Program konference 9:30/ P31 Představení výsledků projektu CATCH-EyoU: Constructing Active Citizenship with European Youth 11:40/ P31 Diskuzní panel.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Markéta Kadlecová: Evropské sítě NNO Evropské sítě NNO Zapojení českých sítí do nich Markéta Kadlecová Síťování nejen genderových NNO 24. ledna 2008.
Advertisements

ECVET v Programu celoživotního učení
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n.
Projekt: „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Sociologie Sociologie je společenská věda, která zkoumá sociální život jednotlivců, skupin a společnosti.
AKVŠ – profesionalita – spolupráce Marta Machytková předsedkyně VV.
Pedagogické kompetence 6. října 2014 Caroline Kearney vedoucí manažerka projektů & analytička vzdělávání.
Mládež v akci Neformální volnočasové vzdělávání pro všechny mladé lidi.
Školní poradenské pracoviště
Jako příklad uznávání neformálního vzdělávání Ing. Petra Nakládalová, ČNA Mládež YOUTHPASS.
MEZINÁRODNÍ SROVNÁVACÍ STUDIE Produkt RP Podpora Romů v Praze.
Evropská strategie zaměstnanosti a víceúrovňové vládnutí – sen nebo skutečnost? Milena Jabůrková, Ondřej Mátl a Gabriela Nováková Zpráva zpracována pro.
YOUTHPASS (Pas mládeže) Akce 2 – Evropská dobrovolná služba (pro Vysílající a Hostitelské organizace)
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
YOUTHPASS Akce 1.1 – Výměny mládeže (organizátorům)
OMC Pracovní skupina pro součinnost ve vzdělávání, zejména uměleckém.
Co je program Mládež v akci?. Komunitární program Evropské unie na podporu NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ.
Národní tématická síť E Rovné příležitosti žen a mužů TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM EU A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
PAS MLÁDEŽE Akce 1.1 – Výměny mládeže (organizátorům)
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Úvod do učiva občanské výchovy
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
SOCIÁLNÍ KAPITÁL JAKO FAKTOR OVLIVŇUJÍCÍ REGIONÁLNÍ DISPARITY A REGIONÁLNÍ ROZVOJ Projekt MMR ČR WD
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Program Culture Program Culture Viktor Debnár Liberec, 9. ledna 2008.
Průřezová témata.
Připravil: Sebastian Schupke předseda StRGK 2011/2012.
Společné povinné vzdělávání: utopie nebo nezbytnost? Jana Straková Sociologický ústav AV ČR.
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Sociologie 13 Sociologie politiky. politika správa veřejných záležitostí – Záležitosti týkající se velké části občanů, nebo všech (oproti soukromým záležitostem)
MASARYKOVA UNIVERZITA FAKULTA SOCIÁLNÍCH STUDIÍ KATEDRA PSYCHOLOGIE
Plán aktivního stárnutí ve městě Brně součást projektu „Rozvojové dokumenty Strategie pro Brno“ Rodina spojuje generace Projekt Brno-Zdravé.
KARIÉRNÍ SYSTÉM A PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PEDAGOGŮ Mgr. Václav Víška, Ph.D.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
ROLE ÚJOP UK VE VZDĚLÁVÁNÍ ZAHRANIČNÍCH VYUČUJÍCÍCH ČEŠTINY Dana Hůlková Nývltová ÚJOP UK.
OBČANSKÁ NAUKA ZÁKLADY SPOLEČENSKÝCH VĚD. Základní informace předmět se vyučuje na nižším i vyšším gymnáziu na vyšším gymnáziu možnost volby semináře.
Katedra sociální pedagogiky na Pedagogické fakultě MU Projekty zaměřené na zvyšování životních a profesních perspektiv sociálně znevýhodněných skupin.
Co je program Mládež v akci? Největší evropský grantový program na podporu NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ.
Co je EUROGYM 2016? celoevropská sportovně – společenská akce s téměř dvacetiletou tradicí, desátý ročník proběhne od 18. do 24. července 2016 v Českých.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
THE GRASSROOTS WOMEN´S INTERNATIONAL ACADEMY SÍŤ MATEŘSKÝCH CENTER o.s. Pečeť kvality Rut Kolínská
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Občanské vzdělávání Mgr. Ondřej Matějka. Metodický výklad k výzvě Hodně aktivit – jeden princip Občanské vzdělávání má podpořit občany ve schopnosti vystoupit.
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě 3. září 2015, Opava.
Možnosti mezinárodní spolupráce v mateřských školách Národní konference Erasmus+/eTwinning 13. – , Zámek Štiřín.
ROZVOJ OS A TŘETÍHO SEKTORU V ČESKÝCH ZEMÍCH Přednáška OS, ZS 2011/12, KAP FF ZČU Lenka Strnadová.
Prezentace k výzkumu cílové skupiny Další osoby ohrožené sociálním vyloučením pro přípravu 5. komunitního plánu Autorský tým Centrum praktických a evaluačních.
Bohemia EU Planners, s.r.o. PhDr. Vendulka Raymová
Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny Fakulta sociálních studií
Občanské vzdělávání září 2017 MŠMT 1.
Konflikt, koření života
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Občanská společnost Tato prezentace je doplněním výkladu učitele k tématu Občanská společnost. Prezentace obsahuje několik aktivit vhodných k procvičení,
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
Poznámky z pohledu rodiny Ing. arch. Jan Florian
Co je program Mládež v akci?
BP KULTURA Ing. Dana Smetanová, SKIP ČR
Národní zpráva z Mezinárodní studie občanské výchovy
Náhradní rodinná péče v Moravskoslezském kraji
Škola základ občanského života
eTwinning – digitální technologie smysluplně a zábavně
Regionální rodinná politika, její možnosti a význam
Transkript prezentace:

