Nový koncept řízení dopravy pomocí informací z dopravních senzorů a senzorů životního prostředí Tomáš Tichý URBIS - 27.4.2017.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Školení MS Word 2007 pro začátečníky RNDr. Milan Zmátlo MěÚ Třebíč, říjen 2011 Vzdělávání v eGON centru Třebíč Tento.
Vyhodnocení chodu NO x na dvou stanovištích měřící sítě v Brně za období Vedoucí práce: Ing. Jan Svoboda, CSc. Vypracoval: Miloš Veselý.
„Integrované dopravní systémy – informační systémy pro podporu rozhodování veřejné správy při výstavbě a provozování IDS v České republice“ Výzkumný projekt.
CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města Využití CNG ve veřejné autobusové dopravě Bc. Ludomír Landa ředitel ČSAD MHD Kladno a.s. 1.
Technologie M2M - LoRa Patrik Jalamudis Manažer pro rozvoj IoT
oblaka Venuše dobře odrážejí sluneční svit a proto je tato planeta ve vhodné poloze po Slunci a Měsíci nejjasnějším tělesem na obloze Večernice někdy.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : leden.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Publikace klasifikace zdravotního stavu lesa na bázi TM Landsat pomocí webových služeb jako součást OPRL Ústav pro hospodářskou úpravu lesů Brandýs nad.
Vytápění Úprava vody. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Význam diferenciálních rovnic převzato od Doc. Rapanta.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_12_Vzduch Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 12 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Krizové štáby. Zákon č. 240/2000 Sb., § 14 (1) Hejtman zajišťuje připravenost kraje na řešení krizových situací; ostatní orgány kraje se na této připravenosti.
Příjezd k místu dopravní nehody a ustavení vozidel STČ 08/IZS.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Principy Základních registrů Ing. Ondřej Felix, CSc.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
VZDUCH. Plynný obal Země se nazývá ATMOSFÉRA. Směs látek tvořících atmosféru je vzduch. SLOŽENÍ VZDUCHU: 21% kyslík 78% dusík 1% ostatní plyny (oxid uhličitý,
Postup modelování Kateřina Růžičková. Postup modelování Rozhodnutí modelovat Definice problému Existence modelu, pro daný problém Identifikace modelu.
STS/S 09 Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu Zpracováno: Zpracoval: por.Bc. Martin Hrabina Hasičský záchranný.
Fakulta dopravní Katedra řídicí techniky a telematiky Virtuální realita a geografické informační systémy v dopravě Vedoucí projektu: Ing. Petr Bouchner,
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Jsou venkovské školy horší než městské?
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Plány udržitelné městské mobility-aktuální témata
Systémy řízení silniční dopravy
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Systémy řízení silniční dopravy
PŘESHRANIČNÍ VLIVY Gijs van Luyn InfoMil
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
A U T O Š K O L A P R O F I H a v í ř o v
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Optimalizace skladových operací ve vybraném skladu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Přístupový systém aneb kontrola vstupů
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Systémy řízení silniční dopravy
Kvíz VZDUCH.
Programovatelné automaty (Programmable logic controllers – PLC)
Třebíč – chytrá mobilita
Nesrovnalosti v měření imisí a rozptylových modelech
Senzorická řešení pro monitorování kvality ovzduší.
Posuzování kapacity neřízených úrovňových křižovatek
Měření škodlivin v ovzduší a osvětová kampaň na ochranu ovzduší ve vybraných lokalitách Zlínského kraje.
Citychanger: CITY:ONE
9. Atmosféra Vzdušný obal Země
Lineární regrese.
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
VY_32_INOVACE_ZE6-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
POČASÍ A PODNEBÍ.
Technologické trendy v silniční dopravě
Moravské dopravní fórum
VY_32_INOVACE_
Klasifikace imisních stanic pro výměnu informací (EoI) z hlediska požadavků modulu DEM 7.1 a z hlediska potřeb pro hodnocení kvality ovzduší RNDr. Jan.
Národní akční plán čisté mobility
KINO ASTRA Vypracovali: Petr KALOuda Veronika OčAdlíková
Integrované operační středisko – „srdce policie“
nízkoteplotního plazmového výboje
Systém odměňování výkonu
Komunitní navigace Waze
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

