Kompletace práce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kompletace práce.
Advertisements

Titulek Tvorba titulků a mezititulků. Význam titulků Podstatný prvek struktury textu – slouží k orientaci Utváří první dojem z textu Obsahuje klíčová.
Kompletace práce.
Školení MS Word 2007 pro začátečníky RNDr. Milan Zmátlo MěÚ Třebíč, říjen 2011 Vzdělávání v eGON centru Třebíč Tento.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
Praktická maturitní práce STRUČNÉ POKYNY PRO PSANÍ PMZ.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
RŮZNOST KANCELÁŘSKÝCH BALÍKŮ je řada za sebou následujících snímků (slidů) předváděných na PREZENTACE monitoru počítače plátně prostřednictvím dataprojektoru.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Formální a obsahové požadavky na referát z odborných p ř edm ě t ů Referát Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
Grafy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Autor práce: Denisa Vydrová Vedoucí práce: Ing. Petra Solarová, Ph.D. Oponent práce: Ing. František Martíšek České Budějovice, červen 2016.
Databáze © Mgr. Petr Loskot
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Členění dokumentu Členění dokumentu na menší části Usnadňuje orientaci
HTML a CSS Rostislav Miarka.
Citace a bibliografické odkazy
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Doporučený vzor individuální prezentace
Návod na tvorbu prezentace diplomové / bakalářské práce
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Kvalitativní výzkum Vybrané otázky: Proč kvalitativní výzkum?
Dějiny právního myšlení Přednáška I
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
VY_32_INOVACE_2C_19_ZIVOTOPIS Životopis dubna 2012
Úvod do tvorby srozumitelného textu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Pravidla pro vytváření výkresové dokumentace sestav
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Název: Word pokračování DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_04
Poměr v základním tvaru.
Formální úprava rešerše
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_21-18
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Obecné výklady o důkazech
Významné normy Bibliografické citace - obsah, forma, struktura ČSN ISO 690 Úprava písemností psaných strojem nebo zpracovávaných textovými editory ČSN.
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Informatická školení F1 Office Pro Plus
Bibliografické odkazy a citace změny oproti starší verzi normy ISO ČSN 690 Mgr. Zdeňka Firstová Univerzitní knihovna ZČU v Plzni
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Části obchodního dopisu, osnova
Kompletace práce.
KDO SE NA TEBE DÍVÁ? HOSPODÁŘSKÁ ZVÍŘATA.
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Poměr v základním tvaru.
ROČNÍKOVÁ PRÁCE pokyny ke zpracování
BROUČCI A POČÍTADLO Pro skřítka Ticháčka.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
PSANÍ ÚŘEDNÍHO DOPISU KROK ZA KROKEM
Bibliografické citace
Odkrývání obrázků – poznej místa
Transkript prezentace:

Kompletace práce

Položky diplomové práce Povinné položky ročníkové práce jsou uvedeny tučně: Přední strana desek (nezapočítává se do číslování stran) Titulní strana (započítává se do číslování stran) Prohlášení o samostatném zpracování práce Musí obsahovat datum a vlastnoruční podpis Poděkování Obsah Zde jsou názvy všech částí práce vyšší než je odstavec, tj. kapitoly, podkapitoly. Údaje o číslech stran musí souhlasit s umístěním příslušného nadpisu v textu. Číslují se pouze organické části práce (pro lepší rozlišení). Úvod a závěr, případně další části se nečíslují. Úvod Text práce rozčleněný na kapitoly (a podkapitoly) Každá kapitola má svůj název a číslo a začíná na nové stránce. Závěr

Položky diplomové práce Anotace je souhrnem základních informací o práci. Slouží k orientaci o problematice a jejím pojetí v práci. U vědeckých prací se považuje za standard. Má obsahovat: příjmení a jméno autora, název instituce - kde práce vznikla, název práce, jméno vedoucího práce, počet stran, počet příloh, počet titulů použité literatury a pramenů, klíčová slova, krátkou charakteristiku práce Resumé cizojazyčné shrnutí základních informací o práci na jedné až čtyřech stranách. Vyjadřuje obsah, zaměření, cíl, pojetí tématu, motivace autora k dílu a hlavní přínos z hlediska dosažených výsledků, nových přístupů k problematice a využitelnost v praxi. Seznam literatury Každý seznam začíná na nové stránce. Zápis se provádí podle platných norem a položky se řadí podle abecedy. Seznam zkratek Seznam obrázků, grafů, schémat, tabulek (pokud byly zařazeny do textu) Seznam příloh (pokud práce obsahuje více příloh) Přílohy (ukázkové dotazníky, přepisy rozhovorů)

