Povrch krychle a kvádru.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krychle Síť, povrch, objem
Advertisements

VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
Povrch kvádru a krychle
výpočet obvodu a obsahu
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Obsah (čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník)
Matematika Povrchy těles.
Pythagorova věta v prostoru
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
síť, objem, povrch opakování
1) Určete odchylku přímek AC a CC´
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
Obvod (trojúhelník, obdélník, čtverec)
Obsah obdélníku a čtverce, jednotky obsahu. Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
Toto těleso se nazývá… kužel trojúhelník jehlan
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
Obvody obrazců Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Rozdíl čtverců.
Geome trie Des. čísla Zlomky Matem.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vyvození a procvičení učiva žák vyvodí vzorec výpočtu povrchu kvádru; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr. Michaela Suchardová Autorem materiálu.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Krychle Síť, povrch, objem
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
Základní pojmy: Vlastnosti čtyřbokého hranolu: Čtyřboký hranol má dvě podstavy. Podstavy mají tvar čtyřúhelníku (čtverec, kosočtverec, obdélník, kosodélník,
Goniometrické funkce Využití goniometrických funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:TROJÚHELNÍK-PYTHAGOROVA.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
- Výpočet povrchu tělesa
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Objem a povrch kvádru a krychle
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Tělesa –čtyřboký hranol
Povrch krychle a kvádru.
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Střední příčky trojúhelníku 1) Co je střední příčka trojúhelníku? 2) Sestrojte střední příčky v ∆ ABC. 3) Určete délku stran trojúhelníku, znáte-li.
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Povrch krychle a kvádru VY_32_Inovace_18SOU-2
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_02
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B39M6_Krychle
Krychle těleso, které tvoří šest shodných čtverců.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_01
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka krychle a kvádru
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
Povrch krychle.
Transkript prezentace:

Povrch krychle a kvádru

KRYCHLE a a a

SÍŤ KRYCHLE 6 stěn Každá stěna má tvar ČTVERCE a a a

= je součet obsahů všech stěn krychle Povrch značíme písmenem S POVRCH KRYCHLE = je součet obsahů všech stěn krychle Povrch značíme písmenem S Stěna krychle Povrch krychle Obsah čtverce S= 6 . a . a S = a.a čtverec

příklad Př. Vypočítej povrch krychle, jejíž strana má délku 3 cm. Udělej i náčrt a=3cm S=? (cm 2) S = 6 . a . a S = 6 . 3 . 3 S = 54 cm 2 a=3cm a=3cm a=3cm Povrch krychle je 54 cm2

KVÁDR c b a

SÍŤ KVÁDRU 6 stěn a b c c b a OBDELNÍKU NEBO ČTVERCE Každá stěna má tvar b c c b a

= je součet obsahů všech stěn kvádru Povrch značíme písmenem S POVRCH KVÁDRU = je součet obsahů všech stěn kvádru Povrch značíme písmenem S Kvádr má 3 druhy stěn, které můžou mít různé tvary a velikosti c c b a b a

= je součet obsahů všech stěn kvádru Vzorec pro povrch kvádru = je součet obsahů všech stěn kvádru c c b a b a S = a . b S = b . c S = a . c S = 2. ( a.b + b.c + a.c)

příklad Př. Vypočítej povrch kvádru, jehož strany mají délky a=3 cm, b=2cm, c=4cm. Udělej i náčrt S = 2. (a.b + b.c + a.c) a=3cm b=2cm c=4cm S=? (cm 2) S = 2. (3.2 + 2.4 + 3.4 ) S = 2. (6 + 8 + 12) S = 2. 26 c S = 52 cm 2 b a Povrch krychle je 52 cm2

KONEC