vedoucí odd. pro kurikulum odborného vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Advertisements

VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. Ing. Dominik Vymětal, DrSc.
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu Přednáška č. 4 AR 2014/2015.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Veřejné rejstříky - Obchodní rejstřík.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Návrh Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. prosince 2014 KÚ Libereckého kraje.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
2012. Změny v koncepci a způsobech projektování kurikula Obsah: 1. Systém kurikulárních dokumentů 2. Pojetí RVP PV (východiska, společný rámec, principy,
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Jsou venkovské školy horší než městské?
Modernizace OV Vzdělávání 4.0
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Plánování ve školní tělesné výchově
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Podpora krajského akčního plánování
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Strategie digitálního vzdělávání na pomoc při změnách kurikula
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Koncepce rozvoje činnosti AV ČR
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Inovace VOV informace o projektu
Profesionalizace sociální práce v ČR
Počítač ve škole a MŠMT Mgr. Jaroslav Faltýn
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Transkript prezentace:

vedoucí odd. pro kurikulum odborného vzdělávání NÚV Revize RVP SOV Ing. Zorka Husová vedoucí odd. pro kurikulum odborného vzdělávání

Revize – aktualizace RVP SOV Komplexní revize RVP SOV - 2019 Současný stav – 2018 Komplexní revize RVP SOV - 2019

Postup revizí RVP SOV - 2017 – 2020/ 22 2017 – 2018 Aktualizace RVP - ve stávající struktuře - 281 oborů vzdělání kategorie E, H, M, L evaluace dosavadního fungování RVP, identifikace potřeb pro inovaci příprava odborných částí RVP, zohlednění požadavků TP/ NSK aktualizace dalších částí (legislativa, opatření,..) dokončení aktualizací RVP, předání na MŠMT ke schválení – listopad 2018 2019 – 2020/22 Zahájení revizí RVP dle nové koncepce pro obory, kde lze vytvořit společný odborný základ příprava odborné části – odborné kompetence, výsledky učení pro daný obor vzdělání (obsahové okruhy), kompetence NSK; zohlednění a aplikace VVP do OVP dopracování dalších částí RVP – didaktici VVP a garanti SOV dokončení RVP – kompletace průběžné projednávání, předložení na MŠMT

Revize – aktualizace RVP SOV 2017 – 2020-22 MŠMT – schválený materiál Návrh pojetí KD pro všeobecně vzdělávání a SOV 2016-2020 (22) - 2017 Tvorba a revize KD pro předškolní, zákl. a střední vzdělávání na národní úrovni – 2016 Přípravná fáze Identifikace nových potřeb, příprava návrhu odborných částí, výsledky učení pro daný obor vzdělání Zpracovány analyticko-koncepční studie – pro 28 skupin oborů vzdělání – 2017/18 Projednány s OS NUV, zástupci zaměstnavatelů, zástupci škol, MŠMT Zveřejněny na: http://www.nuv.cz/t/studie-1 Projednávání, komunikace Oborové a odborné skupiny NÚV, pracovní skupiny, školské asociace, střešní zaměstnavatelé, sektorové rady aj.

Revize – aktualizace RVP SOV 2017 – 2020-22 AKTUALIZACE – KOMPLEXNÍ REVIZE Zpracování odborných částí RVP Odborný garant příslušného oboru vzdělání - ve spolupráci se zástupci škol, OS, komunikace a posouzení zaměstnavateli Zpracování všeobecně vzdělávacích částí RVP Oborový garant pro předmět – ve spolupráci s PS, zástupci škol vč. akademické sféry aj., komunikace s odbornou veřejností, VŠ… - napříč od PV – ZV – SV (G i SOV)

Aktualizace RVP SOV - 2017/ 2018 Cíl Aktualizace odborných částí v rámci stávající struktury oborů SOV Zohlednění požadavků zaměstnavatelů – technologický/ technický vývoj – ve vazbě na NSK Aktualizace legislativních změn/ opatření (např. matematika) Úpravy metodického charakteru Probíhá revize zejména části odborného vzdělávání (výjimka úprava oblasti IT, MAT, SVV (standard FG), ekonomické vzdělávání, legisl. změny) Termín předložení na MŠMT – listopad 2018 Opatření k přímé implementaci aktualizovaných RVP SOV s platností od 1. září 2019

