phdr. Hana pazlarová, ph.d.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Mgr. Břetislav Košťál, DiS. ambasador projektu "Na vlastní kůži" Deinstitucionalizace a reforma péče o duševní zdraví v ČR Konference Na vlastní kůži 19.4.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Důležitost propojování sociální a zdravotní péče pro duševně nemocné- jak by měl vypadat úspěšný systém začleňování osob s psychiatrickou diagnózou MUDr.Lenka.
Spolupráce podniků s vysokými školami. Kolaboratorní výzkum Účinná spolupráce Smlouva o využití podpory Smluvní výzkum Úvod ČVUT – odbor rozvoje2.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Centra denních služeb. poskytují ambulantní služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
PHDR. HANA PAZLAROVÁ, PH.D Metody sociální práce 3.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Supervize v primární prevenci Mgr. Pavel Dosoudil PhDr. Lucie Myšková PhD.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
Chráněné bydlení. pobytová služba poskytovaná osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu zdravotního postižení nebo chronického onemocnění, včetně.
Dobrovolnické centrum 1. Základní údaje Dobrovolnické centrum Oblastní nemocnice Příbram, a.s., vzniklo 1. prosince V centru máme v průměru kolem.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: Drogové závislosti - násilníci a oběti Bc
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Techniky práce s mentálně postiženými
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Základní informace o poskytovateli
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
Didaktika sportovních činností
Terapeutické komunity
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
PhDr.hana pazlarová, ph.d
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Jak nám roste krokus vnímání.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
Pedagogika školního sportu
Lidská společnost a je obnovovaná sexuální reprodukcí
Životní cyklus.
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Synergie manažerského týmu
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
PhDr.hana pazlarová, ph.d
OSOBNOST.
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Phdr. hana pazlarová ph.d.
Výchova v rodině k zodpovědnému rodičovství
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Strategické řízení a plánování
Vzdělávací kurzy Rodinného Integračního Centra zaměřené na problematiku poruch autistického spektra
Život bez střeva , Praha.
Phdr. hana pazlarová ph.d.
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Transkript prezentace:

phdr. Hana pazlarová, ph.d. Metody sociální práce 5 phdr. Hana pazlarová, ph.d.

Opakování Proč je dobré individuálně plánovat práci s klientem? Jmenujte některé principy individuáního plánování Co je případová konference? Pro jaké cílové skupiny se dá např. využít?

Co nás čeká? Práce se skupinou

Člověk – tvor skupinový Potřeba kontaktu s druhými je zásadní a trvá celý život, je součástí lidské existence Většinou člověk patří do více skupin = spletitost vztahů Skupina utváří naše sebepojetí, učí mnoha dovednostem

Co se učíme ve skupině?

Sociální pracovník v práci se skupinou Facilitace skupin – podpůrných, edukativních, rekreačních, multidisciplinárních týmů, případovách konferencí atd.

Skupinová SP je metoda, která prostřednictvím záměrné skupinové zkušenosti pomáhá jednotlivcům i skupinám naplňovat jejich potřeby a řešit problémy individuální i skupinové

ekomapa

Přínos práce se skupinou Síla skupiny – vzájemná motivace a energie Možnost poskytnout a přijmout pomoc – čerpání společných zdrojů /sdílená zkušenost Prostor pro srovnání – kapacita unést „velké emoce“ Naděje a optimismus - podpora

Modely skupinové práce Model sociální cílů – nejužívanější Členové skupiny rostou prostřednictvím účasti na společné činnosti. Skupina věnuje pozornost individuálním těžkostem SMART cíle Specifické (Specific) Měřitelné (Measurable) Dosažitelné (Achievable) Relevantní (Relevant) Termínované (Timely)

Reciproční model – pracovník jako mediátor mezi jednotlivcem a skupinou Léčebný model – preventivní a rehabilitační přístup

Skupinová dynamika Souhrn dění ve skupině – vztahy a interakce, činnost skupiny, vnější vlivy, cíle, normy, vůdcovství, koheze atd Znalost skupinové dynamiky je nezbytná při práci se skupinou, ovlivňuje průběh i výsledky práce

Skupinové činnosti Udržující – slouží k udržení skupiny – vyjadřování zájmu, vzájemná péče a podpora, humor Cílové – slouží k dosažení cílů, spolupráci, určení priorit, postupů atd. Hraniční – udržování vztahů skupiny a jejích členů s okolím

Skupinové činnosti Rodina Školní třída Fotbalový oddíl Náboženská skupina Politická strana

Vývoj skupiny Různá pojetí Počáteční stádium Seznámení se, pojmenování cíle, vytváření vztahů Období konfliktů Vyjasnění priorit, významu a vztahů Zaměření na cíle Nejefektivnější období k dosažení cíle Ukončení skupiny Cíle jsou dosaženy/už nejsou aktuální, vyhodnocení činnosti

Typologie léčebných a úkolových skupin Založena na primárních cílech Léčebné skupiny Podpůrné skupiny – vzájemná podpora členů skupiny ve zvládnutí obtížné situace (pacienti po léčbě, rodiče-samoživitelé…) Skupiny růstu – směřují k rozvíjení členů často v socio-emocionální rovině, sebezdokonalení (skupiny manželských párů posilujících vztah, gay-pride skupiny)

Terapeutické skupiny – pomáhají měnit chování, řešit osobní problémy pod vedením profesionálů (oběti domácího násilí, osoby s poruchou příjmu potravy atd.) Socializační skupiny – rozvoj či nácvik sociálních dovedností, podpora začlenění (veteráni, osoby s duševním onemocněním) Rekreační skupiny – smysluplná volnočasová aktivita (skaut, sport, kluby..)

Úkolové skupiny – skupiny sestavení za účelem dosažení konkrétního cíle, řada různých forem