Program konference 9:30/ P31 Představení výsledků projektu CATCH-EyoU: Constructing Active Citizenship with European Youth 11:40/ P31 Diskuzní panel I: Aktivisté a "pasivisté": jak mohou škola a společnost podpořit občanské zapojení mladých? 12:40/ Přestávka na oběd 13:40/ Workshopy/aktivity I 15:00/ P31 Diskuzní panel II: V Evropě jako doma? Co víme o vztahu mladých Čechů k okolní společnosti? 16:15/ Workshopy/aktivity II 17:15/ P31 Závěrečné slovo

Workshopy I 13:40 Workshopy II 16:15 U32/ Facilitace – umění práce s různorodou skupinou/ Vojtěch Benda U33/ (Ne)schopní čelit výzvám/ Katarína Hozlárová a Nikola Gajdošová U34/ Přemýšlet o světě – jak být aktivními už od základní školy/ Zdenka Strnadová P31/ Kde vzít ty demokraty? / Michal Vyvlečka Workshopy II 16:15 U32/ Mluvíme s mladými lidmi (nejen) o Evropě/ Kateřina Šustrová a Michael Murad U33/ Jak to ovlivnit/ Zuzana Wildová

Představení výsledků projektu CATCH-EyoU

Koordinováno Univerzitou v Boloni, financováno Rámcovým Programem EU pro Výzkum a Inovace Horizont 2020 CO Aktivita a postoje/identita mladých: 16-26 let, důraz na evropskou úroveň 8 zemí: Česko, Itálie, Švédsko, Německo, Velká Británie, Estonsko, Řecko, Portugalsko 3 roky: 2016-2018 PROČ Proměna participace a občanství: od participace na lokální až k nadnárodní Rozdílné kontexty (např. škola, rodina, přátelé) a podmínky, které aktivitu mladých lidí ovlivňují  cílem je tvorba nástrojů a doporučení JAK Mezioborově: psychologie (vývojová, sociální, politická); sociologie; politologie; mediální studia, pedagogika V různých oblastech a různými nástroji: politiky mládeže, mediální reprezentace, škola a školní prostředí (učebnice, učitelé), postoje a aktivity mladých, úspěšné případové studie, sociální intervence

