Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v období

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Ing. Josef Šetek Seminář pro SC 2.2 VZNIK NOVÝCH A ROZVOJ EXISTUJÍCÍCH PODNIKATELSKÝCH AKTIVIT V OBLASTI SOCIÁLNÍHO.
Advertisements

Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Seminář pro žadatele IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek červen 2016.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Programové období 2014 – 2020 a proces SEA Mgr. Zuzana Plešková Ministerstvo životního prostředí 14. února 2014.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha OM OP LZZ D9)
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
Seminář pro žadatele k 37. výzvě IROP „Energetické úspory v bytových domech II" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Mgr. Barbora Dedková - Specialista na administraci VZ Seminář pro SC 2.1 ZVÝŠENÍ KVALITY A DOSTUPNOSTI SLUŽEB VEDOUCÍ.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha OM OP LZZ D9)
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Josef Jemelka Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
05/10/2010 Mnichovo Hradiště Mgr. Jaroslav Gramel Veřejné zakázky spolufinancované z ROP Střední Čechy Jak předejít chybám?
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 29. října 2012.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Seminář pro žadatele IROP
Operační program INTERREG V-A Česká republika – Polsko programové období 2014 – SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE Hradec Králové,
Seminář pro žadatele IROP
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v období
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro příjemce OPVK
Webová aplikace MS OLOMOUC.
Aplikace Monitorovací systém
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
jako forma kontroly ve veřejné správě
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Aplikace Monitorovací systém
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Informace k e-tržišti Gemin
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Seminář pro žadatele k 13. výzvě IROP „Revitalizace vybraných památek"
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
INFORMACE TAJEMNÍKA PROFESNÍCH UNIÍ
Veřejné zakázky v rámci malého projektu
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Cyklus malého projektu
Fond malých projektů Interreg V-A SK - CZ Realizace malého projektu Zdeněk Mikel Zlín,
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
Transkript prezentace:

Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v období 2014-2020 v rámci Programu Interreg V-A Česká republika - Polsko 1

3.2. Výběr dodavatele, veřejné zakázky Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.2. Výběr dodavatele, veřejné zakázky V případě, že část aktivit nebude zabezpečena konečným uživatelem, ale bude realizována externími dodavateli na základě jedné nebo více smluv o dodávce zboží, služeb či stavebních prací, musí konečný uživatel při uzavírání takových smluv postupovat v souladu s národní legislativou, případně dalšími předpisy, které stanovují pravidla pro zadávání veřejných zakázek, přičemž toto platí i u veřejných zakázek zadávaných ve fázi přípravy mikroprojektu a projektové žádosti. Vždy je nutné dodržovat zásady transparentnosti, přiměřenosti, rovného zacházení, zákazu diskriminace, principu hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti 2

3.2.1. Aplikované předpisy a obecné zásady Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.2.1. Aplikované předpisy a obecné zásady V případě českých konečných uživatelů a u mikroprojektů typu A také v případě českých partnerů je povinnost při zadávání veřejných zakázek postupovat v souladu se: zákonem č. 134/2016 v případě zakázek vyhlášených od 1.10.2016 v případě veřejných zakázek, jejichž zadávání tento zákon neupravuje (zejména veřejné zakázky malého rozsahu), je konečný uživatel povinen postupovat v souladu s Metodickým pokynem pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014-2020. Tato metodika je ke stažení na stránkách www.strukturalni-fondy.cz a na www.euro-glacensis.cz 3

Hodnotící kritérium pro výběr nabídky: Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.2.2. Hodnotící kritéria Hodnotící kritérium pro výběr nabídky: ekonomická výhodnost (zadavatel stanoví vždy dílčí hodnotící kritéria tak, aby vyjadřovala vztah užitné hodnoty a ceny. Dílčí hodnotící kritéria se musí vztahovat k nabízenému plnění zakázky – např. nabídková cena, kvalita, funkční vlastnosti, záruční servis. Nesmí jimi být např. kvalifikační předpoklady, smluvní nebo platební podmínky). b) nejnižší nabídková cena 4

