Populace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Strategické otázky výzkumníka 1.Jaký typ výzkumu zvolit? 2.Na jakém vzorku bude výzkum probíhat? 3.Jaké výzkumné metody a techniky uplatnit?
Advertisements

F YZIKÁLNÍ VELIČINA - HUSTOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_BI_KOD_28_ABIOTICKE_FAKTORY_VLIV_PU.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum: duben 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
P RÁCE A VÝKON Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
6 DEMEKOLOGIE I Velikost populace Růst populace. Demekologie Ekologický směr, který se zabývá studiem populací Co je populace? Jaké vlastnosti populací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_10.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Ing.Mirjam Civínová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10C_18_Tlak_plynu_z_hlediska_molekulové_.
Předmět:Ekonomika Ročník: 3.ročník učebního oboru Autor: Mgr. Libuše Suchánková Anotace: Formou prezentace se žáci seznámí se základním rozdělením mzdy.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Energetická hodnota potravin (EH)
Autor: Stejskalová Hana
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Podnebné pásy – tropický pás
Název projektu: Moderní škola
EKOLOGIE (oikos = dům; logos – slovo)
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Nepohlavní rozmnožování mnohobuněčných
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Škola:. Základní škola a Mateřská škola,. Kostelní 560, Svoboda n
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Statistické pojmy. Statistické pojmy Statistika - vědní obor zabývající se zkoumáním jevů, které mají hromadný charakter Pojem statistika slouží k.
Pohlavní rozmnožování prvoků
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
„Svět se skládá z atomů“
Cukry – přírodní sladidla
VY_32_INOVACE_18_Rozmanitost přírody-společenstvo polí
Biotické faktory Výukový materiál EK
Ekologická valence.
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola, Hradec Králové
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Název prezentace (DUMu):
POTRAVNÍ ŘĚTĚZCE VY_32_INOVACE_03
Přírodní katastrofy AUTOR: Mgr. Aleš Skála
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Biomy.
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_PŘÍRODOPIS
Název projektu: Moderní škola
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_05_oběhový systém
Název prezentace (DUMu): Posloupnosti
Ekosystém louka Živočichové
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
13. Růst lidské populace, demografie
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
8. Základní ekologické pojmy, organismus a prostředí
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Jedinci a populace.
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Abiotický faktor voda.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Rozmnožování a chov ryb
Pohyb a rozmístění obyvatelstva na Zemi
Základní škola, Hradec Králové
Biotické podmínky života
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Transkript prezentace:

Populace

populace Anotace: Prezentace slouží k seznámení žáků s tématem populace. Je určena pro výuku ekologie v 1. ročníku střední školy.

populace

populace Populace = soubor jedinců téhož druhu, žijících v určitém prostoru a určitém čase

VLASTNOSTI POPULACÍ hustota (denzita) populace vyjádřena buď počtem jedinců nebo jejich biomasou na jednotku plochy nebo objemu velká u drobných organismů, malá u velkých zjišťuje se sčítáním, odchytem, značkováním…

růst populace množivost (natalita) – fyziologická (biotický potenciál) × skutečná (ekologická) úmrtnost (mortalita) – vysoká u druhů s vysokou natalitou, závisí na vnějších podmínkách stěhování (migralita) – emigrace, imigrace typy růstu populace J-křivka: exponenciální, chybí přirozený nepřítel S-křivka: sigmoidní, velikost populace regulována vnějšími faktory

kolísání hustoty populace závisí na charakteru rozmnožování (partenogeneze, vývojové cykly) oscilace = krátkodobé kolísání (v průběhu roku) fluktuace = kolísání v průběhu několika let (některé druhy pravidelné přemnožení – např. bekyně mniška každých 7 let)

rozmístění (disperze, rozptyl) populace rovnoměrné - v populaci se silnou vnitrodruhovou konkurencí (stromy v lese) náhodné – málo časté (potemníci v mouce) shloučené – nejčastější (trsy rostlin, stáda živočichů)

- strukturace populace složení populace podle různých hledisek podle pohlaví – poměr samců a samic podle věku – poměr mladších a starších jedinců, lze usuzovat na vývojové trendy populace (perspektivní populace – převaha mladých jedinců, stagnující populace – největší zastoupení pohlavně dospělých jedinců, vymírající populace - převaha starých jedinců) podle sociální hierarchie – vzájemné vztahy a postavení jedinců

Zdroje RREITER, Jakub. http://start-6go.blogspot.cz [online]. [cit. 4.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://start-6go.blogspot.cz/2012/08/lidska-populace.html>. RREITER, Jakub. http://start-6go.blogspot.cz [online]. [cit. 4.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://4.bp.blogspot.com/-lpCx-vedLcY/UD0iavs-NYI/AAAAAAAADIc/iz_QDX0ibHA/s1600/1975927628-bevoelkerung.9.jpg>. BUCHAROVÁ, Jana. ireceptar.cz [online]. [cit. 4.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://www.ireceptar.cz/zvirata/drobni-savci/veverka-akrobatka-zivot-v-korunach-stromu/>