Výzkum a data Dotazníkové šetření 1) Studenti středních škol a učilišť (věk 14-19) 2) Mladí dospělí (věk 20-30) Dvě vlny: podzim/zima 2016 a 2017 O českých datech: podzim 2016 a 2017, v 5 regionech Výzkum na školách – 13 škol (náhodný výběr, gymnázia vs. ostatní školy a učiliště), 532/415 studentů (33 školních tříd) ve věku 16-18 Výzkum mladých dospělých – agentura Median, kvótní výběr, 814/ 415 mladých dospělých ve věku 20-25

Výzkum a data Rozhovory s učiteli Skupinové rozhovory se studenty 5 případových studií škol (gymnázia, učiliště, střední odborné školy) 3 kraje Rozhovory s učiteli Skupinové rozhovory se studenty 16 rozhovorů 54 studentů ve věku 15-19 let Učitelé základů spol. věd, občanské výchovy, dějepisu, angličtiny, českého jazyka a dalších 27/27 gymnázia vs. profesně orientované školy 23 dívek a 31 chlapců Učitelé, které mají 5-30 a více zkušeností ve školství

Výzkum a data 30 případových studií úspěšných projektů, organizací a iniciativ (vedených mladými lidmi nebo zapojující mladé lidi) 2 etnografické studie organizací jako dva odlišné typy občanského zapojení (úspěšný politický spolek a oblíbené skautské středisko) Pozorování, rozhovory se členy Aktivity mladých aktivních lidí, motivace, překážky, cíle, organizace a komunikace

Výzkum a data Další: Rozhovory s tvůrci politik a lidmi z mládežnických organizací Analýzy mediální reprezentace mladých lidí a mladí lidí v EU Analýzy učebnic Intervence na škole po dobu dvou let – vlastní práce na společenském problému a hledání řešení za pomoci učitelů (sledování aktivit a možného vývoje postojů + zapojení ve škole) + studenti a učitelé z Gymnázia Žďár nad Sázavou s tématem neporozumění a propasti mezi generacemi

PETR – ADOLESCENTI HONZA - DATA

Psychologické občanství (identita, postoje atd.) Aktivní občanství Psychologické občanství (identita, postoje atd.) Participace

Participace Za posledních 12 měsíců …

Participace Za posledních 12 měsíců … Online

Participace Za posledních 12 měsíců … Dobrovolnictví a dobročinnost

Participace Za posledních 12 měsíců … Konzumerismus

Participace Za posledních 12 měsíců … Institucionalizovaná politika

Participace Za posledních 12 měsíců … Protest

Participace

Participace Typ participace 1 2 3 4 Petice 67 36 61 13 Demonstrace/stávka 59 18 Bojkot či nákup zboží 74 32 35 Nošení symbolu 66 5 17 Dobrovolná práce 76 49 28 Koncert či jiná charitativní akce 77 46 Darování peněz 78 34 10 Sdílení na sociálních sítích 39 80 15 Diskuze na internetu 68 9 Internetový protest 65 7 37 Připojení ke skupině na sociální síti 20 75 Psaní vzkazů na zdi 40 Obsazení budovy 31 Násilná konfrontace 48 Práce pro stranu/kandidáta 6 Kontaktování politiků/úředníků 52 Darování peněz politické skupině 47 Vytvoření online obsahu 42 6 % 25 % 21 % 48 %

Participace Pasivní Typ participace 1 2 3 4 Petice 67 36 61 13 Demonstrace/stávka 59 18 Bojkot či nákup zboží 74 32 35 Nošení symbolu 66 5 17 Dobrovolná práce 76 49 28 Koncert či jiná charitativní akce 77 46 Darování peněz 78 34 10 Sdílení na sociálních sítích 39 80 15 Diskuze na internetu 68 9 Internetový protest 65 7 37 Připojení ke skupině na sociální síti 20 75 Psaní vzkazů na zdi 40 Obsazení budovy 31 Násilná konfrontace 48 Práce pro stranu/kandidáta 6 Kontaktování politiků/úředníků 52 Darování peněz politické skupině 47 Vytvoření online obsahu 42 6 % 25 % 21 % 48 %