3.2.3. Posouzení veřejných zakázek Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.2.3. Posouzení veřejných zakázek Zadavatel vždy nese plnou zodpovědnost za to, že veřejná zakázka bude zadána správně a v souladu se zákony a zásadami. Na Správce Fondu posouzením veřejné zakázky nepřechází tato odpovědnost. Konečný uživatel je povinen předložit Správci Fondu ke kontrole dokumenty v elektronické podobě, a to mailem na adresu: fmp@euro-glacensis.cz. Dokumenty je nutné zasílat k posouzení vždy k těmto fázím zadávacího řízení: A – Kontrola před vyhlášením zadávacího řízení B – Kontrola před podpisem smlouvy s dodavatelem C – Kontrola po podpisu smlouvy s dodavatelem 5

3.2.3. Posouzení veřejných zakázek Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.2.3. Posouzení veřejných zakázek A - Kontrola před vyhlášením zadávacího řízení: Týká se všech zakázek, u kterých bude zadávací řízení vyhlášeno po podpisu smlouvy o financování mikroprojektu a jejichž předpokládaná hodnota činí 400.000 Kč bez DPH a vyšší, resp. 500.000 Kč a vyšší, pokud je zakázka zadávána Konečným uživatelem, který není veřejným nebo sektorovým zadavatelem (dotace na zakázku není vyšší než 50 %) Ke kontrole Správci Fondu se dokládá: zadávací dokumentace, případně výzva kalkulace předpokládané hodnoty veřejné zakázky včetně zdůvodnění Správce Fondu vydá k uvedeným dokumentů stanovisko zpravidla do 10 pracovních dní od jejich obdržení. Zadávací řízení je možné vyhlásit až po vydání tohoto stanoviska. 6

3.2.3. Posouzení veřejných zakázek Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.2.3. Posouzení veřejných zakázek B - Kontrola před podpisem smlouvy s dodavatelem: Informace o výběru vítězné nabídky musí být spolu s dokumenty souvisejícími se zadáním veřejné zakázky předložena ke kontrole Správci Fondu před podpisem smlouvy s dodavatelem, a to e-mailem na adresu fmp@euro-glacensis.cz Upozorňujeme, že v případě veřejných zakázek, u kterých je postup upraven přímo zákonem o VZ, zákon stanovuje lhůtu pro uzavření smlouvy. Zároveň lhůta pro provedení kontroly dokumentace Správcem činí zpravidla 10 pracovních dní, proto je nutné předložit dokumenty ke kontrole vždy co nejdříve. 7

3.2.3. Posouzení veřejných zakázek Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.2.3. Posouzení veřejných zakázek Pro účely posouzení správnosti postupu zadavatele při zadávání zakázky budou vyžadovány ke kontrole následující dokumenty: Text oznámení o zahájení zadávacího řízení (výzvy) včetně prokázání odeslání potencionálním dodavatelům k podání nabídky Vítězná nabídka podaná uchazečem (Protokol o otevírání obálek podepsaný všemi členy komise) Zpráva/protokol o posouzení a hodnocení podaných nabídek podepsaný členy hodnotící komise, doklad o jmenování členů komise, prohlášení o nepodjatosti podepsané všemi členy komise Rozhodnutí zadavatele o přidělení zakázky Návrh smlouvy s dodavatelem 8

3.2.3. Posouzení veřejných zakázek Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.2.3. Posouzení veřejných zakázek Pro účely posouzení správnosti postupu zadavatele při zadávání zakázky budou vyžadovány ke kontrole následující dokumenty: Nabídky, které byly v průběhu zadávacího řízení vyřazeny Písemná informace o způsobu řešení námitek (odvolání), pokud byly ze strany uchazečů podány V případě, že předložená dokumentace nebude pro kontrolu kompletní, je konečný uživatel povinen na žádost Správce Fondu požadované dokumenty dodatečně doložit. Konečný uživatel může uzavřít smlouvu s dodavatelem až poté, co obdrží písemné stanovisko Správce Fondu k průběhu zadávacího řízení. 9

3.2.3. Posouzení veřejných zakázek Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.2.3. Posouzení veřejných zakázek C - Kontrola po podpisu smlouvy s dodavatelem Po podpisu smlouvy s dodavatelem, nejpozději však k datu předložení soupisky dokladů, předloží konečný uživatel Správci Fondu k posouzení tyto dokumenty: a) uzavřená smlouva s vybraných dodavatelem (včetně případných dodatků) b) text oznámení o výsledku zadávacího řízení zaslaný všem uchazečům včetně prokázání jeho odeslání c) český konečný uživatel, který je právnickou osobou uvedenou v čl. 2 odst. 1 zákona č. 340/2015 Sb. (zákon o registru smluv) předloží datovou zprávu s potvrzením o uveřejnění uzavřené smlouvy s vybraným dodavatelem v registru smluv v souladu se zákonem č. 340/2015 Sb. (zákon o registru smluv) Správce si může vyžádat další dokumenty nezbytné pro provedení kontroly zadávacího řízení. 10

