta b) Tání ledu c) Schnutí vypraného prádla Zpět

Předchůdkyní moderní chemie byla Úvod do chemie za 5000: Předchůdkyní moderní chemie byla Odpověď ALCHYMIE Zpět

Směsi za 1000: Mezi směsi nepatří: a) vzduch b) destilovaná voda c) mosaz Zpět

Příkladem suspenze je: Směsi za 2000: Příkladem suspenze je: a) Písek ve vodě b) Olej ve vodě c) Sůl ve vodě Zpět

Mezi stejnorodé směsi – roztoky patří: Směsi za 3000: Mezi stejnorodé směsi – roztoky patří: a) ocet b) mlha c) šlehačka Zpět

K oddělení lihu a vody použijeme: Směsi za 4000: K oddělení lihu a vody použijeme: a) krystalizaci b) destilaci c) filtraci Zpět

K oddělování jednotlivých barev z roztoku barviv použijeme: Směsi za 5000: K oddělování jednotlivých barev z roztoku barviv použijeme: Odpověď chromatografii Zpět

Mezi složky čistého vzduchu nepatří: Voda a vzduch za 1000: Mezi složky čistého vzduchu nepatří: a) kyslík b) dusík c) hořčík Zpět

Chemicky čistou látkou je: Voda a vzduch za 2000: Chemicky čistou látkou je: a) Destilovaná voda b) Slaná voda c) Sladká voda Zpět

Tlakové lahve s kyslíkem jsou označeny: Voda a vzduch za 3000: Tlakové lahve s kyslíkem jsou označeny: a) zeleně b) modře c) černě Zpět

Nejvíce rozpuštěných látek obsahuje voda: Voda a vzduch za 4000: Nejvíce rozpuštěných látek obsahuje voda: a) minerální b) dešťová c) destilovaná Zpět

Voda a vzduch za 5000: V případě bezvětří a jasných nocí může teplota vzduchu směrem vzhůru stoupat. Tento jev nazýváme Odpověď Teplotní inverze Zpět

Částice látek za 1000: Atom se skládá z: a) Obalu a jádra b) Obalu a protonu c) Jádra a neutronu Zpět

Částice s nejmenším záporným nábojem se nazývá: Částice látek za 2000: Částice s nejmenším záporným nábojem se nazývá: a) Proton b) Elektron c) Neutron Zpět

Počet protonů a neutronů v jádře udává: Částice látek za 3000: Počet protonů a neutronů v jádře udává: a) Nukleonové číslo b) Protonové číslo c) Neutronové číslo Zpět

Pronikání částic jedné látky do druhé se nazývá: Částice látek za 4000: Pronikání částic jedné látky do druhé se nazývá: a) suspenze b) emulze c) difuze Zpět

Nejvzdálenější elektronová vrstva se nazývá : Částice látek za 5000: Nejvzdálenější elektronová vrstva se nazývá : Odpověď Valenční vrstva Zpět

Prvky jsou v PSP uspořádány podle: PSP za 1000: Prvky jsou v PSP uspořádány podle: a) Nukleonového čísla b) Neutronového čísla c) Protonového čísla Zpět

Jako první seřadil tehdy známé prvky do PSP: PSP za 2000: Jako první seřadil tehdy známé prvky do PSP: a) Albert Einstein b) James Watt c) D. I. Mendělejev Zpět

PSP za 3000: Vodorovné řady neboli periody v PSP určují: a) Počet protonových vrstev b) Počet elektronových vrstev c) Počet neutronových vrstev Zpět

Ve skupinách neboli sloupcích jsou prvky v PSP uspořádány podle: PSP za 4000: Ve skupinách neboli sloupcích jsou prvky v PSP uspořádány podle: a) Podobných vlastností b) Abecedy c) Názvu Zpět

Uveď názvy těchto skupin I. A, VII. A, VIII. A PSP za 5000: Uveď názvy těchto skupin I. A, VII. A, VIII. A Odpověď A – alkalické kovy, VII. A – halogeny, VIII. A – vzácné plyny Zpět