Participace Digitální Typ participace 1 2 3 4 Petice 67 36 61 13 Demonstrace/stávka 59 18 Bojkot či nákup zboží 74 32 35 Nošení symbolu 66 5 17 Dobrovolná práce 76 49 28 Koncert či jiná charitativní akce 77 46 Darování peněz 78 34 10 Sdílení na sociálních sítích 39 80 15 Diskuze na internetu 68 9 Internetový protest 65 7 37 Připojení ke skupině na sociální síti 20 75 Psaní vzkazů na zdi 40 Obsazení budovy 31 Násilná konfrontace 48 Práce pro stranu/kandidáta 6 Kontaktování politiků/úředníků 52 Darování peněz politické skupině 47 Vytvoření online obsahu 42 6 % 25 % 21 % 48 %

Participace V „pohotovostním režimu“? (Erik Amnå) Digitální Typ participace 1 2 3 4 Petice 67 36 61 13 Demonstrace/stávka 59 18 Bojkot či nákup zboží 74 32 35 Nošení symbolu 66 5 17 Dobrovolná práce 76 49 28 Koncert či jiná charitativní akce 77 46 Darování peněz 78 34 10 Sdílení na sociálních sítích 39 80 15 Diskuze na internetu 68 9 Internetový protest 65 7 37 Připojení ke skupině na sociální síti 20 75 Psaní vzkazů na zdi 40 Obsazení budovy 31 Násilná konfrontace 48 Práce pro stranu/kandidáta 6 Kontaktování politiků/úředníků 52 Darování peněz politické skupině 47 Vytvoření online obsahu 42 6 % 25 % 21 % 48 %

Participace Dobrovolníci Typ participace 1 2 3 4 Petice 67 36 61 13 Demonstrace/stávka 59 18 Bojkot či nákup zboží 74 32 35 Nošení symbolu 66 5 17 Dobrovolná práce 76 49 28 Koncert či jiná charitativní akce 77 46 Darování peněz 78 34 10 Sdílení na sociálních sítích 39 80 15 Diskuze na internetu 68 9 Internetový protest 65 7 37 Připojení ke skupině na sociální síti 20 75 Psaní vzkazů na zdi 40 Obsazení budovy 31 Násilná konfrontace 48 Práce pro stranu/kandidáta 6 Kontaktování politiků/úředníků 52 Darování peněz politické skupině 47 Vytvoření online obsahu 42 6 % 25 % 21 % 48 %

Participace Aktivní Typ participace 1 2 3 4 Petice 67 36 61 13 Demonstrace/stávka 59 18 Bojkot či nákup zboží 74 32 35 Nošení symbolu 66 5 17 Dobrovolná práce 76 49 28 Koncert či jiná charitativní akce 77 46 Darování peněz 78 34 10 Sdílení na sociálních sítích 39 80 15 Diskuze na internetu 68 9 Internetový protest 65 7 37 Připojení ke skupině na sociální síti 20 75 Psaní vzkazů na zdi 40 Obsazení budovy 31 Násilná konfrontace 48 Práce pro stranu/kandidáta 6 Kontaktování politiků/úředníků 52 Darování peněz politické skupině 47 Vytvoření online obsahu 42 6 % 25 % 21 % 48 %

Participace zájem, vlastní účinnost, důvěra v instituce spíše vzdělanější, z měst a muži Participace Aktivní Typ participace 1 2 3 4 Petice 67 36 61 13 Demonstrace/stávka 59 18 Bojkot či nákup zboží 74 32 35 Nošení symbolu 66 5 17 Dobrovolná práce 76 49 28 Koncert či jiná charitativní akce 77 46 Darování peněz 78 34 10 Sdílení na sociálních sítích 39 80 15 Diskuze na internetu 68 9 Internetový protest 65 7 37 Připojení ke skupině na sociální síti 20 75 Psaní vzkazů na zdi 40 Obsazení budovy 31 Násilná konfrontace 48 Práce pro stranu/kandidáta 6 Kontaktování politiků/úředníků 52 Darování peněz politické skupině 47 Vytvoření online obsahu 42 6 % 25 % 21 % 48 %

