Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lomené algebraické výrazy
Advertisements

Lomené algebraické výrazy
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
7.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Nejmenší společný násobek – teorie a procvičování
Dělitelnost přirozených čísel 6. ročník - Matematika
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ + = + = + =  Sčítat můžeme jen zlomky se stejným jmenovatelem. Sčítáme čitatele zlomků. 1)hledáme společného jmenovatele obou zlomků.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Dana Rejlová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Počítání se smíšenými čísly Matematika – 7. ročník.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová VY_32_INOVACE_02_Matematika pro 7.ro č ník_S č ítání a od č ítání zlomk ů Téma: S č ítání a od č ítání zlomk.
Odčítání zlomků Matematika – 7. ročník. Odítání zlomků Odčítat zlomky umíme. = Ale pouze ty, které mají stejného jmenovatele. = Sečteme čitatele a jmenovatele.
Mocnina součinu, podílu a mocniny
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Převeď zlomky do základního tvaru:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
GRAFICKÉ ŘEŠENÍ SOUSTAVY ROVNIC
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zlomky Sčítání zlomků..
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Sčítání lomených výrazů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Lomené algebraické výrazy
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Čelákovice
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola pro 21. století Autor: Simona Lehrausová Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315 Téma sady: Zlomky a celá čísla Název: VY_32_INOVACE_4C_05_Scit._zl_s_ruznym_jm

Anotace Předmět: Matematika. Věková skupina: 7. ročník ZŠ. Časová dotace: 25 minut. Popis: Materiál slouží k výkladu téma Sčítání zlomků s různým jmenovatelem: Snímek 3: opakování hledání nejmenšího společného násobku. Snímek je postupně animován tak, aby byl ukázán postup výpočtu. Snímky 4 – 6: výklad. Snímek 7: příklad na procvičení. Snímek je postupně animován tak, aby byl ukázán postup výpočtu. Snímky 8 – 10: příklady pro samostatnou práci žáků. Na snímku 8 najdeme zadání příkladů. Můžeme přejít na snímek 9 s připomenutím pravidla pro počítání, nebo na snímek 10 s výsledky. Materiál obsahuje 11 stránek a je určen k interaktivní výuce.

Nejmenší společný násobek Urči nejmenší společný násobek čísel 24 a 15. Najdeme prvočíselný rozklad čísla 24. Najdeme prvočíselný rozklad čísla 15. 24 = 2 · 2 · 2 · 3 24 15 15 = 3 · 5 2 · 12 3 · 5 2 · 6 NSN (24; 15) = 2 · 3 NSN (24; 15) = 120 Vynásobíme prvočísla z každého „sloupce“.

Sčítání zlomků s různým jmenovatelem

Už je vidět, že jsem snědl tři osminy dortu. Nejdříve jsem snědl čtvrtinu dortu. Poté čtvrtina ještě zbyla a rozdělili jsme si ji s bratrem. Jakou část dortu jsem celkem snědl? Co kdybychom jednu čtvrtinu brali jako dvě osminy? Už je vidět, že jsem snědl tři osminy dortu.

Oba zlomky převedeme na zlomky se společným jmenovatelem a poté je sečteme. Společný jmenovatel najdeme jako nejmenší společný násobek obou jmenovatelů.

Sečti zlomky + Převádím na společného jmenovatele. 4 6 Určím rozklady obou jmenovatelů. 2 · 2 2 · 3 Určím nejmenší společný násobek obou jmenovatelů. NSN (4; 6) = 2 · 2 · 3 = 12 Oba zlomky převedu na zlomky se společným jmenovatelem. Sečtu.

Vypočítej Připomenout pravidlo Výsledky

Sčítání zlomků Oba zlomky převedeme na zlomky se společným jmenovatelem a poté je sečteme. Zpět

Výsledky

Použité zdroje Použitá literatura: Jiné zdroje: ODVÁRKO, Oldřich a Jiří KADLEČEK. Matematika pro 7. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: Prometheus, 88 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN 978-807-1962-847. Jiné zdroje: Galerie MS Office - klipart