Třída 3.A 15. hodina.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změny skupenství.
Advertisements

Vypařování.
KALORIMETR.
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
Termika příklady.
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_06
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Účinnost el. práce Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2013 VY_32_INOVACE_FY_46 Dále metodika.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
PŘECHODY MEZI SKUPENSTVÍMI
Var a vypařování 2 příklady z praxe
Teplo jako fyzikální veličina
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
potřebné ke změně teploty nebo přeměně skupenství látky
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
zpracovaný v rámci projektu
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK I.
Tepelné jevy.
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_685.
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Elektrické teplo - základy Teplo 1 Elektrické teplo - základy.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Změny skupenství v přírodě shrnutí učiva o přeměnách skupenství
Pořídíš si domů bazén? (finančně kalorimetrická rozvaha)
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Změny skupenství látek Autor:
Výpočet přijatého a předaného tepla
Výpočet tepla při vypařování
Příklad tepelně izolované soustavy:
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Měrná tepelná kapacita
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Teplo ZŠ Velké Březno.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 16.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 09.
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
SKUPENSKÉ TEPLO TÁNÍ. = teplo, které přijme pevná látka při přechodu na kapalinu během tání. značka: L t jednotky: J; kJ vzorec: L t = m ∙ l t m = hmotnost.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_14 Název materiáluIzobarický.
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_14 Název materiáluZměny skupenství.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
TEPLO.
Změny skupenství látek
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
Tání a tuhnutí - početní úlohy
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
MĚRNÁ TEPELNÁ KAPACITA
zpracovaný v rámci projektu
Tání = děj, při kterém se pevná látka mění na kapalinu.
Třída 3.A 18. hodina.
Třída 3.B 6. hodina.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Třída 3.B 15. hodina.
Transkript prezentace:

Třída 3.A 15. hodina

Výpočty tepla Teplo je formou energie, značíme Q, počítáme v J. V případě , že látka teplo ( energii ) přijímá, její teplota se zvětšuje. V případě , že látce teplo odebíráme, teplota se snižuje. Teplota je určitý stav, ve kterém se látka nachází. Pro jednotlivé lýtky byla postupně naměřena měrná tepelná kapacita, značíme c. Měrná tepelná kapacita je množství tepla, které musíme látce o hmotnosti 1kg dodat, aby se teplota zvýšila o 1° (C) .

Kolik tepla je nutné dodat vodě o hmotnosti 10 kg, aby se její teplota zvýšila o 5 °C. Měrná tepelná kapacita vody je c = 4,2 KJ / (kg.°C). Teplo Q = 4,2 ( pro jeden kg a °C) . 10 ( kg) . 5 ( °C) = 210 KJ Na základě předchozího příkladu je možné zapsat vzorec : Q = m.c. t Q ……teplo ( pozor na jednotku, dle dosazené c) c………měrná tepelná kapacita m……..hmotnost ( kg) Δt…….rozdíl teplot °C , K

Příklad 1 : Jaké množství tepla odebereme vodě, jestliže 2 litry ochladíme z teploty 35°C na teplotu 22°C.

Příklad 2 : Jaké množství energie dodá Slunce, jestliže dokáže změnit teplotu 10 kg ledu z hodnoty -5°C na teplotu 0°C. Měrná tepelná kapacita ledu je 2 KJ/kg°C.

Příklad 3 : Jak dlouho bude trvat ohřátí 1litru vody v rychlovazné konvici s výkonem 1000 W.