Participace Překážky složitost politiky a málo informací

Participace Překážky složitost politiky a málo informací absence smysluplných alternativ mezi stranami a kandidáty

Participace Překážky složitost politiky a málo informací absence smysluplných alternativ mezi stranami a kandidáty nízká důvěra ve vlastní schopnosti a strach ze sebevyjádření

Participace Překážky složitost politiky a málo informací absence smysluplných alternativ mezi stranami a kandidáty nízká důvěra ve vlastní schopnosti a strach ze sebevyjádření pocit, že náš názor nikoho nezajímá

Participace

Participace Brzdy rutina, vyhoření a ztráta motivace

Participace Brzdy rutina, vyhoření a ztráta motivace přetížení nejaktivnějších

Participace Brzdy rutina, vyhoření a ztráta motivace přetížení nejaktivnějších osobní život

Participace Příležitosti okolí – rodina a přátelé

Participace Příležitosti okolí – rodina a přátelé náhody a pragmatická rozhodnutí

Participace Příležitosti okolí – rodina a přátelé náhody a pragmatická rozhodnutí lokální problémy

Participace Příležitosti okolí – rodina a přátelé náhody a pragmatická rozhodnutí lokální problémy potřeba sdílet názory a někam patřit

Participace Příležitosti okolí – rodina a přátelé náhody a pragmatická rozhodnutí lokální problémy potřeba sdílet názory a někam patřit

Participace A Evropa? nejčastěji formou online aktivit či podpisu petice

Participace A Evropa? nejčastěji formou online aktivit či podpisu petice šířeji jako činnost v mládežnických organizacích, účast na mezinárodních projektech, dobrovolnictví v zahraničí atd.

Participace A Evropa? nejčastěji formou online aktivit či podpisu petice šířeji jako činnost v mládežnických organizacích, účast na mezinárodních projektech, dobrovolnictví v zahraničí atd. ve srovnání s národní úrovní exkluzivnější – doménou spíše socioekonomicky privilegovaných úzce svázána s určitým věkem, studiem a příležitostmi, které toto období nabízí

Identita a postoje

Identita a postoje Evropská identita pozitivně souvisí s národní identitou

Identita a postoje Co s identitou souvisí zájem o politické a společenské dění a pocit vlastní kompetence

Identita a postoje Co s identitou souvisí zájem o politické a společenské dění a pocit vlastní kompetence pozitivní postoje k příslušným institucím

Identita a postoje Co s identitou souvisí zájem o politické a společenské dění a pocit vlastní kompetence pozitivní postoje k příslušným institucím kontakty se zahraničním a cestování – pouze málo

Identita a postoje Co s identitou souvisí zájem o politické a společenské dění a pocit vlastní kompetence pozitivní postoje k příslušným institucím kontakty se zahraničním a cestování – pouze málo socioekonomické zázemí pouze s evropskou identitou a spíše slaběji silnější u studentů gymnázií a vysokých škol

Identita a postoje Imigrace

Identita a postoje Imigrace pouze gymnazisté pouze vysokoškoláci

Škola Školám se navzdory jejich úsilí příliš nedaří zvyšovat informovanost, zájem či kompetence u studentů, kteří patřičnými informacemi, zájmem a kompetencemi již předem nedisponují

Škola Školám se navzdory jejich úsilí příliš nedaří zvyšovat informovanost, zájem či kompetence u studentů, kteří patřičnými informacemi, zájmem a kompetencemi již předem nedisponují Úspěšnější v tomto ohledu jsou školy, které aktivněji zapojují studenty do výuky, školních parlamentů, studentských projektů a spolků

Škola Školám se navzdory jejich úsilí příliš nedaří zvyšovat informovanost, zájem či kompetence u studentů, kteří patřičnými informacemi, zájmem a kompetencemi již předem nedisponují Úspěšnější v tomto ohledu jsou školy, které aktivněji zapojují studenty do výuky, školních parlamentů, studentských projektů a spolků I zde ovšem motivovanější a aktivnější zůstávají ti žáci, kteří si motivaci přinášejí z mimoškolních (rodinných a dalších) kontextů