Obsah Úvod…………………………………………………………………… 1 Základní východiska………………………………………………….. 1.1 Cíle……………………………………………………………………….. 1.2 Vymezení pojmu kněz……………………………………………………. 1.3 Základní kontext kněžského povolání……………………………………. 2 Výzkumné podloží…………………………………………………… 2.1 Klasifikace zdrojů………………………………………………………… 2.2 Použité metody…………………………………………………………… 3 Historicko-sociologický exkurz……………………………………… 4 Co nám o současném kněžství sdělují statistická data……………… 5 Katolické kněžství v ohnisku pokoncilní reflexe……………………  6 Autentické hlasy……………………………………………………… 6.1 Zaměření a průběh výzkumu……………………………………………. 6.2.1 Celková charakteristika respondentů………………………………… 6.2.2 Základní charakteristiky jednotlivých respondentů…………………… 6.2.3 Poznámky k technickému a formálnímu zajištění rozhovorů…………. 6.3 Analýza výpovědí s ohledem na určující roviny…………………………  Závěr……………………………………………………………………. Resumé…………………………………………………………………….. Seznam literatury…………………………………………………………. Rejstřík pojmů………………………………………………………….. Přílohy

Význam nadpisů Podstatný prvek struktury textu – slouží k orientaci Utváří první dojem z textu Obsahuje klíčová slova textu

Kriteria vytváření nadpisů Výstižně vyjadřuje téma – poselství, které přináší novou informaci specifický pohled Je srozumitelný - nesmí obsahovat zkratky, je bez závorek, vsuvek, vysvětlivek Upoutává pozornost - je stručný (ne delší než 1 řádek oživující Vede nás v psaní - určuje hlavní směr textu, mezititulek vymezuje dílčí téma

Číslování nadpisů Název práce: Možnosti využití lidové písně ve výchově Kapitoly a podkapitoly: 1 Tvořivé přístupy ve výchově 1.1 Lidová píseň v pohybové výchově 1.2 Lidová píseň v dramatické výchově 1.2.1 Proces generalizace námětu 1.2.2 Náměty k improvizaci 2 Píseň jako terapie Tečky se dělají pouze mezi čísly, ne za čísly. Jestliže je nadpis graficky oddělen (tučným písmem, odsazením, následujícím volným řádkem), tečka se za ním nepíše.

Typy nadpisů Titulky s tématickou informací - o tom, co bude následovat Nové metody práce na linkách důvěry Etické problémy práce s nemocnými Nové otázky sociálního poradenství Titulky s rématickou informací - sdělení týkající se klíčového zjištění Česká společnost stárne Sociální síť má trhliny

Typy nadpisů Zpřesňující titulky – pomlčky, dvojtečky obecná či poetická charakteristika tématu – konkretizace Linky důvěry: historie a současnost Podivný ráj – současná čínská fotografie S formulační podvojností titulek získá více dynamiky když to samé vyjádříme dvěma způsoby (s typickým aneb) Bez klobouku bos aneb profil krizového pracovníka nebo podobným způsobem vyjádříme dva aspekty téhož Dny výčitek, dny vděčnosti

Typy nadpisů Titul a podtitul podtitul zužuje problematiku titulu vytvářejí vzájemný kontrast poetického a věcného vyjádření Bez klobouku bos Srdce pod klerikou Profil krizového pracovníka Identita osobnosti kněze v Čech. Syndrom vyhoření Jak vnášet kreativitu do pracovních postupů S citací stručný citát protagonisty textu (zjednodušit, zachovat smysl) v titulku je citace bez uvozovek, někdy se předsadí jméno Milan Machovec: Musíme žít s otázkami

Typy nadpisů Ve formě otázky či zvolání dodá dynamiku Muž je hlavou ženy? Poslední šance pro menšiny? Šamani stále aktuální! Obsahující hru se slovy, parafrázi, paradox Je pravda, že pravda osvobozuje Mýty o významu mýtů Pomáhat mnoho znamená pomoci málo

Citace Slouží k přejímání poznatků a názorů jiných autorů. Přímé citace – uvádíme v uvozovkách a s odkazem. Nepřímé citace, parafráze, výčty, grafy – uvádíme odkaz. Pod čarou uvedeme k citaci příjmení patřičného autora a pokud nečerpáme z více děl téhož autora, stačí uvést stranu, na které lze citaci, myšlenku či názor nalézt. Citace v textu číslujeme průběžně prostřednictvím ikony: Vložit – Poznámku pod čarou

