Barva Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Merkantilní tiskoviny Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Advertisements

Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
SAZBA Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
PAPÍRY Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 4. ročník Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jednoduchá HTML stránka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastTvorba WWW stránky v HTML Datum vytvoření2013.
Grafické principy Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Jednotlivé osobnosti nejsou jedinečné jenom svými psychickými vlastnostmi, ale také tím, jak VNÍMAJÍ, jak PŘEMÝŠLEJÍ, UČÍ SE, PAMATUJÍ SI apod.
Ivo Peterka FHS Barvy v počítači a HTML..
VI. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
Výstupní zařízení – tiskárny, rozdělení
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ČR-test pro 4. třídu první čtvrtletí
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Rozklad světla optickým hranolem.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Pracovní porada Pracovní list.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Lineární rovnice a nerovnice I.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Síla a skládání sil Ing. Jan Havel.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/11
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Pracovní porada Pracovní list.
Barva světla, šíření světla a stín
Daň z příjmů právnických osob
Zavedení pojmu přímá úměrnost.
VESMÍR.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
Hra na barevná auta IV. Jaroslava Růžičková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Přídavná zařízení.
Korporátní identita Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Grafický editor GIMP (4)
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Prezentace – výklad učiva
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Jarmila Kašparová nutriční terapeutka
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
VY_32_INOVACE_VJ36.
Času máš dost, tak se usaď, pust si zvuk a vyzkoušej si svůj postřeh.
Zavedení pojmu přímá úměrnost.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 2_35
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Cvičení Nauka o stavbách I. Část 1. Člověk v prostoru
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Šablona 32 VY_32_INOVACE_10_31_ Barvy.
Transkript prezentace:

Barva Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97

Barva je vjem vznikající v oku a utvářející se v mozku na základě předchozí zkušenosti a informace Psychologie barvy Barevná typologie Barvy v interiéru Diagnostika barvocitu

Červená barva v přiměřeném množství povzbuzuje chuť k jídlu, zvyšuje výkonnost a dodává energii. Můžeme ji použít v kuchyni, ale vyhneme se jí v kancelářích, neboť zde vyvolává stres. Zelená barva navozuje pocit rovnováhy a snižuje nervové napětí, léčí, vyživuje a povzbuzuje. Působí velmi elegantně v obývacím pokoji.

Modrá je barva, která uklidňuje a působí relaxačně. Umocňuje logiku a pomáhá nám při přemýšlení a v komunikaci. Navozuje klid a podporuje myšlení. Světlé tóny využijeme do ložnice, živější do studovny. Žlutá barva je veselá, slunečná a regenerující, podněcuje nápady a patří mezi první barvy, které rozeznávají novorozenci. Osvětluje tmavé místnosti orientované na sever a malým místnostem dodává na objemu. Použijeme ji v kuchyni a obývacím pokoji.

Oranžová dodává sílu a povzbuzuje, přináší chuť k činnosti, použijeme ji v kanceláři. Oživuje tmavé místnosti, proto se hodí na schodiště bez oken. Oranžová je barva plná energie. Využijeme ji v místnosti, kde si hrají děti. Fialová Je zdrojem tvořivosti a inspirace dodává rozvahu a uklidňuje. V koupelně podporuje meditaci, odpočinek a uvolnění. Dobře se hodí v ateliéru. Je znakem hojnosti, světlé odstíny použijeme v obývacím pokoji.

šedá netečná, smutná, spojená s představou chudoby a pokory bílá neurčitá, nejistá, spojená s představou nevinnosti a čistoty černá Barva protestu, zlého tajemství, nicoty a smrti hnědá Střízlivá, solidní a vážná, realistická, spojená s představou jistoty a pořádku, tradice a zdrženlivosti

Neutrální barvy jsou přizpůsobivé – ladí vždy a všude, poskytují ideální pozadí pro všechny předměty, kterými se rádi obklopujete. Neutrální barvy uvolňují a jsou flexibilní. Je to rozsah šedých odstínů od černé po bílou, jež nemají žádnou barvu. Pokud se cítíte vystresovaní, neutrální barvy Vás uklidní. V obývacím pokoji Vám pomohou opět nalézt klid, v ložnici Vám tyto odstíny pomohou usnout. Díky těmto odstínům, použitým v koupelně nebo v kanceláři, můžete nechat volně potulovat své myšlenky. U oblastí s neutrálními barvami jsou hodnoty RGB stejné.

Barevná typologie Pokud budeme vycházet z přírody lze populaci dělit do čtyř základních skupin. Toto dělení nazýváme barevná typologie. Jednotlivé typy se označují podle názvu ročních období. Základem pro jarní typy je žlutá (světlejší a veselejší). Základem pro letní typy je modrá (tlumená, lehčí) Základem pro podzimní typy je červená (sytější, těžší) Základem pro zimní typy je také modrá (tvrdší, jasnější)

Barvy v interiéru Barvy v bytě či domě ovlivňují naši psychiku stejně jako počasí a slunce. Měli bychom tedy jejich výběru věnovat zvláštní pozornost a rovněž znát několik základních pravidel.

Zelená je barva rovnováhy, snižuje nervové napětí, podporuje myšlení

Červená zvyšuje výkonnost a dodává energii

Oranžová a její odstíny oživují místnost a dodávají sílu

Modrá harmonizuje, uklidňuje, regeneruje a pomáhá v komunikaci interiéry Jana Podpleská

Barvy v diagnostice Test zraku barvocit, uvedené příklady většinou doplňuje nabídka tří možností

Kontrolní úkoly Podle konkrétního zadání navrhněte interiér Změnou barevnosti, a výměnou zařizovacích předmětů změňte jeho funkčnost