Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnetická slučitelnost. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Advertisements

Zvýšení mobility inženýrů v Evropě engineerING card zvýšení mobility inženýrů v Evropě.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
ECVET v projektech KA1 odborné vzdělávání a příprava v programu Erasmus+ žádostí o grant.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Spoje potrubí-zákl. informace1 VY_32_INOVACE_441.
 2006  Ministerstvo průmyslu a obchodu Příprava aplikace zákona č. 179/2006 sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání do působnosti Ministerstva.
Kontinuita akreditačního procesu: přechod od stávajícího k novému systému JIŘÍ SMRČKA TAJEMNÍK AKREDITAČNÍ KOMISE.
Demografická prognóza předpoklady – postupy – výběr profesí.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
Slohová cvičení Administrativní útvary Zpracujte pozvánku na školní akademii, ples, sportovní den… Nezapomeňte na uvedení pořádající organizace, názvu.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
Individuálně, ale společně a jinak
TVORBA A AKTUALIZACE NÁRODNÍ SOUSTAVY KVALIFIKACÍ (NSK)
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základy automatického řízení 1
Pojem přeměna obchodní společnosti
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Procesní management v oddělení logistiky
Evropské fondy: Řízení rizik podvodů
Plánování ve školní tělesné výchově
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
31 Základní typy zdravotnických systémů
Příspěvek na konferenci
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Evropský rok výchovy prostřednictvím sportu – EYES 2004
Není příloha, jako příloha
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Praha – 31. květen 2011 Petr Šobotník – Prezident KAČR
Přípravné soustředění studentů vybraných oborů 1
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Centralizované rozvojové projekty 2017
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
NNO a dobrovolnictví „Pomáháme těm co pomáhají… “ Jiří Tošner
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Inovace VOV informace o projektu
Život bez střeva , Praha.
Profesionalizace sociální práce v ČR
Sociální podnikání Sociální firma.
VY_32_INOVACE_SA4A_9 DUM 9. realizace aktivity pro 2
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Národní akreditační úřad pro vysoké školství
Transkript prezentace:

Mistrovská zkouška Jednání Sektorové rady pro dopravu, logistiku, poštovní a doručovací služby

Jaké jsou hlavní principy? Součást nikoliv počátečního, ale dalšího zdělávání, ale se zapojením škol Založeno na standardech stanovených zaměstnavateli - NSK, zákon 179/2006 Sb. Základní „profil“ mistra - Navrhnout a vytvořit mistrovské dílo - Řídit práce v rozsahu celého oboru (včetně teoretických znalostí) - Orientovat se v činnostech vedení firmy Na zkouškách participace zaměstnavatelské i školské sféry Podmínkou určitá vstupní kvalifikace (nejen vyučení) a 5 let praxe v odpovídajícím povolání

Jaké jsou hlavní cíle zavedení mistrovské zkoušky? Umožnit zákazníkům vybrat si odborníka garantujícího nejvyšší kvalitu práce, schopného realizovat nejnáročnější řešení, poskytovat služby "na klíč. Ocenit řemeslníky ovládající profesní mistrovství vyšší kvalifikací a odpovídajícím postavením na trhu práce, otevřít řemeslníkům cestu dalšího profesního rozvoje Obohatit jednotlivé obory působením autorit, od nichž bude možné se učit a přebírat zkušenosti. Zvýšit společenskou prestiž řemesel a zájem o řemeslné obory .

Jak vybírat povolání pro mistrovské kvalifikace? Výsledkem práce mistra je určitý výrobek (mistrovské dílo) přičemž vytvoření / provedení představuje profesní vrchol z hlediska náročnosti na dovednosti a znalosti, případně z hlediska zvlášť obtížných podmínek.

Jak vybírat povolání pro mistrovské kvalifikace? Práci mistra obvykle charakterizuje významný podíl ručních dovedností, spojený s používáním specializovaných nástrojů a pomůcek, někdy také přístrojů, strojů a zařízení, nikoliv však výrobních linek a systémů s vysokým stupněm automatizace nutnost detailních znalostí vlastností a parametrů používaných materiálů, surovin i výrobků, v některých profesích i objektů či zařízení, na nichž práce probíhají variabilita  pracovních úkolů.

Jaké kroky proběhnou? Korekce výběru mistrovských kvalifikací, které se budou tvořit (hlavně 1. vlna) Určení „patrona“ pro každou vybranou mistrovskou kvalifikaci Ve spolupráci „patron“ – garant NÚV vytvoření rodného listu (garant bude mít většinu RL předvyplněnou (obecně k MiZk), bude třeba se zamyslet nad mistrovským dílem) Schválení RL sektorovou radou (per rolam) Licencování sektorové rady pro mistrovské kvalifikace Ustavení pracovní skupiny pro tvorbu standardů Tvorba standardů v pracovní skupině (ve spolupráci s garantem NÚV) Schválení standardů sektorovou radu DPP pro členy sektorových rad licencovaných pro MiZk (včetně tajemníků) DPP pro členy pracovních skupin

Děkuji Vám za pozornost jiri.stradal@nuv.cz