Aktualizace RVP SOV – oblast IT Podpora - výzvy OP VVV Strategie digitálního vzdělávání Informatické vzdělávání Data, informace a modelování Algoritmizace a programování Informační systémy Počítač a jeho ovládání Digitální kompetence Umožňuje využívat digitální technologie bezpečně, sebejistě, kriticky a tvořivě při práci, při učení, ve volném čase i při svém zapojení do společenského života Člověk a digitální svět Člověk, společnost a digitální technologie Tvorba digitálního obsahu Informace, sdílení a komunikace v digitálním světě Vzdělávací oblast Klíčové kompetence Průřezové téma

v RVP Informatika Digitální gramotnost Český jazyk Cizí jazyk Matema tika Informa tika Člověk a jeho svět Dějepis Výchova k občan ství Fyzika Přírodo pis Zeměpis Chemie Hudební výchova Výtvarná výchova Výchova ke zdraví Tělesná výchova Člověk a svět práce Informatika

Aktualizace RVP SOV - 2017/ 2018 Oblast ekonomického vzdělávání - výchozí předpoklady Orientace na využití ekonomického vzdělávání v praxi větší důraz kladen na praktickou stránku, méně teorie spojení a přeformulování obsahových okruhů zjednodušení obsahu Do RVP je nadále zařazován aktualizovaný Standard finanční gramotnosti (2017) ekonomické vzdělávání společenskovědní vzdělávání matematické vzdělávání Terminologické změny vyplývají ze zrušení obchodního zákoníku 2012 nahrazen Zákonem o obchodních korporacích U RVP s vlastním obsahovým okruhem Ekonomické vzdělávání se vychází ze společného ekonomického vzdělávání

Aktualizace RVP SOV - 2017/ 2018 Ekonomické vzdělávání – obsahové okruhy Kategorie H Podnikání Finanční vzdělávání Daně Kategorie L0, M Vše z kategorie H Marketing Management Kategorie L5 Marketing Management

Revize RVP SOV – 2019 - 2022 Komplexní revize RVP pro (PV, ZV) a SV Dvoustupňová tvorba kurikula Přehlednost, jasná struktura (část normativní a část ilustrační), optimální rozsah Výsledky učení orientované na žáka srozumitelné, jednoznačné, zpřesněné mají podobu kompetencí (znalosti, dovednosti, postoje), jsou provázány s obsahem vymezí základní kurikulum - společné pro všechny Zůstane důležitý prostor pro profilaci školy.

Nové pojetí kurikulárních dokumentů Deklarativní část Obecné cíle, k čemu směřujeme RVP Normativní část Očekávané výsledky učení = evaluační standard na národní úrovni Příklady učebních činností žáků Ilustrační část Doporučené způsoby ověřování výsledků učení žáků, způsoby jejich hodnocení

Nové pojetí KD očekávané výsledky učení způsoby ověřování ověřování učitelem standardizované testování portfolio prací doporučené učební činnosti ukázky prací žáků obecné cíle vzdělávání

Revize RVP SOV – 2019 - 2022 Komplexní revize RVP pro SOV Revize všeobecného vzdělávání - 2019 Revize odborných části RVP SOV, pro které lze vytvořit společný odborný základ Návrh řešení struktury oborů vzdělání pro danou oblast/ skupinu Stanovení výsledků učení pro oblast společného odborného základu Zohlednění požadavků a potřeb trhu práce prostřednictvím kvalifikací (NSK) – www.narodnikvalifikace.cz (zveřejněno celkem 1253 PK) Aplikace všeobecného vzdělávání do odborné složky vzdělávání

Kvalifikační pyramida NSK (Úplné) profesní kvalifikace ŠVP RVP pro obor vzdělání SŠ Odborný základ Společný odborný základ   Všeobecné vzdělání průpravného charakteru   RVP pro stupeň vzdělání Všeobecné vzdělání „pro všechny“ 9 oblastí všeobecného vzdělání + klíčové kompetence  

Revize RVP – všeobecně vzdělávací oblasti Opatření, kterým se budou měnit RVP SOV ve vzdělávacích oblastech - Matematické vzdělávání a Cizí jazyk - od 1. září 2018. Zpracování podkladových studií pro jednotlivé obory VVP/ průřezová témata jsou projednávány s relevantními partnery a postupně zveřejňovány na: http://www.nuv.cz/t/studie Celkový podíl VVP zůstane přibližně stejný – M, L0: 47 – 60 %, H: 33%, E: 20% Posílení průpravného charakteru vzhledem k navazujícímu odbornému vzdělávání a aplikaci do odborné složky Akcent na základní gramotnosti – matematickou, jazykovou, digitální

RVP a podpůrné systémy RVP podmínky a prostředí škol vzdělávání a profesní rozvoj učitelů standardizované hodnocení učebnice, e- učební materiály podpora tvorby ŠVP RVP

Děkuji za pozornost zorka.husova@nuv.cz