Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Advertisements

Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozdílem mezi obsahem a obvodem a zjistí jak vyvodit vzorec pro výpočet. Druh učebního materiáluDUM Očekávané výstupy.
Matematika Povrchy těles.
síť, objem, povrch opakování
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Úhly – grafické přenášení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_20 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
OBSAH KRUHU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_11_Obsah kruhu Téma: Matematika 8.ročník.
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jiří Šmíd NÁZEV:VY_42_INOVACE_29_Kvádr_objem TÉMATICKÝ CELEK:Geometrie.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
- Výpočet povrchu tělesa
VY_32_INOVACE_18_obvodtrojúhelníku
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_02
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_01
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Povrch krychle a kvádru.
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_49_Povrch krychle a kvádru
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Povrch krychle.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jiří Šmíd NÁZEV: VY_42_INOVACE_28_Kvádr_povrch TÉMATICKÝ CELEK: Geometrie v rovině a prostoru ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0882 1

Anotace Výukový materiál je určen pro žáky druhého stupně základní školy. Žáci se seznámí s povrchem kvádru a naučí se využívat základní vzorec pro jeho výpočet.

Povrch kvádru = součtu obsahů všech jeho stěn = obsahu sítě S = 2.a.b + 2.a.c + 2.b.c S = 2.(a.b + a.c + b.c) b a a.b c a.c b.c a.c b.c c c b a a a b a.b a b

Povrch kvádru S = 2.a.b + 2.b.c + 2.a.c S = 2.4.5 +2.5.6 + 2.4.6 Příklad 1 Vypočítej povrch kvádru, který má délky hran 4 dm, 5 dm a 6 dm. S = 2.a.b + 2.b.c + 2.a.c S = 2.4.5 +2.5.6 + 2.4.6 S = 40 + 60 + 48 S = 148 dm2 c = 6 dm b = 5 dm a = 4 dm a = 4 dm b = 5 dm c = 6 dm S = ? dm2 Povrch kvádru je 148 dm2.

Povrch kvádru S = 2.(a.b + b.c + a.c) S = 2.(11,7 + 31,5 + 18,2) Příklad 2 Vypočítej povrch kvádru, který má délky hran 2,6 m, 4,5 m a 7 m. S = 2.(a.b + b.c + a.c) S = 2.(2,6.4,5 +4,5.7 + 2,6.7) S = 2.(11,7 + 31,5 + 18,2) S = 2.61,4 S = 122,8 m2 c = 7 m b = 4,5 m a = 2,6 m a = 2,6 m b = 4,5 m c = 7 m S = ? m2 Povrch kvádru je 122,8 m2.

Použitá literatura a zdroje informací Odvárko – Kadleček: Matematika pro 6. ročník základní školy, 1.,3. díl; Prometheus 1997 Odvárko – Kadleček: Pracovní sešit z matematiky pro 6.ročník základní školy;