Resumé Stručná a hutná informace o práci cizím jazyce. Je třeba stručně formulovat: Co bylo cílem sepsání práce a komu je práce určena Co je hlavním problémem, který práce řeší. Z jakého hlediska, jakým přístupem je řešen hlavní problém. Jaké metody k řešení problému byly použity. Jakých výsledků bylo dosaženo, k jakým závěrům se v práci dospělo. Co tyto závěry znamenají (pro praxi), jaké nové otázky otevírají. Kritéria pro hodnocení shrnutí: Srozumitelnost a logická stavba Stručnost, která vystihuje, co je v práci nové Ucelenost zahrnující všechno podstatné Kultivovanost projevu

Seznam literatury Literatura musí být uváděna podle platné normy pro bibliografické citace. Pořadí: PŘÍJMENÍ, jméno autora. Název díla ( : Podnázev). (Překladatel.) Vydání. Místo vydání : Nakladatel, rok vydání. ISBN. Údaje se oddělují zpravidla tečkou. Středníkem se oddělují jména u knih s více autory. Dvojtečkou s mezerami z obou stran se odděluje název díla a podnázev, místo vydání a nakladatel. Příjmení autora se píše velkým písmem, název díla kurzívou. Není-li uveden autor, začíná bibliografický údaj názvem díla, případně – Kolektiv autorů. Pokud je u díla více autorů, uvádějí se tři a za poslední jméno se napíše aj. Akademické tituly se u autorů neuvádějí. Položky v soupisu se řadí abecedně, není-li oprávněný důvod řadit je jinak.

Grafická úprava Číslování stran průběžně, zpravidla u pravého okraje, nahoře nebo dole. Číslo stránky se neuvádí na titulní straně, na listu s prohlášením, na listu s poděkováním. Nemusí se uvádět na stránce s celostránkovým obrázkem, grafem nebo tabulkou. Všechny tyto stránky se však do číslování započítávají. Řádkování textu se volí tak, aby na stránku připadlo 30 řádek. Konce řádků neobsahují jednohláskové předložky a spojky, pomlčky, jednopísmenné názvy veličin, číslice a jí označovaný předmět, části číselných údajů a zkratek tvořící jeden celek, tituly a označení osob Konce stránek neobsahují samotný první řádek odstavce nadpis.

Před odevzdáním práce Zkontroluji: Grafickou úpravu práce – okraje, písmo, řádkování atd. musí odpovídat požadavkům na odbornou práci. Správnost členění práce – správné řazení jednotlivých částí práce od obsahu až po seznam literatury a přílohy. Správnost členění na kapitoly a odstavce. (kapitoly – pojednávají uceleně o jednom hledisku, mají nadpisy, logicky navazují na sebe, odstavce – rozvíjí jednu myšlenku, jejich pořadí je logickým sledem myšlenek) Jazykovou správnost práce. Povinností studenta je zajistit, aby se opravily všechny chyby. Nejprve se zaměřujeme na banální chyby – překlepy, nadbytečné nebo chybějící mezery za slovy a interpunkčními znaménky, gramatické a tvaroslovné chyby. Následně se zaměříme na chyby ve stavbě vět (slovosled, vztahy mezi větami, interpunkce). Jestliže si není sám jist, má text svěřit zkušenému korektorovi. S pravopisnými či věcnými chybami nelze práci přijmout. Správnost a úplnost v uvádění citací – u přejatých citací, parafrází a citací musí být vždy správným způsobem uveden zdroj, plagiátorství (přejímání bez uvedení zdroje) je považováno za podvod. Vnitřní jednotu práce - vše, co je obsahem práce se skutečně vztahuje k jejímu cíli. V práci se postupuje s interakčním zřetelem, u každé části je uvedeno, jak se vztahuje k cíli. Důsledné používání správné a jednotné terminologie - odborné termíny musí být přesně vymezeny

Nejčastější chyby Chybí titulní list a název práce Chybí úvody jednotlivých kapitol Chybí členění na odstavce a jednotlivé části Chybí citace a jsou špatně označovány Práce má nedostatečný závěr Gramatické chyby Chybí mezery za tečkami a čárkami Dlouhá, málo srozumitelná souvětí s chybnými tvary slov Nepřesné, frázovité vyjadřování Doporučení Text si neustále zálohovat Číst po sobě vytištěný text Práci dát přečíst někomu dalšímu