Škola Možné problémy témata občanství, demokracie, politiky či participace ve výuce často zcela chybějí nebo jsou pojímána nesystematicky

Škola Možné problémy témata občanství, demokracie, politiky či participace ve výuce často zcela chybějí nebo jsou pojímána nesystematicky někteří učitelé se podle studentů těmto tématům záměrně vyhýbají

Škola Možné problémy témata občanství, demokracie, politiky či participace ve výuce často zcela chybějí nebo jsou pojímána nesystematicky někteří učitelé se podle studentů těmto tématům záměrně vyhýbají podle učitelů je výuka těchto témat ve výsledku podmíněná zejména osobností učitele – dovednostmi, motivacemi a osobními názory

Škola Možné problémy témata občanství, demokracie, politiky či participace ve výuce často zcela chybějí nebo jsou pojímána nesystematicky někteří učitelé se podle studentů těmto tématům záměrně vyhýbají podle učitelů je výuka těchto témat ve výsledku podmíněná zejména osobností učitele – dovednostmi, motivacemi a osobními názory u některých učitelů postrádají studenti schopnost vést skutečnou diskuzi

Škola Možné problémy studenti mají pocit neinformovanosti – u řady z nich se pojí negativní vnímání politiky a Evropské unie s přiznaným nedostatkem informací

Škola Možné problémy studenti mají pocit neinformovanosti – u řady z nich se pojí negativní vnímání politiky a Evropské unie s přiznaným nedostatkem informací učitelé upozorňují na zastaralost a nevhodnost učebnic

Škola Možné problémy studenti mají pocit neinformovanosti – u řady z nich se pojí negativní vnímání politiky a Evropské unie s přiznaným nedostatkem informací učitelé upozorňují na zastaralost a nevhodnost učebnic výuka je až příliš ovlivněna tlakem na dobré známky či nutnost odmaturovat

Co dál Malý počet aktivních, velký počet pasívních a nemalý počet těch někde mezi

Co dál Malý počet aktivních, velký počet pasívních a nemalý počet těch někde mezi Institucionalizovaná politika jako překážka – přátelé, rodina a lokální kontexty jako příležitosti

Co dál Malý počet aktivních, velký počet pasívních a nemalý počet těch někde mezi Institucionalizovaná politika jako překážka – přátelé, rodina a lokální kontexty jako příležitosti Vzájemné posilování spíše než vylučování jednotlivých identit

Co dál Malý počet aktivních, velký počet pasívních a nemalý počet těch někde mezi Institucionalizovaná politika jako překážka – přátelé, rodina a lokální kontexty jako příležitosti Vzájemné posilování spíše než vylučování jednotlivých identit Rozdíly mezi studenty z odlišných typů vzdělávání

Co dál Malý počet aktivních, velký počet pasívních a nemalý počet těch někde mezi Institucionalizovaná politika jako překážka – přátelé, rodina a lokální kontexty jako příležitosti Vzájemné posilování spíše než vylučování jednotlivých identit Rozdíly mezi studenty z odlišných typů vzdělávání Občanské vzdělávání na školách – značné rezervy i značný potenciál

Program konference 9:30/ P31 Představení výsledků projektu CATCH-EyoU: Constructing Active Citizenship with European Youth 11:40/ P31 Diskuzní panel I: Aktivisté a "pasivisté": jak mohou škola a společnost podpořit občanské zapojení mladých? 12:40/ Přestávka na oběd 13:40/ Workshopy/aktivity I 15:00/ P31 Diskuzní panel II: V Evropě jako doma? Co víme o vztahu mladých Čechů k okolní společnosti? 16:15/ Workshopy/aktivity II 17:15/ P31 Závěrečné slovo