3.2.3. Posouzení veřejných zakázek Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.2.3. Posouzení veřejných zakázek C - Kontrola po podpisu smlouvy s dodavatelem Výše uvedené postupy se netýkají případů, kdy došlo k přímému nákupu bez zadávacího řízení. V tomto případě budou kontrolovány pouze účetní doklady se zakázkou související. Dále se tyto postupy netýkají zakázek, které jsou v mikroprojektu vykazovány částečně, a to pouze za podmínky, že součet plánovaných výdajů uplatňovaných v mikroprojektu nepřesáhne částku 400.000 Kč bez DPH. 11

3.2.3. Posouzení veřejných zakázek Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.2.3. Posouzení veřejných zakázek UPOZORNĚNÍ! Na základě zákona č. 340/2015 Sb. (zákon o registru smluv) vznikl tzv. registr smluv. Koneční uživatelé, kteří jsou právnickou osobou uvedenou v čl. 2 odst. 1 tohoto zákona, jsou povinni zveřejňovat v registru smluv soukromoprávní smlouvy, tj. i smlouvy uzavírané s dodavateli v případě, že hodnota předmětu smlouvy je vyšší než 50 000 Kč bez DPH. Dle zákona je povinnost smlouvy zveřejnit nejpozději do 30 dní od uzavření smlouvy. Smlouva, na kterou se vztahuje povinnost zveřejnění v registru smluv, nabývá v souladu s ustanovením § 6 tohoto zákona účinnosti nejdříve dnem jejího zveřejnění. Nebyla-li smlouva zveřejněna prostřednictvím registru smluv ani do 3 měsíců ode dne, kdy byla uzavřena, je podle § 7 tohoto zákona smlouva zrušena od počátku. V takovém případě budou jakékoliv výdaje vynaložené v souvislosti s takovou smlouvou považovány za nezpůsobilé. 12

3.2.4. Chyby v oblasti VZ Fond mikroprojektů 2014 - 2020 V případě porušení postupů v oblasti veřejných zakázek bude stanovena finanční oprava dle závažnosti daného porušení. Výše finanční opravy se vypočítává z částky, která byla poskytnuta v souvislosti s výběrovým řízením, u kterého se porušení pravidla vyskytlo. Součástí smlouvy o financování mikroprojektu je příloha „Tabulka odvodů za porušení pravidel Programu“, která stanoví právě seznam pochybení a výši finančních oprav za porušení při zadávání zakázek a také za porušení pravidel publicity. 13

3. 3. Publicita mikroprojektu www.cz-pl.eu, www.euro-glacensis.cz Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3. 3. Publicita mikroprojektu Všichni žadatelé a koneční uživatelé jsou povinni dostatečně propagovat zapojení evropských prostředků do realizace mikroprojektu. Pravidla pro propagaci projektů financovaných v rámci Programu se řídí Nařízením Evropského Parlamentu a Rady (EU) č. 1303/2013 (příloha XII, oddíl 2.2.) a Prováděcím nařízením Komise (EU) č. 821/2014 (čl. 4). Oba dokumenty jsou k dispozici na internetových stránkách Programu www.cz-pl.eu, www.euro-glacensis.cz Požadavky v oblasti propagace mikroprojektu jsou povinné i při realizaci takových projektových aktivit, které proběhnou ještě před samotným schválením mikroprojektu ze strany Euroregionálního řídícího výboru. 14

3. 3. Publicita mikroprojektu Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3. 3. Publicita mikroprojektu V případě, že má konečný uživatel vlastní internetovou stránku, zveřejní na ní stručný popis mikroprojektu úměrný míře podpory, včetně jeho cílů a výsledků a zdůrazní, že je daný mikroprojekt financován z prostředků EU. U mikroprojektů typu A jsou publicitní činnosti prováděny všemi jednotlivými partnery. Vedoucí partner však zajišťuje celkovou koordinaci publicity pro mikroprojekt na obou stranách hranice 15