Nový koncept řízení dopravy pomocí informací z dopravních senzorů a senzorů životního prostředí Tomáš Tichý URBIS - 27.4.2017

Obsah a kooperace Úvod Laboratorní testování Použitá data a numerické modely Měření v reálném provozu Vyhodnocení Perspektiva a využití Kooperace s Technologickou Agenturou ČR Práce na projektech RODOS (TE01020155) a Smartnet (TA04031418)

Úvod Doprava je zaměřena především na optimalizaci dopravních parametrů Vliv dopravy na životní prostředí ve městech Aspekty různých zdrojů dat na řízení dopravy Sledování změn v datech na základě zásahu do řízení dopravy Vyhodnocení vhodnosti pro dopravní řízení na základě testu

Laboratorní testování Nasazení modulu řízení dopravy: Cestovní doba: 19% zlepšení Zpoždění: 18% zlepšení Odladěno Srovnání s reálnými daty Homogenizace dopravního proudu a vyrovnanost zdržení v jednotlivých větvích křižovatek

Numerický model počasí Systém MEDARD Integruje aktuální a historická data o počasí a kvalitě ovzduší z řady zdrojů. Pomocí sady numerických modelů počasí a chemických transportních modelů produkuje operativní předpovědi stavu atmosféry.

Příslušné parametry Data o kvalitě ovzduší Imisní sensory (Airpointer, …) Dusík, oxidy uhlíku, pevné částice, míra ozonu Povolené úrovně a hladiny

Příslušné parametry Hladina hluku Hlukoměr Nepřetržité měření Vyrovnaná hladina hluku Povolené úrovně Venkovní hluk den (6-22) noc (22-6) Základní limit – bez dopravního hluku 50 dB 40 dB Hluk - silniční doprava 55 dB 45 dB Hluk - železniční doprava Hluk – hlavní ulice 60 dB Hluk – ochranné pásmo železnice Stará hranice hluku * 70 dB Stará hranice hluku - železniční doprava* 65 dB *staré hranice hluku – Pro silnice a železnice před rekonstrukcí postavené od roku 2000

Měření v reálném provozu Imise Rozptylové podmínky Vysoká teplota Pomalá odezva na dopravu Dostatečné, Dobré

Měření v reálném provozu Úrovně hladiny hluku Správně umístěný detektor Celodenní nahrávka zvukové stopy Žádné lokální extrémy Ne příliš viditelný vliv na dopravu Nízký výskyt nákladních vozidel

Měření v reálném provozu Dopravní data Bluetooth: úroveň kvality dopravy, cestovní doby Křižovatkové detektory: Intenzita, obsazenost C2X data: směrovost, rychlost Užitečné pro řízení dopravy a vyhodnocení

Globální srovnání

Perspektiva a integrace Rozmístění bodů zájmu v interaktivní mapě Seznam Shlukování pro lepší orientaci Logování mimořádných událostí Správa uživatelského nastavení Implementace imisního šetření a informacích z meteo stanicí Možnost připojení kteréhokoliv systému, ke kterému existuje oprávnění využití dat

Perspektiva a integrace Řízení dopravy Integrace řadičů, ZPI, PDZ, detektorů, tunelů atd. Přehledy stavů Dopravní data Algoritmizace a automatické reakce Stupně zátěže na řezech i liniích Chytré parkování Sledování obsazenosti parkovacích míst Navigace na volná parkovací místa Predikce výskytu volného místa Detekce vjezdů a výjezdů z/do oblasti

Závěr – vhodnost dat Data o ovzduší (meteorologická, složení vzduchu) Vhodné v kombinaci s predikcí Použití reálných dat → pomalá reakce Data o hluku (hladině hluku) Není mnoho extrémů a výkyvů Využití není úplně vhodné Dopravní data (cestovní doba a zdržení z FCD) Nezbytné pro vyhodnocení řízení dopravy) Data z křižovatek (křižovatkové detektory) Nezbytné pro řízení dopravy Výsledek - zlepšení podle cestovní doby o 11%

Děkuji Vám za pozornost Doc. Ing. Tomáš Tichý, Ph.D. tichyt@eltodo.cz (+420) 261 345 630