Výuka magisterské psychologie dnes (včera, zítra)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
Advertisements

Filozofická fakulta Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem Vítejte na zápise do 1. ročníku na FF UJEP!
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
FORENZNÍ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Praktické využití psů v zoorehabilitaci... se jmenuje předmět, který vznikl díky grantu z fondu OPPA a zdárně byl uveden do řádného studijního harmonogramu.
PSYCHOLOGICKÉ DISCIPLÍNY Mgr. Jiřina Boušková. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.03.
Problematika výchovy Formy, metody výchovy a výchovné utváření jednotlivých aspektů osobnosti Prezentace , KPG/RPEPS, Bc. Daniel Kantor.
Úvod do speciální pedagogiky Mgr. Dana Brožová.  katedra SP, Poříčí 9 (1. patro, dveře č.104)  konzultační hodiny: úterý 14,30 – 15,30 hodin čtvrtek8.
„Propojení teoretické a praktické přípravy budoucích pedagogických pracovníků na UP“ KULATÝ STŮL K PEDAGOGICKÝM PRAXÍM Přírodovědecká fakulta.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Změny v požadavku na proces edukace vojenských profesionálů Radomír Saliger,Vratislav Pokorný Katedra řízení lidských zdrojů Fakulta ekonomiky a managementu.
Základy veřejné politiky Kombinované studium Website kursu: Garant kursu a přednášející:
FULBRIGHTOVA STIPENDIA
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Gymnázium Brno-Řečkovice, Terezy Novákové 2
Standardy funkčního programu prevence a kontroly infekcí
Pedagogická psychologie
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
Plánování ve školní tělesné výchově
Biologie - pokyny ke zkoušce
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
Pedagogická diagnostika
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Lidská práva VY_32_INOVACE_3-50 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
JUDr. Věra Honusková, Ph. D., KMP, PPP
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
Pedagogická psychologie
Diagnostika Zimní semestr 2015/2016.
Regionalistika – osnova předmětu
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Andragogika Vzdělávání.
Mgr. et Mgr. Michal Tuláček 9. října 2017
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Digitální učební materiál
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Společné informace o studiu
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
Gymnázium Brno-Řečkovice, Terezy Novákové 2
Evaluce pedagogického výkonu 2016/17
Úvod do politologie (PS) Vyučuje: PhDr. Roman Míčka, Th.D., Ph.D.
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Jak absolvovat kurz?
VETERINÁRNÍ A FARMACEUTICKÁ UNIVERZITA BRNO
Realizace akreditovaného Kurzu vysokoškolské pedagogiky
11. Program podpory zdraví v mateřské škole (Havlínová):
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Analýza komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností v systému běžných základních škol Mgr. Veronika Girglová.
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
Ústav znalectví a oceňování
Institucionální změny v přípravě učitelů na vysokých školách
Konference AMSE 99 Jerusalém
Gymnázium Na Vítězné pláni, Praha 4
Celoživotní vzdělávání učitelů
Výuka sociálního lékařství a veřejného zdravotnictví na LF MU
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Bakalářské studium archivnictví samostatný obor maior minor
Struktura pedagogiky.
na zápise do 1. ročníku na FF UJEP!
Transkript prezentace:

Výuka magisterské psychologie dnes (včera, zítra) Mojmír Svoboda, Zdenka Stránská Psychologický ústav FF MU Brno Psychologické dny Olomouc 2008

Vývoj výuky psychologie v Československu 1926 Založen Psychologický ústav FF MU v Brně Prof. Mihailo Rostohar, Doc. Ferdinand Kratina Prof. Vilém Chmelař, doc. Lidmila Koláříková 1948 tzv. „reformované studium na vysokých školách 1948 – 1953 8 semestrů od 1953 10 semestrů

1968 1989 1993/4 v polovině studia zavedena tzv. Další změny 1968 v polovině studia zavedena tzv. „první státnice“ nyní „Souborná zkouška“ 1989 tzv. „postupová zkouška“ po prvním ročníku (zrušena v souvislosti se zavedením kreditního studia) 1993/4 Kontrolní body: Souborná zkouška (po 6 semestrech) Státní závěrečná zkouška kreditní systém studia

Ilustrativní srovnání 1948/49 2 interní učitelé 5 odborných disciplin 1972/73 38 int. a ext. učitelů 69 disciplin 2007/08 49 int. a ext. učitelů 135 disciplin (50 A 85 B)

Počet hodin za celou dobu studia (60 let) 1948/49 1014 hodin 1972/73 2184 hodin 2007/08 1949 hodin

Kvantitativní struktura studia 2007/08

Počty zájemců o studium psychologie

Počty studentů magisterského studia 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 prezenční forma 311 346 366 389 422 453 487 kombinovaná forma 31 33 62 51 57 84 79

Standardy psychologického vzdělání vzdělání na metodologické úrovni vzdělání na úrovni praktických dovedností „ Matarazzo (1987): „ There is only one psychology, no specialities, but many applications.

Hierarchická organizace programu psychologických studií Úroveň A svazky psychologie s jinými vědeckými disciplínami humanisticko-sociální (filosofie, etika, sociologie, ekonomie, demografie, politologie) přírodovědno-medicínské (genetika, fysiologie, antropologie, psychiatrie, neurologie) metodologické základy psychologie metodologické základy výzkumného procesu, statistiky, logiky základy psychologické diagnózy, psychometrie, diagnostických metod

Hierarchická organizace programu psychologických studií Úroveň B Tvoří je teorie psychologie (v aspektu historickém a dynamickém) historie psychologie základní psychologické teorie (osobnost, motivace, emoce, poznávací procesy, atd.) model rozvoje a změny

Hierarchická organizace programu psychologických studií Úroveň C sociální psychologie psychologie v oblasti normality (ps. práce, politická ps., ps. rodiny, ps. náboženství, ps. mezikulturální, ps. výchovy atd.) teorie popisující a objasňující poruchy lidského chování, ochrany zdraví a optimalizace podmínek nezbytných k rozvoji zdraví - klin. psychologie, psychoprofylaxe, ps. zdraví discipliny směřující ke korekci defektního jednání ( neuropsychologie, psychosomatika, ps. rehabilitace, ps. školních poruch apod.)

Právo samostatně vykonávat psychologickou profesi magisterský diplom v psychologii dvouletá praxe, vykonávaná pod supervizí (psychologa - specialisty ) předepsané právní vědomosti a etická kritéria licence psychologa, případně zapsání do seznamu členů komory ( ? )

Děkuji Vám za pozornost