Aktivisté a "pasivisté": jak mohou škola a společnost podpořit občanské zapojení mladých? Jakub Ondráček s dalšími přáteli minulý rok založili platformu Generace s názorem za účelem upozornit na nízkou volební účast mladých lidí. V současné době pracuje na společném projektu s platformou Rekonstrukce státu. Jan Husák v České radě dětí a mládeže inicioval projekt Kecejme do toho, poté koordinoval Národní pracovní skupinu pro strukturovaný dialog s mládeží. Od roku 2016 vede Analytickou sekci, kde se zaměřuje na výzkum o mladých. Katarína Čavojská je výzkumnicí a konzultantkou v oblasti výzkumu v nevládních organizacích, kde se v současnosti věnuje problematice měřené dopadů práce s mládeží v Radě mládeže Slovenska. Jan Šerek provádí výzkum a vyučuje psychologii na Fakultě sociálních studií MU. Výzkumně se věnuje především občanské a politické socializaci mladých lidí.

Program konference 9:30/ P31 Představení výsledků projektu CATCH-EyoU: Constructing Active Citizenship with European Youth 11:40/ P31 Diskuzní panel I: Aktivisté a "pasivisté": jak mohou škola a společnost podpořit občanské zapojení mladých? 12:40/ Přestávka na oběd 13:40/ Workshopy/aktivity I 15:00/ P31 Diskuzní panel II: V Evropě jako doma? Co víme o vztahu mladých Čechů k okolní společnosti? 16:15/ Workshopy/aktivity II 17:15/ P31 Závěrečné slovo

Workshopy I 13:40 U32/ Facilitace – umění práce s různorodou skupinou/ Vojtěch Benda U33/ (Ne)schopní čelit výzvám/ Katarína Hozlárová a Nikola Gajdošová U34/ Přemýšlet o světě – jak být aktivními už od základní školy/ Zdenka Strnadová P31/ Kde vzít ty demokraty? / Michal Vyvlečka

Program konference 9:30/ P31 Představení výsledků projektu CATCH-EyoU: Constructing Active Citizenship with European Youth 11:40/ P31 Diskuzní panel I: Aktivisté a "pasivisté": jak mohou škola a společnost podpořit občanské zapojení mladých? 12:40/ Přestávka na oběd 13:40/ Workshopy/aktivity I 15:00/ P31 Diskuzní panel II: V Evropě jako doma? Co víme o vztahu mladých Čechů k okolní společnosti? 16:15/ Workshopy/aktivity II 17:15/ P31 Závěrečné slovo

V Evropě jako doma? Co víme o vztahu mladých Čechů k okolní společnosti? Michael Murad pracuje od roku 2011 v organizaci o.p.s. EUTIS, kde se podílel na realizaci řady projektů zaměřených na zvýšení účasti mladých lidí na politice (ať již evropské, tak komunální). Václav Kříž je předsedou spolku Mladí občané. Z pozice zástupce koordinátorky Národní pracovní skupiny pro Strukturovaný dialog s mládeží realizoval cyklus konzultací zaměřený na téma "Mladí lidé v Evropě: a co dál?„ Katarína Klingová je výzkumice v organizaci GLOBSEC, kde monitoruje dezinformace a zaměřuje se téma informovanosti mladých lidí. Petr Macek je vedoucím Institutu pro výzkum dětí, mládeže a rodiny a řešitelem projektu Catch-Eyou v ČR. V současnosti se věnuje zejména tématu tranzice mladých lidí do dospělosti.

Program konference 9:30/ P31 Představení výsledků projektu CATCH-EyoU: Constructing Active Citizenship with European Youth 11:40/ P31 Diskuzní panel I: Aktivisté a "pasivisté": jak mohou škola a společnost podpořit občanské zapojení mladých? 12:40/ Přestávka na oběd 13:40/ Workshopy/aktivity I 15:00/ P31 Diskuzní panel II: V Evropě jako doma? Co víme o vztahu mladých Čechů k okolní společnosti? 16:15/ Workshopy/aktivity II 17:15/ P31 Závěrečné slovo

Workshopy II 16:15 U32/ Mluvíme s mladými lidmi (nejen) o Evropě/ Kateřina Šustrová a Michael Murad U33/ Jak to ovlivnit/ Zuzana Wildová