VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Střední škola uměleckořemeslná a oděvní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: Moderní škola
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Windows – WordPad VY_32_INOVACE_32_649
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Daně VY_32_INOVACE_41_828 Projekt.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Víra, náboženství, církve, sekty (2) – Seznam
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Podnik VY_32_INOVACE_40_811 Projekt.
Tresty a ochranná opatření ( trestní sankce)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Digitální gramotnost Informatické myšlení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2852 Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_418 Jméno autora: Mgr. Kateřina Sepešiová Třída/ročník: VIII. Datum vytvoření: 29. 9. 2012

Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Tematická oblast: Vnitřní svět člověka Předmět: Výchova k občanství Výstižný popis způsobu použití: Materiál vhodný pro výkladovou hodinu. Klíčová slova: agrese, agresivita, agresivita přiměřená, vhodná, nevhodná, nepřiměřená, šikana, prevence agresivity Druh učebního materiálu: Powerpointová presentace

AGRESIVITA

Osnova Co je agresivita Agresivita přiměřená a vhodná Agresivita nepřiměřená a nevhodná Šikana Prevence

Co je agresivita Všeho moc škodí!!! Agrese = útočné jednání, které je vrozené Agresivita = je sklon k útočnému jednání, ke kterému se každý jedinec uchyluje z různých osobních důvodů Je několik druhů agrese a agresivity – některé škodí všem, včetně agresora a jiné jsou naopak prospěšné Všeho moc škodí!!!

Agresivita přiměřená a vhodná Jde o typ agresivity, která pomáhá rozvoji a sebeuvědomění, sebeprosazování a sebepotvrzování naší osobnosti, aniž by současně poškozovala a ničila druhé. Soutěživost, cílevědomost, odvaha prosadit svůj názor Člověk tuto agresivitu zvládá a využívá ve svůj prospěch!

Agresivita přiměřená a vhodná Slouží k naší ochraně a uplatní se: Při poskytování pomoci druhým Při ochraně osob, majetku a společenství Jaké druhy povolání znáš, kde se uplatňuje vhodná agresivita?

Agresivita nevhodná a nepřiměřená Základním znakem této agresivity je touha ničit a ubližovat – sobě nebo ostatním Agresor jí může páchat ze zoufalství, zloby, potěšení, nebo zcela bez doprovodu emocí

Agresivita nevhodná a nepřiměřená Výrazně nevhodná agresivita je považována za poruchu osobnosti Signalizuje narušení jedince ve vztahu k sobě samému nebo druhým lidem Překračuje společenské a právní normy – poškozuje práva druhých Jaké druhy nevhodné agrese znáš?

Šikana verbální = urážka fyzická = násilí, napadení Násilné a ponižující chování jednotlivce nebo skupiny vůči slabšímu jedinci, který nemá možnost uniknout a není schopen se ubránit Agresor nezná jiný způsob sebeprosazení než násilí

Prevence Prevencí agresivity je nabízet a pomáhat utvářet hodnotovou orientaci Rozvíjet sebekontrolu Zakotvit úctu a toleranci k sobě a ostatním lidem Bez rozdílu věku, barvy pleti nebo schopností Už jsi se někdy chtěl uchýlit k nevhodné agresi, ale nakonec si se dokázal ovládnout?

DĚKUJI ZA VAŠÍ POZORNOST

Zdroje: ŠVINGALOVÁ, D. Kapitoly z psychologie II.díl- psychologie osobnosti. Vyd. 1. Liberec: TUL, 2002. ISBN 80-7083-614-8. http://www.clker.com http://commons.wikimedia.org http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/65/William_Hogarth_-_The_Second_Stage_of_Cruelty-_Coachman_Beating_a_Fallen_Horse_-_Google_Art_Project.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/Sicario_representation_%285%29.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/c/cb/20080229183953%21Cruelty1.JPG