3.3.1 Náležitosti publicity Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.3.1 Náležitosti publicity Veškerá informační a propagační opatření musí obsahovat kompletní znaky publicity pro Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v následující podobě: V případě malých propagačních předmětů může být použita zkrácená verze publicity, a to následujícím způsobem: Projekt je spolufinancován z prostředků EFRR prostřednictvím Euroregionu Glacensis 16

3.3.1 Náležitosti publicity Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.3.1 Náležitosti publicity Je třeba věnovat pozornost také barevnému provedení propagačních opatření. Použitá loga mají přesné barevné náležitosti. Je nutné brát také v potaz, zda-li budou výstupy tištěny barevně nebo černobíle. Předepsané barvy a grafické normy jsou uvedené v příloze č. II Prováděcího Nařízení (EU) č. 821/2014 nebo také na stránkách Programu www.cz-pl.eu, na stránkách Správce www.euro-glacensis.cz a v příloze č. 11 této Příručky (Pravidla užití logotypů). Upozornění! V případě propagačních předmětů musí být tyto předměty označeny vždy potiskem (nikoliv pouze samolepkou). 17

3.3.2. Způsob zajištění publicity Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.3.2. Způsob zajištění publicity Koneční uživatelé (u mikroprojektů typu A vedoucí partner i projektoví partneři) jsou povinni v závislosti na typu mikroprojektu realizovat propagační opatření. Povinností je po dobu realizace mikroprojektu umístit na dobře viditelném místě alespoň jeden plakát (minimálně velikosti A3), který musí obsahovat: -   informace o mikroprojektu - kompletní znaky publicity pro Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis Na všech výstupech vydaných v souvislosti s akcí (např. plakáty, pozvánky apod.), na všech dalších výstupech mikroprojektu, na propagačních materiálech, propagačních předmětech a vybavení pořízeném z mikroprojektu musí být uvedena požadovaná pravidla publicity. 18

3.3.3. Pravidla pro správné zajištění publicity Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.3.3. Pravidla pro správné zajištění publicity Výdaje na publicitu jsou způsobilé k financování z EFRR, pokud jsou zahrnuty v rozpočtu, který je součástí projektové žádosti. Povinnosti týkající se propagace mikroprojektu jsou zakotvené také ve Smlouvě o financování mikroprojektu a jsou pro všechny konečné uživatele závazné. Jejich neplnění, ani po výzvě, může vést k sankci v podobě nevyplacení části dotace, příp. navrácení již vyplacených prostředků 19

3.3.3. Pravidla pro správné zajištění publicity Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.3.3. Pravidla pro správné zajištění publicity Publicita se posuzuje z následujících hledisek: hlediska jednotlivých výstupů mikroprojektu (publikace, kulturní akce, pořízené zařízení, apod.) z hlediska jednotlivých prostředků (nosičů) publicity (plakáty, letáky, pozvánky apod.) z hlediska propagačních předmětů (psací potřeby, trička, tašky apod.) 20

3.3.4. Sankce za nedodržení pravidel publicity Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.3.4. Sankce za nedodržení pravidel publicity V případě nenaplnění propagačních opatření bude udělena sankce. Pro účely sankcí jsou porušení rozdělena do 3 kategorií: Publicita úplně chybí Publicita je nekompletní Publicita je nepředpisová Sankce v případě nedodržení publicity u konkrétního výstupu - prostředku publicity - propagačních předmětů se dělí dle závažnosti na 3 skupiny a ke každé této skupině je stanovena výše %, o které se bude daný výdaj, u kterého není publicita naplněna, krátit. 21

3.3.4. Sankce za nedodržení pravidel publicity Fond mikroprojektů 2014 - 2020 3.3.4. Sankce za nedodržení pravidel publicity V případě, že dojde k poškození některého z nástrojů publicity cizí osobou, je konečný uživatel povinen dát tento nástroj do původního stavu minimálně na dobu udržitelnosti mikroprojektu. Pro tyto případy doporučuje ŘO nástroje publicity pojistit standardním způsobem. 22

