Vektorová grafika Základy práce s vektorovým editorem - křivky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vektorová grafika Říjen Ing. J. Šanovec.
Advertisements

MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Pomůcka pro tvorbu prezentací závěrečné a diplomové práce
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Funkce v Excelu.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_32_INOVACE_TE_5 Název školy: Základní škola Velké Opatovice, okres Blansko Název programu: Operační program Vzdělávání.
Vysvětlení panelu nástrojů v „Malování“
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Počítačová grafika.
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
MALOVÁNÍ.
VY_III/2_INOVACE_37_Málování-nástroje Malování – nástroje Miroslav Kaňok.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Kreslíme vektorovou grafiku (4) Kopírování objektů Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Informace a Internet Bohumil Bareš. Grafický editor GIMP (1)  úvod  seznámení s programem  výběry  práce se schránkou 2.
VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
CorelDraw – čárové objekty
VEKTOROVÁ GRAFIKA Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky,
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA PROGRAMY A NÁSTROJE PRO PRÁCI S VEKTOROVOU GRAFIKOU 3 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
GRAFIKA úvod.
Vektorová grafika.
Zoner Callisto 4 Callisto 1 – základy, křivky, tvary, výběr.
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Ing. Bohuslava Vitekerová
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Funkce v Excelu.
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_I_S2_19.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Inkscape – tvorba loga Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Základy úpravy digitální fotografie Seznámení s program Zoner PhotoStudio.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
Windows – Malování 1 VY_32_INOVACE_32_650
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Druh učebního materiálu Pro koho je materiál určen
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – program Gimp, ukázka č. 1 – „Hvězdné nebe s planetou“
Zoner Callisto – křivky
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
AutoCad 2012 Hladiny. AutoCad 2012 Hladiny Hladina Hladinu si můžeme představit jako průhlednou folii, na které jsou nakreslené některé prvky. Hladiny.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – výběrové nástroje.
Malování - nástroje grafického editoru
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
Počítačová grafika.
Transkript prezentace:

Vektorová grafika Základy práce s vektorovým editorem - křivky

Základním termínem vektorové grafiky je křivka. Křivky jsou definovány pomocí uzlových bodů. Jako křivka je považována např. úsečka, která je definována dvěma koncovými body nebo tzv. Bezierova křivka, která je definována body a tečnami v těchto bodech, které určují velikost zakřivení. Příklady si ukážeme v programu ZONER CALISTO (jeho bezplatnou verzi si můžete stáhnout na adrese: http://www.callisto.cz/.)

Práce s vektorovým editorem (ukázky jsou vytvořeny v programu Zoner Calisto) Po nainstalování uvidíte základní rozhraní programu: Program má standartní ovládací prvky, které jsou známe z jiného softwaru.

Tvorba křivek Pro tvorbu křivek použijeme tlačítko: klikneme a podržíme chvíli levé tlačítko myši:

Nejdříve pro jednoduchost vytvoříme úsečku Klikneme do bodu 1 a pak do bodu 2. Úsečka je definována.

Bezierovu křivku vytvoříme pomocí nástroje křivka: Křivku tvoří body a tečny v těchto bodech.

Body jsou buď ostré – vytvoříme pouze kliknutím. (příkaz ukončíme klávesou Esc).

Nebo jsou body oblé. Ty tvoříme kliknutím, držením levého tlačítka a táhnutím. Tím definujeme tečnu v daném bodě. Je nutné si uvědomit, že čára, kterou táhneme, není výsledná křivka, ale opravdu tečna definující zakřivení.

Příklad: V programu Zoner Calisto pomocí Bezierovy křivky nakreslete obrázek dle vzoru.

Na příkladu jsme si jasně definovali rozdíl oproti rastrovému programu Na příkladu jsme si jasně definovali rozdíl oproti rastrovému programu. Mohli bychom nyní pustit jednoduchý rastrový editor např. Malování z OS Windows a zde pomocí nástroje „štětec“ vytvořit podobný obrázek viz. obr.: