Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_10_PL Státní moc Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1115 Anotace: Prezentace pro 7. ročník. K procvičení probrané látky: Státní moc. Jednotlivé listy vypracujeme společně pomocí interaktivní tabule. K jednotlivým otázkám je přidáno řešení.
PRACOVNÍ LISTY Státní moc
Správně spoj Moc zákonodárná Moc výkonná Moc soudní soudce prezident senát vláda Poslanecká sněmovna soudy
K moci soudní se nevztahuje? Okresní soud, prezident, talár, nezávislé soudy, ohnivý soud, poslanec, nejvyšší soud, Ústavní soud, vláda, občan, právník, státní zástupce Prezident, ohnivý soud, poslanec, vláda, občan
Který údaj je pravdivý? Senát je tvořen poslanci, má 100 členů. Senát je tvořen 81 senátory, volíme je na čtyři roky, volíme konkrétního zástupce. Senát je tvořen 81 senátory, volíme je na šest let , volíme konkrétního zástupce. Senát je tvořen 81 senátory, volíme je na 6 let, volíme příslušnou stranu.
Co patří k Poslanecké sněmovně? 200 poslanců Starší 40 let Na 5 let ministři Na 4 roky Volíme stranu Starší 21 let Jmenujeme soudce
Která tvrzení jsou pravdivá? Moc výkonnou má v ČR prezident a vláda. Soudce volí lidé. K volbám můžeme jít již od narození. Parlament je tvořen poslaneckou sněmovnou a senátem. Prezident má v ČR poslední a hlavní slovo.
V přesmyčkách najdi ministerstva FINANCÍ ŠKOLSTVÍ DOPRAVY ZAHRANIČÍ VNITRA ZDRAVOTNICTVÍ VOTNICTVÍZDRA HRANIZAČÍ NIVTRA PRAVDOY LSTVÍŠKO CÍNANFI
Použitá literatura a odkazy: Není-li uvedeno jinak je materiál dílem autorky podle učebních osnov odpovídajících ŠVP vyučovaných podle učebnic: LUNEROVÁ, J., ŠTĚRBA, R., SVOBODOVÁ, M. Výchova k Občanství pro 7. ročník. 1st ed. Brno: Nová škola, 2010. ISBN 978-80-7289-117-7. Anotace k pracovním listům vytvořených v MS Word, nebo MS PowerPoint: Všechny pracovní listy slouží žákům a vyučujícímu k rychlému zopakování probraného učiva. Pracovní listy lze použít dvěma způsoby. První je tištěná podoba rozdaná žákům, kdy žáci samostatně vyřeší úlohy a poté je společně zkontrolují. Následně si je uloží, tak aby je mohli využít k procvičování na pozdější ověřování znalostí. Druhá možnost je společná práce na interaktivní tabuli. Čas vymezený na práci s pracovním listem je 10 – 20 minut i s kontrolou. Některé pracovní listy nebo jejich části lze použít například jako test. Citováno dne 5.12.2011