4.1. Kontroly mikroprojektu na místě Fond mikroprojektů 2014 - 2020 4.1. Kontroly mikroprojektu na místě Koneční uživatelé jsou ze strany příslušného Správce FMP o záměru ověřit mikroprojekt na místě předem informováni. Správce je oprávněn nad rámec výše popsaného ověřování na místě provést i jiný typ kontroly v souladu s národními předpisy. Předmětem ověřování na místě je ověření: zda uskutečněné či probíhající aktivity realizovaného mikroprojektu probíhají v souladu s legislativou EU, ČR / PR, s pravidly příslušného Programu a s podmínkami stanovenými Smlouvou o financování kontrola způsobilosti výdajů a jejich vykazování zda zboží a služby byly dodány v souladu s předmětem smlouvy a s parametry, které byly hodnoceny při výběru dodavatele naplňování indikátorů apod. 23

4.1. Kontroly mikroprojektu na místě Fond mikroprojektů 2014 - 2020 4.1. Kontroly mikroprojektu na místě Konečný uživatel je povinen s dostatečným časovým předstihem (nejpozději však 7 kalendářních dní předem) Správci FMP sdělit přesný termín, místo realizace a program aktivit v rámci mikroprojektu, a umožnit kontrolu na místě. Toto oznámení musí být zasláno Správci formou pozvánky prostřednictvím monitorovacího systému MS2014+ (přes depeši). Návod pro zasílání depeší/pozvánek Správci FMP je uveden v příloze č. 19 této Příručky (Návod MS2014+ pro konečné uživatele). Tato povinnost týkající se zasílání pozvánek na akce platí i pro mikroprojekty, které zahájily svoji realizaci ještě před rozhodnutím EŘV a před podpisem Smlouvy o financování. 24

4.4. Kontrola udržitelnosti mikroprojektu Fond mikroprojektů 2014 - 2020 4.4. Kontrola udržitelnosti mikroprojektu V případě, že se na mikroprojekt bude vztahovat podmínka udržitelnosti, je konečný uživatel (u mikroprojektů typu A – vedoucí partner) povinen po věcné a finanční stránce zajistit, aby účel dotace byl zachován po dobu pěti let od data proplacení finančních prostředků z EFRR konečnému uživateli (resp. vedoucímu partnerovi), a dále je povinen tuto skutečnost Správci Fondu dokládat prostřednictvím pravidelných ročních Zpráv o udržitelnosti přes monitorovací systém 2014+. Mikroprojekty, které budou zahrnuty do kontroly udržitelnosti, jsou rozděleny do následujících dvou kategorií: a) mikroprojekty obsahující investiční výstupy či vybavení b) mikroprojekty obsahující výstupy či vybavení dlouhodobého charakteru 25

4.4. Kontrola udržitelnosti mikroprojektu Fond mikroprojektů 2014 - 2020 4.4. Kontrola udržitelnosti mikroprojektu Kontrola udržitelnosti mikroprojektu je prováděna formou administrativní kontroly (předkládání ročních Zpráv o udržitelnosti mikroprojektu). U mikroprojektů, u kterých by měl Správce pochybnosti nebo nejasnosti o dodržování závazků týkajících se udržitelnosti, může Správce provést také kontrolu udržitelnosti na místě. Správce FMP ve své působnosti určí, kteří koneční uživatelé (resp. vedoucí partneři) budou spadat do kontroly udržitelnosti mikroprojektu. O stanovení podmínky udržitelnosti rozhodne Správce Fondu nejpozději při schválení Žádosti o platbu za mikroprojekt. V případě nedodržení podmínek udržitelnosti bude toto považováno za porušení povinností stanovených ve Smlouvě o financování mikroprojektu. 26

7. Archivace dokumentů Fond mikroprojektů 2014 - 2020 Správce FMP a konečný uživatel musí archivovat veškeré doklady související s účetními operacemi mikroprojektu v souladu s čl. 19 prováděcího nařízení do konce roku 2027, pokud není zvláštními předpisy stanoveno jinak. Kopie účetních dokladů týkajících se mikroprojektu musí být vedeny v samostatné složce a musí být řádně archivovány. 27

Děkujeme za pozornost Ilona Dusilová – projektová manažerka Jaroslava Papáčková – projektová manažerka Euroregion Pomezí Čech, Moravy a Kladska – Euroregion Glacensis Panská 1492, Rychnov nad Kněžnou www.euro-glacensis.cz